Na vanavond flink gesport te hebben met een Civic VTi (160 pk versie), gaat het gelijk op tot aan mijn 5e versnelling, en dan is het beurt, en dan komt hij me toch voorbij. Hoe kan dit toch?? Naar mijn gevoel is de overbrenging tussen de 4e en 5e versnelling veel te groot, hoe is jullie ervaring hier mee.
De Civic heeft wel moet ik er bij zeggen, een 4 in 1 uitlaatspruitstuk (nog beter in de hoge toeren), een katvervanger, en een compleet sport uitlaatsysteem.
Doet weinig in 5e versnelling
Re: Doet weinig in 5e versnelling
Hi, hierboven heb je al je eigen antwoord gegeven denk ik. Mijn ervaring is ook dat de Vi die niet getuned is een schop onder zijn kont moet krijgen tussen 120 en 140 km/h. Daarna gaat hij weer als een speer.Dennis 25 Vi schreef: De Civic heeft wel moet ik er bij zeggen, een 4 in 1 uitlaatspruitstuk (nog beter in de hoge toeren), een katvervanger, en een compleet sport uitlaatsysteem.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
De 200VI is een pittig beest,
zekers in de versnellingen 1/2/3 doet ie heel goed mee,
wil je goed mee blijven komen, moet je in zn 4 heel ver door, tot de 170 ongeveer, daarna pas overschakelen naar zn 5, dan trekt ie het nog wel een beetje...
zekers in de versnellingen 1/2/3 doet ie heel goed mee,
wil je goed mee blijven komen, moet je in zn 4 heel ver door, tot de 170 ongeveer, daarna pas overschakelen naar zn 5, dan trekt ie het nog wel een beetje...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Re: Doet weinig in 5e versnelling
Die ervaring kan ik niet delen zeg maar tussen de 120 en de 140 km/h, dan wilt die van mij wel. Maar ik legde het pas af toen ik overschakelde naar mijn 5e versnelling, dus zeg maar bij +/- 180 km/u, toen liep de Civic bij mij weg. Vond ik wel balen. Want op een CRX VTi liep ik wel in toen ik nog in mijn 4e versnelling zat, en goed ook. Dus ik denk dat de overbrengingsverhoudingen tussen de 4e en 5e versnelling niet zo lekker liggen.Hi, hierboven heb je al je eigen antwoord gegeven denk ik. Mijn ervaring is ook dat de Vi die niet getuned is een schop onder zijn kont moet krijgen tussen 120 en 140 km/h. Daarna gaat hij weer als een speer.
De VTEC heeft geen variabale nokkenas zoals de VVC heeft. De VVC regelt over het hele toerengebied, bij de VTEC komt de nokkenas alleen in beweging boven de 5500 toeren (VTi), en gaat dan door tot 8000 / 8500 toeren, dus inderdaad in de hoge toeren. Maar volgens mij maar in 1 stand, en wat ik bij de VVC begrepen hebt is dat ook variabel, dus de kleplichthoogte.rover^metz schreef:Die Civic heeft toch ook variabele (als het goed gespeld is) nokkenas. Die krijgt een hele andere kleppentiming toch als hij hoog komt??????