Doet weinig in 5e versnelling

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Dennis 25 Vi

Doet weinig in 5e versnelling

Bericht door Dennis 25 Vi »

Na vanavond flink gesport te hebben met een Civic VTi (160 pk versie), gaat het gelijk op tot aan mijn 5e versnelling, en dan is het beurt, en dan komt hij me toch voorbij. Hoe kan dit toch?? Naar mijn gevoel is de overbrenging tussen de 4e en 5e versnelling veel te groot, hoe is jullie ervaring hier mee.

De Civic heeft wel moet ik er bij zeggen, een 4 in 1 uitlaatspruitstuk (nog beter in de hoge toeren), een katvervanger, en een compleet sport uitlaatsysteem.
badkarma

Re: Doet weinig in 5e versnelling

Bericht door badkarma »

Dennis 25 Vi schreef: De Civic heeft wel moet ik er bij zeggen, een 4 in 1 uitlaatspruitstuk (nog beter in de hoge toeren), een katvervanger, en een compleet sport uitlaatsysteem.
Hi, hierboven heb je al je eigen antwoord gegeven denk ik. Mijn ervaring is ook dat de Vi die niet getuned is een schop onder zijn kont moet krijgen tussen 120 en 140 km/h. Daarna gaat hij weer als een speer.
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

De 200VI is een pittig beest,
zekers in de versnellingen 1/2/3 doet ie heel goed mee,
wil je goed mee blijven komen, moet je in zn 4 heel ver door, tot de 170 ongeveer, daarna pas overschakelen naar zn 5, dan trekt ie het nog wel een beetje...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
rover^metz

Bericht door rover^metz »

Die Civic heeft toch ook variabele (als het goed gespeld is) nokkenas. Die krijgt een hele andere kleppentiming toch als hij hoog komt??????
Dennis 25 Vi

Re: Doet weinig in 5e versnelling

Bericht door Dennis 25 Vi »

Hi, hierboven heb je al je eigen antwoord gegeven denk ik. Mijn ervaring is ook dat de Vi die niet getuned is een schop onder zijn kont moet krijgen tussen 120 en 140 km/h. Daarna gaat hij weer als een speer.
Die ervaring kan ik niet delen zeg maar tussen de 120 en de 140 km/h, dan wilt die van mij wel. Maar ik legde het pas af toen ik overschakelde naar mijn 5e versnelling, dus zeg maar bij +/- 180 km/u, toen liep de Civic bij mij weg. Vond ik wel balen. Want op een CRX VTi liep ik wel in toen ik nog in mijn 4e versnelling zat, en goed ook. Dus ik denk dat de overbrengingsverhoudingen tussen de 4e en 5e versnelling niet zo lekker liggen.
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

rover^metz schreef:Die Civic heeft toch ook variabele (als het goed gespeld is) nokkenas. Die krijgt een hele andere kleppentiming toch als hij hoog komt??????
De VTEC heeft geen variabale nokkenas zoals de VVC heeft. De VVC regelt over het hele toerengebied, bij de VTEC komt de nokkenas alleen in beweging boven de 5500 toeren (VTi), en gaat dan door tot 8000 / 8500 toeren, dus inderdaad in de hoge toeren. Maar volgens mij maar in 1 stand, en wat ik bij de VVC begrepen hebt is dat ook variabel, dus de kleplichthoogte.
Plaats reactie