Pagina 1 van 1

Distributieriem teveel speling?

Geplaatst: vr okt 01, 2010 6:57 pm
door 760executive
Ik ben in het bezit van een Rover 75 2.5 V6 Sterling automaat uit 2000.
Vandaag heb ik 'm na een kleine beurt weer opgehaald. Alleen remschijven en blokken voor vervangen, voor de rest prima. :D

De monteur had alleen ontdekt dat er teveel speling op één van de distributieriemen zit. (aan de rechterkant) :(
Nu is de distributie door de vorige eigenaar recent vervangen, dus daar ligt het niet aan. Iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad?
Zou het een kwestie van strakker afstellen zijn, of gaat dit misschien veel kosten? Ik weet dat distributie voor dit type motor een duur grapje is.

Alvast bedankt,

Hans

Geplaatst: vr okt 01, 2010 9:22 pm
door tomcat.t16
Heeft de monteur dan niet verteld of hij het wel of niet kan bijstellen.
Ik heb zelf bij een K16 motor wel eens de riem losser gezet omdat hij te strak zat.

Geplaatst: za okt 02, 2010 7:31 am
door 760executive
Hij kon het zelf niet bijstellen. Hier is volgens hem speciaal gereedschap voor nodig? Daarvoor zou ik dus naar een Rover specialist moeten gaan.
Hij zit nu te los. Dat is vooral bij de koude start te horen zei hij.

Hans

Geplaatst: za okt 02, 2010 8:08 am
door Gerald-17
ik denk dat het dan niet de distrubutueriem is, maar de 'v-snaar'

die dingen willen nog wel eens slippen vooral op een oude mercedes

Geplaatst: za okt 02, 2010 11:40 am
door tomcat.t16
Hij heeft het over één van de twee distributieriemen (aan de rechterkant) dus ik denk dat het wel over de d-riem gaat.

Ik heb zo'n blok nog nooit van dichtbij bekeken dus ik zou het niet weten. Ik weet wel dat je een d-riem kunt horen als hij te strak ligt...

Ik weet niet wat erger is, te los of te strak :?: Het is iig klote.

Geplaatst: za okt 02, 2010 3:59 pm
door MARTIN
:mrgreen: die 2 aan de rechterkant zijn de nokkenasriemen
de distrie zit links

Geplaatst: za okt 02, 2010 7:55 pm
door [RPM] Andries
Dat is juist, en deze zijn niet losser of strakker te zetten.
Heb ze pas geleden nog vervangen.

Geplaatst: zo okt 03, 2010 7:45 am
door 760executive
Bedankt voor de reacties. :)
Ik heb er op zich weinig verstand van. Ik dacht eerder dat de auto maar één riem had. Nokkenasriem heeft de monteur het volgens mij wel over gehad, ja.
Is het vervangen hiervan bij dit type motor geen kostbare reparatie?

Hans

Geplaatst: zo okt 03, 2010 9:41 am
door MARTIN
:mrgreen: de riemen kosten niet zo heel veel ,de kosten zitten in het feit dat het blok los moet zodat het kan kentellen.
en je heb special gereedschap nodig.

Afbeelding

de meeste offertes komen incl beurt zo rond de 1100 €

Geplaatst: vr nov 12, 2010 6:08 pm
door 760executive
Vandaag de Rover opgehaald bij British Car Centre in Baarn. Bleek niets met de distibutie te maken te hebben. Het euvel bleek het inlaatspruitstuk.
Al met al een duur geintje, na een "kleine" onderhoudsbeurt van €835,- en nu een reparatie van €1183,- heb ik m'n cadeautjes voor de
feestdagen alvast gehad. :?
Als het goed is, kan de Rover er voorlopig weer tegen. :)

Hans