Distributieriem teveel speling?
Distributieriem teveel speling?
Ik ben in het bezit van een Rover 75 2.5 V6 Sterling automaat uit 2000.
Vandaag heb ik 'm na een kleine beurt weer opgehaald. Alleen remschijven en blokken voor vervangen, voor de rest prima.
De monteur had alleen ontdekt dat er teveel speling op één van de distributieriemen zit. (aan de rechterkant)
Nu is de distributie door de vorige eigenaar recent vervangen, dus daar ligt het niet aan. Iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad?
Zou het een kwestie van strakker afstellen zijn, of gaat dit misschien veel kosten? Ik weet dat distributie voor dit type motor een duur grapje is.
Alvast bedankt,
Hans
Vandaag heb ik 'm na een kleine beurt weer opgehaald. Alleen remschijven en blokken voor vervangen, voor de rest prima.
De monteur had alleen ontdekt dat er teveel speling op één van de distributieriemen zit. (aan de rechterkant)
Nu is de distributie door de vorige eigenaar recent vervangen, dus daar ligt het niet aan. Iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad?
Zou het een kwestie van strakker afstellen zijn, of gaat dit misschien veel kosten? Ik weet dat distributie voor dit type motor een duur grapje is.
Alvast bedankt,
Hans
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Hij heeft het over één van de twee distributieriemen (aan de rechterkant) dus ik denk dat het wel over de d-riem gaat.
Ik heb zo'n blok nog nooit van dichtbij bekeken dus ik zou het niet weten. Ik weet wel dat je een d-riem kunt horen als hij te strak ligt...
Ik weet niet wat erger is, te los of te strak Het is iig klote.
Ik heb zo'n blok nog nooit van dichtbij bekeken dus ik zou het niet weten. Ik weet wel dat je een d-riem kunt horen als hij te strak ligt...
Ik weet niet wat erger is, te los of te strak Het is iig klote.
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Vandaag de Rover opgehaald bij British Car Centre in Baarn. Bleek niets met de distibutie te maken te hebben. Het euvel bleek het inlaatspruitstuk.
Al met al een duur geintje, na een "kleine" onderhoudsbeurt van €835,- en nu een reparatie van €1183,- heb ik m'n cadeautjes voor de
feestdagen alvast gehad.
Als het goed is, kan de Rover er voorlopig weer tegen.
Hans
Al met al een duur geintje, na een "kleine" onderhoudsbeurt van €835,- en nu een reparatie van €1183,- heb ik m'n cadeautjes voor de
feestdagen alvast gehad.
Als het goed is, kan de Rover er voorlopig weer tegen.
Hans