Het vervangen van de deurrubbers van een MG-f

Plaats reactie
Bert P

Het vervangen van de deurrubbers van een MG-f

Bericht door Bert P »

Hallo allemaal,

Mijn MG-F ui 1997 is behoorlijk langs de deurubbers aan het lekken.
Ik heb gezien dat dit rubber uit 1 stuk van de linker naar de rechter kant over de voorruit gaat.
Mijn vraag is of dit lastig te vervangen is en wie hier ervaring mee heeft.
Kortom wie kan me helpen voor ik met zwemvliezen achter het stuur plaats moet nemen.
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Misschien dat iemand op www.mgf-tf.com of www.mgfregister.org je hier meer info over kan geven.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Dat rubber heb ik er wel eens af gehad. Weet niet precies meer hoe het zat maar volgens mij moet je de klemmen waar het dak aan vast komt eraf schroeven en dan het rubber er gewoon af trekken. In het hoekje bij het voorscherm zit nog een klemmetje geloof ik die even voorzichtig loshalen. Succes!
Bert P

Bericht door Bert P »

Hoi Bart en Arjan,

Ik heb mijn probleem ook bij de MG car Club geplaatst en heb daar ook een reactie gekregen.
Mijn MGF is een MK1 uitvoering deze hebben nog geen drain gaatjes in de deurrubbers waardoor het water gemakkelijk naar binnen kan lopen. Vaak wordt door de dealer bij het onderhoud de gaatjes en als nog even ingemaakt. Dit is bij mijn auto nog niet gedaan. Dus dat heb ik zelf even gedaan en nu de eerste buien maar even afwachten of het helpt anders moet ik als nog de rubbers gaan vervangen.


Bedankt voor jullie reactie Bert
Plaats reactie