MGF:
1.6 K
1.8 K
1.8VVC K
rover en mg motoren
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- MGPete
- MG-R Freak
- Berichten: 1970
- Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
- Woonplaats: Scheveningen
- Contacteer:
Kan iemand mij vertellen wat nu het exacte verschil is tussen de diverse VVC motoren (145, 150 of 160 pk)?
Zit dit hem alleen in de mapping van ecu of niet?
Er zijn ook verschillende inlaatspruitstukken te vinden. Heeft zo'n inlaatspruitstuk invloed op het vermogen? (en dan bedoel ik natuurlijk alleen de verschillende inlaatspruitstukken die op VVC motoren geleverd zijn hé )
Zit dit hem alleen in de mapping van ecu of niet?
Er zijn ook verschillende inlaatspruitstukken te vinden. Heeft zo'n inlaatspruitstuk invloed op het vermogen? (en dan bedoel ik natuurlijk alleen de verschillende inlaatspruitstukken die op VVC motoren geleverd zijn hé )
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
618 F18A3Jeroen M schreef:600 serie
623 2.3 H23a3
620 F20Z2 of Z1
en natuurlijk de 622 Vtec Oh nee dat is mijn gedachten spinsel..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Er zijn er maar 2, 143 en 158pk.MGPete schreef:Kan iemand mij vertellen wat nu het exacte verschil is tussen de diverse VVC motoren (145, 150 of 160 pk)?
Zit dit hem alleen in de mapping van ecu of niet?
De andere waardes komen van creatieve geesten.
En er zijn veel meer(kleine) verschillen, o.a. de ECU's zijn totaal verschillend(fysiek) dus ff flashen zit er niet in, de totale lijst staat al wel een paar keer op het forum.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- MGPete
- MG-R Freak
- Berichten: 1970
- Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
- Woonplaats: Scheveningen
- Contacteer:
Dacht dat er een verschil in PK was tussen een Vi en een BRM?118GTR schreef:Er zijn er maar 2, 143 en 158pk.
De andere waardes komen van creatieve geesten.
Heb nu alleen nog maar dit antwoord kunnen vinden:118GTR schreef:de totale lijst staat al wel een paar keer op het forum.
Voor de rest alleen maar de verschillen tussen VVC en non-VVC.Striker schreef:Andere ECU, ontstekking en in- en uitlaat. De cilinderkop is ook iets anders (een inkeping rondom de opening van de kleppen voor een wat betere flow).
Maar daarmee mijn eigenlijke vraag nog niet beantwoord
Maar zal nog wel even verder zoeken hoor.
Wat ik oa wil weten is of het invloed heeft als er een inlaatspruitstuk van een 143PK VVC motor op een 158PK VVC blokkie zit?MGPete schreef:Er zijn ook verschillende inlaatspruitstukken te vinden. Heeft zo'n inlaatspruitstuk invloed op het vermogen?
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
hier ook nog wat extra info omtrent het VVC verhaal
http://www.talonsportscars.com/workshop.php
onderaan de pagina
Jaapio
http://www.talonsportscars.com/workshop.php
onderaan de pagina
Jaapio
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
en in de 827 de sublieme Honda C27AMista T schreef: 618 F18A3
620 F20Z2 of Z1
en natuurlijk de 622 Vtec Oh nee dat is mijn gedachten spinsel..
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option