Zwaardere accu??

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
white_cobra

Zwaardere accu??

Bericht door white_cobra »

mijn accu begint het een beetje te begeven ivm de audio denk ik,(komt witte schuim bij de +) nu is mijn idee om hier een zwardere accu in te zetten. maar tot hoe ver kan ik gaan zonder dat mijn dynamo hier last mee gaat krijgen of maakt dat niet zo veel uit??

ik heb nu een 55Ampere accu en zou graag richting de 80 a 100 gaan (diesel)
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

heb er ongeveer een jaar geleden een 70 A ingezet
tot nu toe nog geen problemen.
Hou er wel rekening mee dat als je een hoger aperage neemt vaak ook de afmeting groter word. ( 70 is al aardig krap )
Maar waarvoor wil je een zwaardere accu ? voor je audio ?
Want als het daarvoor is zou je misschien eens kunnen kijken voor een 2e accu achterin. ( volgens mij zijn dat ook een ander soort accu's maar daar weet ik niks van )
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
white_cobra

Bericht door white_cobra »

ja voornamelijk voor de audio en een 2e accu heb ik al naar gekeken en is voor mij op dit moment niet te betalen (gel accu kost al snel 500 euro en dan moet je de kabels en zekeringen ook nog hebben. en ik heb er al een Hifonics powercap van 13F tussen dus in wezen al een 2e accu ;)
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Hoe in kan er nou wit schuim op de plus pool komen :?
Zit er geen vaseline op je plus pool? en levert je dynamo niet teveel spanning?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
white_cobra

Bericht door white_cobra »

nee alles doorgemeten dacht ik ook al aan de dynamo doet het perfect (moet ook wel vorig jaar nieuw erin) dat witte leek eerst schimmel maar het komt echt uit de pool omhoog (had het zelf nog nooit eerder gezien :?)
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Schoonvegen en de boel met vaseline insmeren, oftewel isoleren van de buitenlucht dit is corrosie.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Mean Green

Bericht door Mean Green »

witte schuim lijkt me idd corrosie

maar heb je een al een condensator bij je audio zitten
anders zou ik dat eerst doen

Afbeelding
jwr55

Bericht door jwr55 »

ik zou niet van 55 ampère naar 80 of 100 ampère gaan das echt veel
en zal ook niet passen waarschijnlijk bij de KF (kwik-fit)adviseren wij nooit meer dan twee stappen zwaarder accu er in te zetten (op eigen risico) 8)

en wat betreft dynamo maakt niet uit maar denk er om dat je dynamo maar voor een 55 ampère accu is dus als je een zwaardere accu in zet kan wezen dat hij niet helemaal op laat

en voor 2de accu hoeft geen gel te wezen hoor je moet een Recreatie accu of een solaraccu nemen
Plaats reactie