Pagina 1 van 2

Vervangen koppakking.

Geplaatst: di aug 24, 2010 6:02 pm
door [RPM] Andries
Weten jullie nog, onder het onderwerp Pech, waarschijnlijk een lekke koppakking o.i.d........
Ik had geen haast, maar ben toch maar begonnen met het demonteren van de voorkant en delen van de motor.
Ik moet zeggen dat het toch een heel gesleutel is, maar wel te doen is.
Alles wat gedemonteerd moet worden voor een nieuwe koppakking,
ligt eraf.
Heb nieuwe onderdelen besteld bij Hofstee in Drachten, en daar is het wachten op.
Tevens heb ik, ja ja een nieuwe inlaatnokkenas nodig. Weet je nog van vorig jaar? Moeilijk te krijgen, heb deze laten stuiteren, er is een hoekje af :oops:
Mocht er behoefte zijn aan meer informatie en/of foto's, dan hoor ik dat wel.

Met groet, Andries

Afbeelding[/url]

Geplaatst: di aug 24, 2010 7:25 pm
door MARTIN
:mrgreen: ik wens je veel sucses en sleutelplezier.
en ben benieuwd naar het vervolg ;)

Geplaatst: zo okt 03, 2010 8:41 pm
door [RPM] Andries
Heb de boel weer in elkaar en hij loopt weer als een tierelier.
En ja hoor ook bij mij was de motor van de koelventilator stuk.
Met het testen van de motor kwam dit naar voren, gelukkig had ik de voorkant er nog af liggen.
Nieuwe koolborstels besteld, er in gesoldeerd en ja... hij deed het weer!
Eergisteren uit de schorsing gehaald, opnieuw vezekerd en gaat komende donderdag voor de APK keuring.
Nu hopen dat alles goed gaat! :)

Geplaatst: ma okt 04, 2010 1:07 pm
door tomcat.t16
Gefeliciteerd!

Ik ben wel benieuwd naar de foto's... dus plaatsen maar!

Geplaatst: ma okt 04, 2010 4:01 pm
door bam
Jij hebt je in ieder geval niet verveeld de afgelopen maand 8)

Geplaatst: di okt 05, 2010 8:17 pm
door [RPM] Andries
Heb wel wat foto's gemaakt, maar niet van het hele proces.
Hier volgen een aantal om een indruk te geven van de werkzaanheden en het eind resultaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: di okt 05, 2010 11:09 pm
door tomcat.t16
Netjes, petje af!

Geplaatst: di okt 05, 2010 11:19 pm
door 118GTR
mooie foto's bedankt, weet ik ook eens hoe die V6 er van binnen uitziet.

Moest die nokas wel vervangen worden? Er is wel een stuk af, maar het is ver voorbij het laatste lager punt, en er lijkt me genoeg ruimte voor een keerring.

Geplaatst: wo okt 06, 2010 8:06 am
door Dr Doggystyle
ziet er heel gaaf uit
knap zeg dat je dat kan
loshalen lukt me wel maar inelkaar zetten :lol:

ik heb trouwens die ene foto voor je aangepast zodat je er niet op hoeft te klikken 8)

Geplaatst: wo okt 06, 2010 7:35 pm
door [RPM] Andries
De nokkenas moest wel vervangen worden, omdat daar één van de poelies op zit,

Geplaatst: wo okt 06, 2010 8:26 pm
door arjan_m
Goe gedaan, respect dat je het zelf aandurfde! En als je het toch open hebt liggen, en je komt een nokkenas zo tegen.... Meteen vervangen.... Anders kan later weer alles open / eraf en eruit.....

Geplaatst: do okt 07, 2010 12:36 pm
door arjen
Mooie sleutelklus! Maaruh, niet om je te demotiveren of iets dergelijks, heb je de rest van die nokkenas drager niet ingesmeerd met vloeibare pakking? Dan loop je namelijk de kans dat ie inwendig olie gaat lekken bij die olie kanaaltjes die naar de nokkenaslagers en de klepstoters lopen.. :?

Geplaatst: do okt 07, 2010 8:18 pm
door [RPM] Andries
Wat je ziet op de nokkenasdrager is gewoon rode viltstift.
Volgens een orginele tekening, heb ik de vloeibare pakking aangebracht.
Afbeelding

Vandaag zoals gezegt: de APK keuring.

Hij kwam er nog niet door, omdat

-Rechter achterveer ophanging gebroken.
- 1 remblok achter een beetje te dun.
- Airback lampje blijft branden, dus maar de stekkers er af knippen en
aan elkaar solderen.
- Remschijven een beetje roestig. Wat wil je na een half jaar stilstand.
Even een stukje rijden en een paar keer goed remmen!

Heb weer wat te doen

Geplaatst: do okt 07, 2010 10:28 pm
door arjen
Leek net vloeibare pakking zo op die foto.. :D Mooi dat ie weer goed loopt!

Geplaatst: di sep 30, 2014 9:24 pm
door [RPM] Andries
Het vervangen van een koppakking is een aardig klusje waar je de tijd en secuurheid voor moet hebben. Het is niet alleen de pakking, maar ook nieuwe trekbouten, waterpomp, spanrol, distributieriem enz....
Uiteindelijk heeft mijn MG zt toch weer gelekt, en waarschijnlijk tussen de
"losse" cilinderbussen.
Wat is wijsheid? , reparatie of een andere, nieuw of gereviseerd.
Als ik het over zou doen zou ik de keuze maken voor een andere motor, of laten reviseren door een specialistisch bedrijf.

Ik wens je veel wijsheid toe, en misschien reageren meerdere forumleden op dit onderwerp.

Met groet, Andries (Voormalig MG bezitter, nu Corvette rijder)

Geplaatst: zo dec 07, 2014 10:47 pm
door campertje
Hoi,

zoals in n ander topic al is aangegeven, even contact opnemen met richard van noort. Volgens mij ben je n liefhebber en hij behandelt je auto, zoals jij dat graag hebt :D tegen n zeer betaalbaar tarief.

ik weet zeker dat je daar vaker gaat komen. ;)