Pagina 1 van 1
Check drainage en pollenfilter
Geplaatst: wo aug 11, 2010 1:59 pm
door jekvb
Wat een martelpartij is dat!
Ik heb netjes volgens de aanwijzingen het bovenste rooster en daarna het enige gammele schroefje verwijderd waarmee de plaat onder het rooster vastzit.
Maar ik krijg nauwelijks beweging in die onderliggende plastic plaat.
En als ik te hard "morrel", springen de doppen uit de plastic rand die onderlangs het hele voorruit loopt.
Is dit ook op een elegante manier te doen, zonder dat je de kans loopt om het hele ding te vermoeren?
Tnx
Geplaatst: wo aug 11, 2010 4:48 pm
door bam
Volgens mij moet die rand onder het raam ook los
Geplaatst: wo aug 11, 2010 7:42 pm
door Eric27
Ja Ik heb bij 3 rovers 75 CDt de verbinding door gezaagd.
Dat is het dunne gedeelte op de hoek (hoek bij het eind van het rubber.)
Die rubberstrip moet je er loshalen.
Dat is maar 2cm en dan til je het op en kun je de onderste plaat er zo uit halen. Je ziet er niets van en het werkt een stuk makkelijker ook bij het vervangen van het pollenfilter.
Bij het vervangen van het pollenfilter is het ook makkelijk dat je het luikje even losmaakt. Deze zit in het midden en gaat met twee schroefjes los.
Eric Timmerman.
Geplaatst: wo aug 11, 2010 8:39 pm
door jekvb
bam schreef:Volgens mij moet die rand onder het raam ook los
Volgens verschillende manuals (met foto's) hoeft dat niet.....
eric27 schreef:
Ja Ik heb bij 3 rovers 75 CDt de verbinding door gezaagd.
Dat is het dunne gedeelte op de hoek (hoek bij het eind van het rubber.)
Ik ga dit morgenochtend even bekijken, want het wordt nu alweer donker.
Thnx, guyz.
Geplaatst: za aug 14, 2010 4:02 pm
door Pim
Geplaatst: za aug 14, 2010 4:28 pm
door jekvb
Geplaatst: za aug 21, 2010 12:52 am
door jekvb
Sorry, er ging iets mis met posten. En de servertijd deed ook al een beetje vreemd.
Nog maar een keer dan.
Ik heb de plenum, waar het pollenfilter en de E.C.U. inzitten, intussen mooi schoon gekregen. Er zat veel rommel in, omdat mijn auto altijd onder bomen staat geparkeerd, dus het was geen overbodige aktie.
Daarna heb ik recht boven de drainpipe ook een mooi gaatje in de plastic opvangplaat onder het eerste plastic rooster gemaakt, zodat je de drainpipe nu kunt doorsteken zonder de hele boel uit elkaar te hoeven halen.
Toch is het raadzaam om minimaal 2 x per jaar alle plastic houders (dus ook de plastic plaat, die in de volle lengte onder het voorruit doorloopt) eens los te maken, want daaronder verzamelt zich veel stof, die snel in bagger verandert en flink ophoopt in de kieren. Uit die bagger kan allerlei interessant plantaardig leven onstaan dat leuk is voor biologie-studenten, maar niet voor een Rover-Stig.
Het plenum aan de kant van de bestuurder is een lastiger verhaal. Het direkte zicht op de drainagepijp wordt geblokkeerd omdat de ruitewissermotor en het reservoir voor de remvloeistof ervoor zitten. Ik heb al ergens een thread gelezen van een vindingrijk type dat een speciale set had gemaakt met buigbare prikkers en een spiegeltje om - net als de tandarts doet- om die obstakels heen te werken.
Maar ... is die ruitenwissermotor eigenlijk makkelijk uit te bouwen?
Regs, Jan E.
Geplaatst: za aug 21, 2010 9:31 am
door bam
Vanaf de onderkant kun je er redelijk makkelijk bij.
Ik zet die van mij met zijn linkerbanden op de stoep en spuit met de tuinslang de boel schoon. Al het vuil gaat dan naar rechts waar je gemakkelijk bij kan.
Als de drain links dan verstopt zit kun je die van onderaf doorprikken of de tuinslang er op zetten, het vuil wat dan loskomt gaat of eruit of naar rechts alwaar je het kunt opruimen.
Geplaatst: za aug 21, 2010 10:51 am
door Pim
http://r75.info/downloads/ablauftuellen.pdf
Hi,
Links is inderdaad een lastiger verhaal want de rembekrachtiger zit in de weg.
Maar als je nog even op de laatste pagina kijkt van bovenstaande link dan zie je foto's van de uitmondingen aan de onderzijde.
Zoals BAM zegt is er uitstekend vanaf de onderzijde bij te komen.
Zelf heb ik de pijpjes wat korter gemaakt zodat de uitstroomopening groter is en het geheel dus makkelijker door te prikken is.
Groet, Pim
Geplaatst: za aug 21, 2010 12:53 pm
door jekvb
pim schreef:
Maar als je nog even op de laatste pagina kijkt van bovenstaande link dan zie je foto's van de uitmondingen aan de onderzijde.
Zoals BAM zegt is er uitstekend vanaf de onderzijde bij te komen.
Vanuit de onderkant lukt dat i.d.d. vrij goed.
Ondanks dat is de binnenkant van het linker plenum veel moeilijker schoon te maken, waardoor de achterblijvende rommel weer makkelijk de "Tülle" (het tuitje) opnieuw kan verstoppen.
Ik ga eens kijken of ik het platte opzetstuk van mijn stofzuiger kan aanpassen om helemaal onderin het plenum te kunnen komen, zodat -ie echt leeg wordt.
De buitenste drainagegaten die wat hoger zitten, zijn bij mij met doppen afgedicht. Is dat bij jullie ook zo?
Nogmaals bedankt!
Jan E.
Geplaatst: za aug 21, 2010 1:08 pm
door bam
jekvb schreef:
De buitenste drainagegaten die wat hoger zitten, zijn bij mij met doppen afgedicht. Is dat bij jullie ook zo?
Nogmaals bedankt!
Jan E.
neen gewoon open en aan de onderzijde afgeknipt.
Ik gebruik een los stuk tuinslang welke ik onder de rembekrachtiger doorsteek en daarna met de waterslang doorspoelen, dan spoelt alles er onder vandaaan.