Foto's verlengslang open luchtfilter

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Foxtrot

Foto's verlengslang open luchtfilter

Bericht door Foxtrot »

Een vraagje voor Mark, maar iets dat voor meerdere leden wel interessant kan zijn:

Heb je al foto's van de 'verlengslang' voor het open luchtfilter waar we het @ de kartmeeting over hadden? En misschien wat extra info erbij voor andere leden :)

Thx,
Robert
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Afbeelding

dit is dus een laguna met hetzelfde injectiesysteem als de Rover K-serie SPi blokken gebruiken, dat is een Bosch Mono-Jetronic. Dit zit ook op bepaalde oudere Golfjes en Polos. Ook die Golfjes en Polos hebben zo'n kap over het injectiesysteem maar daar loopt de buis geloof ik de ander kant op. Dat moeten we dus niet hebben. :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

hier heb ik ook wel wat

Afbeelding

en zo krijgt hij koude lucht:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 118GTR op ma apr 05, 2004 5:19 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

ja dat is een beetje hetzelfde id als wat ik heb gedaan, met een slang naar de luchthapper.
maar volgens mij komt daar niet genoeg koude lucht doorheen.

Het plaatje dat jij postte is overigens van een MPi, maar dat weet je zelf ook wel. :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

sorry hoor, ik wist niet dat het om Spi's ging.

en ik had idd door dat het een Mpi was dat plaatje, wat het is namelijk mijn eigen 114 Gti.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

het idee is om met behulp van deze buis het spi systeem zo om te leggen dat het filter op dezelfde plek komt te hangen als op een mpi systeem, met als doel een betere koude luchttoevoer.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Maar het is toch zo dat de Spi veel minder problemen heeft met warme lucht als de Mpi's. En dan bedoel ik de Mpi's met een luchtfilter direct op de gasklep.

Voor de Spi's is die std buis echt ideaal, maar misschien wat aan de dunne kant. (met name bij de koplamp).
FoZ

Bericht door FoZ »

als ut regent regent dan je openluchtfilter dan niet nat ?
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

118GTR schreef:Maar het is toch zo dat de Spi veel minder problemen heeft met warme lucht als de Mpi's. En dan bedoel ik de Mpi's met een luchtfilter direct op de gasklep.

Voor de Spi's is die std buis echt ideaal, maar misschien wat aan de dunne kant. (met name bij de koplamp).
niet als je dat SPi systeem helemaal verwijderd en een MPi kleppendeksel monteerd :wink:
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

FoZ schreef:als ut regent regent dan je openluchtfilter dan niet nat ?
jep, daar moet ik nog iets op vinden. Maar het kapje ontbrak al, dus ik heb al een water probleemje.

Tijdens het rijden is het geen probleem, en ik denk dat ik iets van een kapje over het rooster ga plaatsen tijdens het parkeren.
FoZ

Bericht door FoZ »

waarom heb je niet standaart koude lucht toevoer plaats genomen ?

ik denk dat daar ook nog eens meer wind vandaan komt en als je dan een soort behuizing om je filter maakt van aluminium en dat dan alle koude lucht naar filter gaat :)
rovergti

Bericht door rovergti »

FoZ schreef:waarom heb je niet standaart koude lucht toevoer plaats genomen ?

ik denk dat daar ook nog eens meer wind vandaan komt en als je dan een soort behuizing om je filter maakt van aluminium en dat dan alle koude lucht naar filter gaat :)
Zo zitten die k&n kitje toch ook?!
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

waarom ik de originele luchttoevoer niet heb gebruikt?

Ruk die buis(die tussen de koplamp en de airbox zit) er maar eens uit, en check de ruimte die er tussen de koplamp en dat gat zit. Vervolgens is die buis op een bepaald punt ook slechts 3 cm in doorsnede.
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Toch gebruik ik die "3cm" nu ook met mijn flexibele toevoerslang naar mijn K&N, ik denk toch dat dat meer luchttoever oplevert dan via het luchtroostertje... Maarja, hoe kan je dat zeker weten :) All i know is dat hij voldoende lucht krijgt, motortje loopt en trekt PRIMA
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

die 3 cm dikke buis is nog niet eens echt het probleem. Trek die buis maar eens bij die koplamp weg. Het is echt erg krap daar.

Ik heb trouwens een temp metertje(zo'n halfords ding, met 2 meter draad) in die holte gehad tijdens het rijden, en de lucht temp is gewoon gelijk aan de buitenlucht. Het feit dat het daar koud is, geeft wel aan dat er meer dan plenty lucht door het rooster komt. (Anders zou er lucht aangezogen worden uit de motorruimte, en zou mijn temp metertje een hogere temp aangeven.


p.s. no offence, maar ik vermoed dat mijn motortje beter trekt dan die van jou. Dus ik denk niet dat "hij trekt goed" een argument is.
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

118GTR schreef: p.s. no offence, maar ik vermoed dat mijn motortje beter trekt dan die van jou. Dus ik denk niet dat "hij trekt goed" een argument is.
Het is inderdaad geen graadmeter, omdat ik geen vergelijkings'materiaal' heb, klopt. Dus ik weet persoonlijk niet wat nou beter is, doorvoer langs de koplamp of doorvoer van het luchtroostertje.
Plaats reactie