Pagina 1 van 2
Engine Swap mogelijkheden rover 600.
Geplaatst: do jul 15, 2010 9:36 pm
door Frank87
Beste medeforummers.
Ik denk na over een Rover 75 of een Rover 600.
Van de 600 zijn er veel mooie 618's met goede opties voor weinig geld.
Echter, stel ik heb in de toekomst zin om er wat meer uit te halen. Wat zijn met het chassis van de 618 mijn mogelijkheden?
Als deze bijvoorbeeld exact hetzelfde is als die van de accord uit die tijd, moet het dus mogelijk zijn een 2.2 vtec erin te leggen. Uiteraard met bijbehorende bak, uitlaatsysteem en radiateur.
Zijn er dergelijke projecten eerder uitgevoerd of weet iemand iets over de mogelijkheden?
Groeten!
Re: Engine Swap mogelijkheden rover 600.
Geplaatst: do jul 15, 2010 9:39 pm
door tomcat.t16
Frank87 schreef:
Als deze bijvoorbeeld exact hetzelfde is als die van de accord uit die tijd, moet het dus mogelijk zijn een 2.2 vtec erin te leggen. Uiteraard met bijbehorende bak, uitlaatsysteem en radiateur.
Groeten!
Kabelboom, dashboard, motormanagement, motorsteunen, aandrijfassen... Honda blokken liggen er andersom in.
In een 620 kun je zonder al te veel aan te passen een 2.0 turbo leggen. (heb nog een blok te koop binnenkort)
Je hebt ook een 623.
Je kunt erg veel met die auto's.
Geplaatst: do jul 15, 2010 9:41 pm
door Frank87
Ik zit bewust te kijken naar een honda blok met vtec. Mede door de goedkope kits die te koop zijn met andere nokkenassen en type R onderdelen.
Op youtube staan filmpjes van de kleinste civicjes waar leuke vermogens uit gehaald worden.
Zelf zou ik er sowieso voor kiezen niet "to-the-max" te gaan en een veiligheidsmarge te behouden.
Is er ervaring met echt andere honda blokken in deze auto? Dus niet de 1800 2000 of 2300 die er voor ontwikkeld waren?
Geplaatst: do jul 15, 2010 10:04 pm
door tomcat.t16
Volgens mij is de 623 een Honda?
Geplaatst: do jul 15, 2010 10:38 pm
door Mark16v
De 618 en de 620 ook Peter. De 620Ti is nooit in NL geleverd. Stop is met dat dat T-Turbo gespam.
In de 600 ligt de F-serie van Honda, die vrij makkelijk om te bouwen is naar de bekende H-serie (2.2 DOHC VTEC). Motor + bak past er denk ik zo in, misschien dat je een beetje met de motorsteunen moet knutselen. Kabelboom kan nooit een groot probleem zijn, bij Honda is dat meestal een paar draadjes erbij trekken.
Op Rovertech.net zijn er een aantal die het gedaan hebben en ik weet dat Roy (Mista T) het ook van plan was maar dat is helaas nooit doorgegaan.
Geplaatst: do jul 15, 2010 10:50 pm
door 118GTR
peter.evers schreef:Volgens mij is de 623 een Honda?
Volgens mij de 618 en 620 ook.
Alleen de diesel ligt er op zijn "rovers" in, waarschijnlijk is dat de beste basis voor een T-series, de diesels hebben zoizo heel veel gemeen met de O-M-T series, inc de PG1 bak. Daarna kun je wel je lol op met electronica, brandstofleidingen/tank enz.
Geplaatst: vr jul 16, 2010 1:32 am
door Frank87
Ik ga waarschijnlijk een 618 zoeken en een tijdje rijden. Dan als er weer een zak poen ligt, de mogelijkheden bekijken. Maar het is dus mogelijk, dat is tof. Met die 2.2 vtec blokken is de 200PK makkelijk te bereiken
Geplaatst: vr jul 16, 2010 9:07 am
door Mark16v
Als je de JDM versie neemt heb je al 190-220pk afhankelijk van de versie en soms ook met LSD in de bak.

Geplaatst: vr jul 16, 2010 10:04 am
door bam
klik
Kost wat maar dan heb je ook wat
PE uitvoering
En zo staan er meer, je moet alleen even langs de rdw voor een kenteken.
Geplaatst: vr jul 16, 2010 12:14 pm
door tomcat.t16
Hahaha ja oke, maar de T16 is dan ondertussen ook mijn favoriete blok geworden lol. Ik ken ondertussen alle aanhaalmomenten uit mijn hoofd.
Geplaatst: vr jul 16, 2010 12:18 pm
door tomcat.t16
Frank87 schreef:Ik ga waarschijnlijk een 618 zoeken en een tijdje rijden. Dan als er weer een zak poen ligt, de mogelijkheden bekijken. Maar het is dus mogelijk, dat is tof. Met die 2.2 vtec blokken is de 200PK makkelijk te bereiken
Waarom koop je niet gewoon een Accord en zet je de carrosseriedelen over

.
Geplaatst: vr jul 16, 2010 12:40 pm
door Mark16v
Hah, dat is moeilijker dan een H22 in een 600 leggen hoor.

Geplaatst: vr jul 16, 2010 6:16 pm
door tomcat.t16
Mark16v schreef:Hah, dat is moeilijker dan een H22 in een 600 leggen hoor.

Ja maar dat is wel origineler LOL...
Geplaatst: ma aug 09, 2010 2:09 pm
door Rover620tdi
Ik laat mijn 618 lekker zo.
Hoewel ik wel wil weten of er Turbo op kan. Lijkt me wel geil...!!
Maar dit is ook wel lekker.. Rover 600 VTEC
KLIK ==>>
ROVER 600 VTEC
Geplaatst: ma aug 09, 2010 5:27 pm
door Mista T
Oke zal ik toch even reageren in dit forum.
Alle benzine motoren van de in nederland nieuw geleverde 600 series zijn honda blokken. Zoals mark al aangaf is het mogelijk om de F series te vervangen voor een H series, echter zijn inderdaad motorsteunen dan een probleempje.
Er zijn voor de F-series ook wel turbo kits te verkrijgen, echter zal ik dat niet aanraden omdat deze blokken dit gewoon niet helemaal gewend zijn en na 1 keertje per ongeluk te hoge boost of te lang onder full boost gereden te hebben heb je kans dat je internals (zuigers en kleppen) naar zijn grootje zijn.
Mocht je in de toekomst echt wilde plannen hebben om deze auto te tunen en naar meer vermogen te brengen zal ik toch adviseren om te kijken of er nog ergens een Rover 623 staat.
De redenen hiervoor:
1 Van origine ligt er al een H-serie in, dit maakt het swappen makkelijker.
2 De remmerij van de 623 is gelijk aan de remmerij van de 620 ti, dus iets grotere remmen en kunnen dus iets meer hebben
3 Het swappen is bijna plug en play, de kabelboom van de 623 is namelijk op 4 !!! inderdaad 4 kabeltjes gelijk aan die van een H22 Vtec.
het is zelf mogelijk om het blok te swappen naar een H22 Vtec, echter zonder die 4 draadjes zal de motor gewoon te gebruiken zijn.
Succes met de keuze
Geplaatst: ma aug 09, 2010 7:36 pm
door Rover620tdi
Bedankt voor de info mista..
Ik denk dat ik dan mijn blokkie zo hou. Alleen een K&N en eventueel Chippen vind ik een goede upgrade aan te doen...
NOT: Dus de schijven van een DI is groter dan die van een 618.
Ik dacht alleen die van een TI en meer niet.