abs vraagje

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
kernebeek

abs vraagje

Bericht door kernebeek »

hallo ik heb net mn 400 omgeruild voor een 75 maar nu valt me op dat ie vrij snel in de abs valt .ik heb nu een automaat en moet er nog wel aan wennen de 75 is gevoeliger met de rem maar als ik me dus vergis valt ie in de abs en valt de km teller ook uit als ik hem dan uit doe en opnieuw start is alles weer goed ,kan dit ook anders ??
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: abs vraagje

Bericht door Eric27 »

kernebeek schreef:hallo ik heb net mn 400 omgeruild voor een 75 maar nu valt me op dat ie vrij snel in de abs valt .ik heb nu een automaat en moet er nog wel aan wennen de 75 is gevoeliger met de rem maar als ik me dus vergis valt ie in de abs en valt de km teller ook uit als ik hem dan uit doe en opnieuw start is alles weer goed ,kan dit ook anders ??
Grote kans dat je sensor rechts voor niet goed functioneerd.
Als de snelheidsmeter uitvalt of raar doet komt dat meestal door deze sensor.
Als de linker sensor niet goed werkt dan werkt de cruise controle niet.
Kan zijn dat de sensor vervuild is.
Als deze zelf wil vervangen moet je de sensor er waarschijnlijk uitboren met boor nr 10. Het laaste stukje van de sensor is soms lastig, ik zelf haal dat er met een stofzuiger uit. Gaat de sensor er makkelijk uit dan is deze waarschijnlijk net vervangen. ( En waarschijnlijk niet goed gemonteerd.)
Bij het monteren zorg dan dat er geen vet of ijzervijlsel aan de nieuwe sensor komt. (dan heb je het zelfde probleem weer.)

Eric.
kernebeek

Bericht door kernebeek »

hij gaat morgen aan de diagnose app lijkt inderdaad op de sensor ,is deze makkelijk te vervangen ??ik lees dat je deze moet uitboren is dit wat te doen(ben wel handig)
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Bericht door Eric27 »

kernebeek schreef:hij gaat morgen aan de diagnose app lijkt inderdaad op de sensor ,is deze makkelijk te vervangen ??ik lees dat je deze moet uitboren is dit wat te doen(ben wel handig)
Ja hoor geen probleem alleen het laatste stuk je blijft even hangen.
Slangetje aan de stofzuifer tapen en dan zuig je het er zo uit.
Met boor 10 kun je het lager niet raken als je met kleinere boren werkt 6 en kleiner kun je het wiellager raken.
Dat moet je voorkomen anders is deze stuk.
Maar het is geen moeilijke klus.

Eric.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Denk dat je wiellager beschadigt is. Als de abs sensor defect is gaat vrijwel altijd het lampje branden en werk het systeem niet meer. Bij een beschadiging in het lager denkt het systeem dat het betreffende wiel een andere snelheid heeft dan de andere 3. Aangezien je snelheidsmeter ook in de war raakt zal het inderdaad om rechtsvoor gaan.
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Klinkt inderdaad het meest logisch, ik ga er van uit dat wanneer je de auto start het ABS lampje na enkele seconden uitgaat is je systeem in orde.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Bericht door Eric27 »

peter.evers schreef:Klinkt inderdaad het meest logisch, ik ga er van uit dat wanneer je de auto start het ABS lampje na enkele seconden uitgaat is je systeem in orde.
Ik heb vorig jaar nog een probleempje gehad niets mis in eerste instantie
maar als je het stuur helemaal naar links draaide ging het lampje branden.
Zette je de motor uit en je starte weer bleef het lampje uit. Aan de kast gehad en deze gaf aan dat de rechter sensor kapot was. Deze vervang maar het probleem bleef. Wat bleek was het de linker sensor. Zo wordt je mooi om de tuin geleidt.

Eric.
kernebeek

Bericht door kernebeek »

gister de sensor vervangen kreeg hem er redelijk makkelijk uit zonder te boren ,vandaag flink aan het touren geweest en geen abs fout meer .
bedankt iedereen!!
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

kernebeek schreef:gister de sensor vervangen kreeg hem er redelijk makkelijk uit zonder te boren ,vandaag flink aan het touren geweest en geen abs fout meer .
bedankt iedereen!!
Jij ook voor je feedback ;)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Bericht door Eric27 »

peter.evers schreef: Jij ook voor je feedback ;)
Dan heb je geluk gehad waarschijnlijk was de sensor net vervangen en werkte deze niet correct.

Eric.
Plaats reactie