Rover 75 Black Wolf helemaal af..........tja wat is af???

75 en 75 Tourer
tophaar

Rover 75 Black Wolf helemaal af..........tja wat is af???

Bericht door tophaar »

Nu is ie dan eindelijk af en ziet ie eruit zoals ik het voor ogen had,,
Zie de foto's

Foto1: De R75 van de zijkant zoals jullie zien zijn de zijruiten getint (jammer dat voor niet meer mag) en is de auto 30mm verlaagd en voorzien van 18" velgen.
Afbeelding
De rover van de zijkant en let op.....DE KRAS IS WEG :D ook is de achterruit opnieuw geplaatst omdat deze lekte en is de chrome omlijsting vervangen.
Afbeelding
Zoals jullie zien heb ik de grille meteen laten meespuiten in kleur. Klein weetje in het gele pand op de achtergrond had ik een poolcafe waar ik vele hele leuke jaren heb gehad. Nu helaas gesloten en het pand staat te huur :D Ook de voorruit is vervangen gezien er krassen in zaten door het gebruik van een cd-hoesje om het ijs te verwijderen.
Afbeelding
Hier de voorkant volgens mijn vriendin nog steeds de mooiste die er is als vindt zij de V8 Grille mooier maar de bijbehorende koplampen vreselijk. Persoonlijk vindt ik de losse lichten in xenon ook mooier dus ben het met haar eens.
Afbeelding
De achterkant is wel heel bijzonder geworden en naar mijn mening geheel in proportie, let op de uitlaten en de ringen in de achterlichten, mooi he. Hier zou ik dan nog wel het chrome onderdeel boven de kentekenplaat willen vervangen door het lompere exemplaar waar "rover" in staat.
Afbeelding
Nog een foto van de achterkant en let op de achterlichten deze lopen wel door in het de carroserie/kofferdeksel iemand op het forum beweerde dat dat niet zo was maar het lijnenspel loopt wel degelijk door!
Afbeelding
Nog een keer de voorkant mooi he.
Afbeelding
De dubbele demper was een keuze van mijn vriendin waar ik volledig achter sta deze intergreerd mooi in de bumper en is toch anders als een mercedes of porsche demper.
Afbeelding
De achterlichtn is nog de mooiste upgrade en zie het loopt wel door tot in de lijnen van de carroserie.
Afbeelding
Twee dvd screens achterin welke zijn gekoppeld, en let op het kinderstoeltje in stijl :D
Afbeelding
Tja wat valt hier over te zeggen...........BETER ALS EEN JAGUAR.
Afbeelding

Al met al we zijn toch wel blij dat we de R75 niet hebben verkocht vandaag nog vele ogen zien koekeloeren van wat is dat!
Ode aan mijn vrouw die mij heeft weten te overtuigen dat onze R75 speciaal is.

Jullie reactie is welkom.

PS ik wil nog graag onder op de dorper stickers in de kleur van de auto zodat het bijna niet opvalt met de tekst "R75 EDITION BLACK WOLF"
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Prachtig!! Niks meer aan doen (behalve dan de spiegelkappen in kleur :p ).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Strak hoor!!

Alleen jammer dat jij niet het originele wortelnoten dashboard heb.
Als je airbag plaatje bij de bijrijder van plastic is is je dashbord van plastic.
Is het woord airbag met goudletters geschreven op het airbagpaneel dan is het complete dashbord bekleed met echt houtfineer 8)

Is maar een detail maar toch, ik hoop niet dat ik je op kosten jaag ;)
En inderdaad een andere handgreep achter ga ik helemaal in mee.

Tevens hebben de eerste rover modellen een roverembleem achter de achterdeur.
Afbeelding

Dan nog verlichte zonneklep;
Afbeelding

2.5 litre torpedo badge op de deur.

Afbeelding

etc etc sorry u vraagt ik roep

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Ziet er goed uit 8)

Spiegelkappen zou ik zeker chroom houden, past mooi bij alle andere chrome details.
En wat betreft de suggesties van bam; ik ben voor elke toevoeging van een originele MG-Rover accessoire :mrgreen:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
tophaar

Bericht door tophaar »

He die spiegeltjes heb ik ook hooooor :D En dat van dat niet echt hout.........who cares mate! Haha ik heb wel bewezen dat ik niet alleen wispelturig ben maar ook van een ouwe mannen auto een supergelikte Eyecatcher heb kunnen maken. En dat 2.5 liter logo ik wist niet eens dat dat ook al bestond!! Maar daat komt een sticker met "Edition Black Wolf" in een bijna kleur van de auto :-) jullie maken me gek hier op dat forum....

Nu heb ik al.....
1. Autoruiten laten tinten 260 euri
2. Dvd spelers in hoofsteunen gekoppeld 499 euri
3. Velgen 1300 euri wel 700 euri van de gemeente ivm gat in de weg waardoor oude velgen krom waren.
4. verlagen 280 euri
5. Dubbele uitlaat 760 euri
6. Kras spuiten (verzekering)
7. Auto polijsten (verzekering :D )
8. Nieuwe voorruit (verzekering wa+ dekt krassen en scheuren)
9. achterruit opnieuw laten plaatsen (verzekering)
10. Embelemen van Rover racing aan de zijkant 50 euri (al twijfel ik hier nog over)
11. beter geluid omdat het originele nog slechter was dan mijn Fiat punto turbo sporting!!!!! 600 euri.
12. de coolste achterlichten verkrijgbaar uit china 300 euri.

In totaal dus 2 jaar geleden deze rover gekocht voor 13500 euro met 60.000 op de teller en een lekkende achterraam.
Nu nog eens 2799 euri geinvesteerd en ik heb een supermooie R75 uit 2004 met 120000 km op de teller.

Maar wat ik nog steeds mis is POWER ik ken die oude 3500 nog waar iedere BMW bang voor was :D Nou BMW's niet bang zijn voor de mijne maar hij is wel one of a kind 8) .

Zoals jullie konden lezen had ik bijna een CLS 63AMG gekocht welke voor mij de enige opvolger is voor de R75!!! Maar na wat wijze raad van mijn lieve vrouw dit toch niet gedaan (zij was diegene die het niet kon!) maar in Juli hebben we deze rakker in de tuin staan.

http://www.cherza.be/members/12396/59-4 ... 1ageel.jpg

En geloof me ik ben hier niet aan het opscheppen hoor maar ik ben 37 jaar en heb al meerdere bedrijven gehad en steeds een centje opzij gelegd waarvan ik nu pas na mijn 22ste de vruchten van kan plukken en laten we eerlijk zijn als ik voor mijn R75 nog 11000 euro beur dan mag ik blij zijn!

Maar to the point een Mercedes CLS 63AMG is mijn droom en dromen houden me op de been. Ik weet nog toen ik mijn cafe had en een klant van me toen 29jaar kwam aan met een R75 sterling die die had gekocht toen de tv nog werkte toen dacht ik van dat gaat die van mij ooit worden!! Ik heb ook een R600 2.0 automaat gehad en dat was ook 10 jaar geleden ooit mijn droom. En de rover 3500 was 20 jaar geleden ook een super auto. Al met al ik zie nu zelf dat dit merk mijn merk is en helaas ook was gezien de chinezen met de nieuwe MG6 de Lexus kant op gaan en toch niet naar de EU komen :cry:

Al met al is de R75 nu mijn schatje en ik hoop hem binnenkort te mogen laten zien aan jullie en nogmaals ik wilde alleen laten zien dat er van de R75 een supergladde auto te maken valt met niet al teveel aanpassingen en euri's what the hell ik was laatst bij een tuning specilist hier in eindhoven en zag een golf waaraan wel 40.000 euro was verbouwd en dit was naar mijn mening niet te zien en ik wil geen vleugeldeuren en luchtveren maar wel een aal glade klasieker!!

en de CLS hoort daarbij dit terwijl ik elke ander MB vreselijk vind!!!!
http://emercedesbenz.com/Images/Feb06/1 ... 84_138.jpg

En deze lijkt naar mijn mening nog het meest op de onze R75 het is de Coupe (maar die sukkels bij BMW gingen liever verder met de MINI!!!!)
http://www.seriouswheels.com/pics-2004/ ... 24x768.jpg

En een Jaquar coupe kan ik niet betalen maar die mag er ook wezen
http://www.jogjatech.com/wp-content/upl ... 88x441.jpg

Ook een DB9 is een droom die niet uit gaat komen.............
http://www.cargurus.com/images/2009/09/ ... 59980.jpeg

En mijn vriendin laat een slakke spoor achter van een Bentley GT welke hier elke dag door de straat rijd......
http://www.brabantcustom.nl/images/brab ... tleyGT.jpg Maar nooooooooooooit bereikbaar is.

Verder vindt ik deze ook mooi
http://www.premlimos.co.uk/x_img/carsho ... r-c300.jpg
Omdat ie mij aan de Bentley doet denken!!!

Maar deze is ook een leuke
http://www.speedheads.de/artikelbilder/ ... lfaGT1.jpg
En zeker leuk om te rijden ik heb namelijk een 75 (ook mooi al vinden vele van niet) met een 3.0 v6 gehad en ondanks dat de versnellingsbak tussen de achterwielen het vaak liet afweten was dit een monstro!!

Maar natuurlijk ben ik weer kei trots op onze R75
Afbeelding
En als je de achterdeuren weghaalt en de voordeuren verlengt is this the closest thing met de Coupe.

Al met al zijn al bovenstaande auto's mijn favorieten van dit moment......

Mercedes CLS omdat ie bereikbaar is maar een Jaguar coupe is mooier maar wat ik wel heb gemerkt is dat zo'n mercedes (proefritje gemaakt) wel heel erg mooi rijd en gewoon bijna perfect is kwa afwerking etc. Maar ja als Italiaan denkt iedereen wel dat ik een Marrokaansen crimineel ben achter het stuur van dat ding!!

Jaguar XJS welke oooooooooit betaalbaarder word dan wij dachten :D
http://www.sportscarcup.com/cars/jaguar-xkr.jpg
Maar die vindt mijn vriendin afschuwelijk???
Jaguar XJ
http://www.supercars.dk/cars/jaguar/2006-jaguar-xj.jpg
Welke ik serieus mooi vindt maar zij niet en de vrouw is de baas :cry: Snap je dat nu dit is een supermooie sjieke auto niet te duur toch sjiek en snel???
Laatst gewijzigd door tophaar op wo mei 05, 2010 11:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mean Green

Bericht door Mean Green »

een woord...

GE-WEL-DIG

super dikke wagen man 8) nou wel houden he en lekker van genieten
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

:shock:

mega dik
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Madrettor
MG-R Fanatic
Berichten: 115
Lid geworden op: vr mar 31, 2006 5:19 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam

Bericht door Madrettor »

Nou, ik zal eens ff de ouwe zeikert uithangen, je vroeg tenslotte om commentaar en je bent er hopelijk tegen bestand. Bovendien : 't is ook maar een mening en daar zijn er veel verschillende van, dus zaligmakend is-ie niet. Daar gaan we :

- Ik zou de wielen (die je er nu onder hebt vind ik ordi) ruilen voor 'n setje originele 18 inchers (straights of die hoekige multispokes, zoals een Belg hier laatst te koop aanbood.

- De raamfolie zou er bij mij onmiddellijk afgaan, vanwege de associatie met bestelbusjes/grijskentekenauto's.

- Die BMW 7 achtige glimdingen op de voorschermen zouden er bij mij ook afgaan. Ze hebben geen enkele functie en doen afbruik aan het verder zeer smaakvolle geheel.

't Zijn maar details, ik vind de auto verder een plaatje.
tophaar

Bericht door tophaar »

Oude mensen mogen ook een mening hebben hoor :D

Dat van die plaatjes daar twijfel ik ook nog over en als de R van Rover er niet in zou staan zouden ze eraf gaan, ik wil ze nog een keer intergreren met de zijblinkers wie weet is dat wel mooi.

De ramen is voor de kinderen we gaan namelijk elk jaar naar zuid italië, en de zon is daar heet en fel.

Deze velgen vindt ik absoluut niet ordinair en wel een beetje jammer dat je ze zo noemt netter zou zijn als je zou zeggen dat jij ze niet mooi vind. Persoonlijk ben ik zeer blij met de keuze van mijn vriendin en vinden wij ze niet ordinair.

Bedank voor je mening ;)
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Vind m prachtig, vooral de achterkant maar de wielen zou ik vervangen door een 10 spaaks model (want dat past beter bij zn uiterlijk vind ik dan)
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Heb je al eens een uitvoering gezien met zwart eiken in plaats van walnoot 8)

dashboard klik

Afbeelding

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Hele mooie 75! :D

Helemaal eens met de ruiten, de grill, de achterlichten enz. :D Interieur is zoals hij moet wezen in een 75! :D Top!

En om als jonge MG-rover fan dan toch ook maar iets toe te voegen:
- die spatlappen zijn echt voor ouwe lullen!! :mrgreen: :p

Ja ik weet het, onze 75 had de zijkant altijd vol modder :p Maar als je echt van je Rover houd dan was je hem elke week :lol:
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
kasper

Bericht door kasper »

bam schreef:Heb je al eens een uitvoering gezien met zwart eiken in plaats van walnoot 8)

dashboard klik
Zelf 4 jaar mogen rijden, Ambition uitvoering (Mk2)
tophaar

Bericht door tophaar »

Die spatlappen die liggen er eerdaags wel uit hun eigen af doordat ie verlaagd is schuren ze vaak over drempels. Maar dank je voor de tip heb je een foto van een rover zonder??

10 spaaks heb ik gehad teveel poetsen :D
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

De meeste 75 hebben volgens mij geen spatlappen, dus foto's genoeg :lol:

WHITE WOLF EDITION :mrgreen:

Afbeelding
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
tophaar

Bericht door tophaar »

Zo dat is niet mis een echte White Wolf ja!
Plaats reactie