416SI '99

414 416 418 420 45
Plaats reactie
R_DaDdy

416SI '99

Bericht door R_DaDdy »

Hallo allemaal,
Ik heb sinds 2 maanden een blauwe 416SI van '99. Een hele fijne auto, maar ik heb wat vragen.
Ten eerste staat het koppelingspedaal extreem veel hoger als de andere pedalen (±10cm). Is dit normaal?
Verder is er veel windgeruis hoorbaar op hogere snelheden. Is daar wat tegen te doen, behalve langzamer rijden :lol: ?
Wie heeft ervaring met 17" velgen, wat betreft rij-eigenschappen, comfort en bandenslijtage?
Alvast bedankt
Greetz,
R_Daddy

P.s. Hoe kan ik foto's op mijn profiel zetten?
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Welkom bij dit zootje (on-) geregeld!!! :rofl:

Een foto zet je hier als je de foto al ergens op het www hebt staan. Dan doe je [img]http://www.url%20van%20je%20foto.nl[/img] :)

Mijn koppel pedaal staat ook vrij hoog, het is irri maar je moet rekening houden met je vrije slag. Dat deel wat je pedaal ruimte moet hebben om je koppelingsplaten van elkaar los te krijgen dus. Doe je dat niet krijg je mega last van slijtage en meer van die narigheid. Je kunt het wel eens na laten kijken voor de zekerheid want als het een zelfstellende koppeling is (waarschijnlijk wel) kan het ook zijn dattie op is. Dan komt ie omhoog en is ie dus op zn eind. :roll:

17" hoor ik graag even van je want die wil ik ook. ;)

Wind geruis... Tja, ik heb een TC dus daar kan ik je niet mee helpen, daarbij, hij is al dik 11jr oud dus... Wie het weet mag het zeggen!! :|

Greets en nogmaals welkom,
Sylvia :mrgreen:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ik dacht juist dat het rempedaal hoger zat dan de rest bij de 416.
Het zou kunnen dat de deurrubbers versleten zijn en dat je daardoor veel last hebt van windgeruis.
17" rijdt prima, iets harder dan 15" uiteraard, maar nog voldoende comfortabel. Bandenslijtage is niet meer dan andere maten (in principe zelfs minder, het zijn tenslotte bredere banden)

Om een foto bij je profiel te kunnen zetten moet de afbeelding eerst op het internet staan (het is niet mogelijk om het direct vanaf je pc te uploaden naar deze site :( ). Heb je een afbeelding op het net, dan kan je het adres van de foto (rechtsklikken op de afbeelding en "Eigenschappen" kiezen) opgeven bij het "Avatar Paneel" in je profiel.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Welkom,

Dat windgeruis heb ik enkel van me raam dat er scheef ingezet is :evil:
Verder hoor je soms de spiegels...die dingen zijn totaal niet aerodynamisch. Kun je misschien oplossen door 45 spiegels te monteren... ziet er gelijk mooi uit 8) . Rover heeft dat gedaan en hij kan je misschien wel vertellen of het scheelt(hoewel het bij hem ruimschoots opgeheven wordt door iets anders :roll: )

Het koppelingspedaal zou even hoog moeten kunnen zitten las de andere twee.
En ervaring met 17'' heb ik niet :cry:

Gr. Tomas
Dennis

Bericht door Dennis »

Mijn koppelingspedaal zit ook wat hoger dan de andere pedalen, maar ik betwijfel of het 10 cm is. Zal het zometeen even bekijken.

Windgeruis heb ik ook! Weet ook nog niet hoe het op te lossen, behalve dan even aan mijn deuren te gaan hangen om zo te zorgen dat ze strakker tegen het rubber drukken :?
ik moet er wel bij zeggen, dat ik veel meer last heb van windgeruis als ik naar het zuiden rijd, dan wanneer ik naar het ossten rijd....raar maar waar..
R_DaDdy

Friday-night meeting.

Bericht door R_DaDdy »

Even wat anders..
Ik heb gelezen over de Friday-night meetings.
Gaan daar wel eens mensen naar toe?
Wil dit wel eens meemaken :lol: .
Oh ja, bedankt trouwens voor de antwoorden. Ik heb ook al wat foto's
op de site geplaatst.
Greetz
R_Daddy
CRualA

Bericht door CRualA »

mijn koppelingspedaal stond ook heel hoog zeker 4 cm hoger dan de andere 2,maar we hebbe er een stukje afgedaan en het is veel beter nu en koppelt ook nog genoeg :wink:
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Re: 416SI '99

Bericht door Järv »

YES .... EN WEER EEN 400 :D :D

Hartelijk welkom hier op www.MG-R.nl :D
R_DaDdy schreef:Ten eerste staat het koppelingspedaal extreem veel hoger als de andere pedalen (±10cm). Is dit normaal?
Geen idee ... 'k zal eens ff bij die van mijn gaan kijken.
R_DaDdy schreef:Verder is er veel windgeruis hoorbaar op hogere snelheden. Is daar wat tegen te doen, behalve langzamer rijden ?
Jep .... en de 45/ZR spiegels maken het alleen maar erger.
Ik ga die boel rond m'n spiegels afkitten .. en dan ff kijken of ik nieuwe deurrubbers bestel .. of dat m'n deuren wat strakker af te stellen zijn.
...I'll keep ya updated.
R_DaDdy schreef:Wie heeft ervaring met 17" velgen, wat betreft rij-eigenschappen, comfort en bandenslijtage?
Ik :D
Rijd perfect, waanzinnig goed weggedrag en met 205/40/17 plakt het flink.
Slijtage kan ik niet goed beoordelen, mijne is namelijk ook 40mm verlaagd en dan slijt de boel zowiezo sneller ..... maar dat interesseerd me nix daar de wegligging nu 400% beter is dan standaard.

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Hm, gezien de vorm zou je juist zeggen dat de 45 spiegels stiller zouden zijn, nou ja ze zijn iig een stuk mooier dus er is meer voor dan tegen die dingen.... :roll:

Gr. Tomas
Dennis

Bericht door Dennis »

CRualA schreef:mijn koppelingspedaal stond ook heel hoog zeker 4 cm hoger dan de andere 2
Mijn koppeling staat ook een centimeter of 5 hoger dan de andere 2 pedalen.
Ik heb echt niet het idee dat mijn koppeling naar de filistijnen zou zijn, hij pakt goed op e.d.
Het pedaal heeft hierdoor wel een erg lange slag, maar dat vond ik ook maar een kwestie van wennen... als ik nu in een golf stap, dan stamp ik die koppeling bijna door de bodem heen zo van "o, was ik er al" :lol:
eggbert

Bericht door eggbert »

mijn koppeling staat gelijk mijn andere pedalen.

**********************
**mag 't ff wat minder? - admin**
**********************
Plaats reactie