Ik heb advies nodig aub...

214 216 218 220 25
Huso010

Ik heb advies nodig aub...

Bericht door Huso010 »

Ik ben zelf nu sinds kort aan het werk en heb me oog laten vallen op een Rover 25 als ik de Rover 25 zie, zie ik een auto dat heel veel biedt voor een mooie prijs.

De Rover 25 die ik eventueel wil gaan kopen komt uit januari 2001 met 64.200 km.

nou is de auto volgens marktplaats gecontroleerd door NAP ( geen idee wat het inhoud) en is er een onafhankelijk rapport opgemaakt:

Occasion Check geeft u 100% garantie op haar onafhankelijke rapportage (meer informatie).

Geschiedenis van deze auto

* Kilometerstand:
* 64.200 km, gecontroleerd door NAP
* Bouwjaar:
* 2001
* Aantal eigenaren tot en met nu:
* 2
* Type laatste eigenaar:
* Particulier
* Eigenaar sinds:
* 02-11-2007
* Datum van registratie Nederland:
* 26-01-2001
* APK vervaldatum:
* 02-02-2011
* Import auto:
* Nee
* Nieuwprijs vanaf:
* € 18.127

Onderhoudsintervallen

Weet wanneer u onderhoudskosten kunt verwachten met de lijst van onderhoudsintervallen.

* Distributieriem wisselinterval:elke 150.000 km / 6 jaar
* Luchtfilter wisselinterval:elke 75.000 km / 3 jaar
* Brandstoffilter wisselinterval:elke 100.000 km / 4 jaar
* Bougies wisselinterval:elke 100.000 km / 4 jaar
* Remvloeistof wisselinterval:elke 50.000 km / 2 jaar
* Motorkoelvloeistof wisselinterval:elke 100.000 km / 4 jaar
* Automatische versn.bak transmissieolie wisselinterval:elke 50.000 km / 2 jaar
* Motorolie en filter wisselinterval:elke 25.000 km / eenmaal jaarlijks
* Afstandsbediening met zender – batterij vernieuwen:elke 25.000 km / eenmaal jaarlijks
* Interieurfilter wisselinterval:elke 25.000 km / eenmaal jaarlijks

Ik vin het echt een zeer aantrekkelijke auto ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of het verstandig is om deze auto te kopen als eerste auto!

Ik hoor veel roddels over moeilijk verkrijgbare onderdelen en over een zwakke pakking ofzoiets bij dit model zijn dat roddels of is het waar?

zouden jullie als jullie mij waren voor deze auto gaan?

Ik hoop op serieuze reacties die ik kan laten meewegen in mijn beslissing.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

http://link.marktplaats.nl/324637451

Deze geloof ik?

Ziet er goed uit vind hem persoonlijk voor een particulier te duur, bij een garage met garantie is de prijs redelijk

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Huso010

Bericht door Huso010 »

hoi bram thx voor je reactie maar nee dat is em niet:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhvzhqkkcxsg

ff via autoscout dat is em

ik wete ff niet hoe plaatje plak[/img]
Huso010

Bericht door Huso010 »

bedoel Bam :)
Huso010

Bericht door Huso010 »

ow dat plaatje is jou bak lol jaa je heb de juiste hij wil nog wel onderhandelen over de prijs ik heb 3 geboden teveel?
Huso010

Bericht door Huso010 »

en hoe zit het met die roddels over moeilijk te verkrijgen onderdelen..?
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Huso010 schreef:en hoe zit het met die roddels over moeilijk te verkrijgen onderdelen..?
Er zijn nog prima onderdelen te krijgen voor de rover's en mg's
Huso010

Bericht door Huso010 »

aaa dat dacht ik ook namelijk genoeg 2de handjes anders over de grens zoeken desnoods...
Steven Rover
MG-R Freak

Bericht door Steven Rover »

Onderdelen inderdaad geen enkel probleem.

De 'roddel' over de koppaking is wel 'waar'. Deze moet meestal een stuk boven de 100.000km eenmalig vervangen worden. Er komt dan een betere in, die het als het goed is beter volhoud. Bij mij Rover 214 (eigenlijk hetzelfde dus) ging de koppakking er na 180.000km uit. Dus dan heb je nog heel wat kilometers te gaan :mrgreen:

Daarvoor zou ik hem dus niet laten staan!!! :D Verder is het gewoon een hele fijne auto. Waar verder eigenlijk naar mijn ervaring niets mis mee is. De Rover 214 is ook mijn eerste auto, teller staat nu op 237.000km! :D
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Huso010

Bericht door Huso010 »

Is die van jou ook Rover 25 maar dan 1.4? als je zo die auto ziet hoeveel had jij ervoor betaald want Bam zegt dat die wat te duur is zo van een particulier.

Maar bedankt voor de Reacties al mensen vind ik TOF! keep it comming pls :D
Steven Rover
MG-R Freak

Ik heb inderdaad een Rover 214SI (vorige model van de Rover 25), een 1.4 dus inderdaad. Op het werk regelmatig in een 1.6 gereden, en ik vond hem behoorlijk fel :shock: Zat bijna tegen een Mini aan :p

Das de mijne:

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... highlight=

Hier nog een zelfde: http://link.marktplaats.nl/332537709

Ik zou er niet meer dan 3000 euro voor betalen. Minder is altijd beter ;)

Als je graag wat sportiever wilt zou ik ook een 200 kopen en die wat opleuken voor het geld dat je overhoud ;)

PS: NAP nationale auto pas. Kilometerstand is gecontroleerd, geen terug gedraaide kilometerstand dus ;)
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Huso010

Bericht door Huso010 »

Ik zie het al je ben een kanjer mooi werk man echte arbeider die wat voor elkaar krijg mooi laswerk trouwens dat kan ik zien :)

je dee me bijna twijfelen maar als ik vergelijk denk ik toch dat ik die rover 25 lampen gewoon onweerstaanbaar vin :D en die mg versie van die 200 zag er 1 wel mooi maar 194000 km.

trouwens goed gevonden die van garage snijder de garage gaat zeker niet onder de 3000 maar dat kan ik wel als onderhandeling argument gebruiken van kijk voor 3 kan ik em ook bij garage kopen dus omlaag :D

Dankje man echt goedddddddd!!!!!!!!

klasseeeeeeeee Feyenoord (oeps) :-)
Huso010

Bericht door Huso010 »

owja en er zijn volop tips om je auto voor 50 euro te pimpen :D dat kan ik dan ook doen lijk em wel tof vin jou lampen kicke:D
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

weet het 100% zeker ma heeft een 25 al niet een nieuw type koppakking?
Eigenlijk zijn alle onderdelen nog verkrijgbaar voor deze auto's. Wel moet je ff opletten waar je je onderdelen koopt want er zijn bedrijven die er misbruik van proberen te maken dat rover niet meer gemaakt word. ( en die bedrijven rekenen dan woekerprijzen ) Dus als je iets nodig hebt gewoon goed zoeken ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Steven Rover
MG-R Freak

Bedankt ;)

Het laswerk heb ik door een prof laten doen :lol: (me oom)
Was heel wat werk aangezien er allemaal rondingen bij elkaar komen op dat punt. Maar hij heeft het top gedaan :D
Twee kanten, allebei totaal verrot. (normaal geen problemen bij de 200 of 25 maar ik heb sideskirts en daar blijft water in staan :? )
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Steven Rover
MG-R Freak

Dat van de koppakking voor de Rover 25 weet ik eigenlijk ook niet zeker, misschien is die inderdaad al wel beter :D Wie weet!!???
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Plaats reactie