Nieuwe wielen
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Shoot me .... Wielen, waar gaan jullie met dat autootje naartoe?jan_dakpan schreef:Ze zitten er nu dus onder. De foto is gemaakt net nadat de auto van de brug is gekomen dus staat iets hoger als dat ie nu staat. Betere foto's volgen morgenavond wel.
Die zijn gaaf man !! en op de foto lijken ze mega groot ... toppie
Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Ziet er heel strak uit...
Wat is de maat van die bandjes??
Weet dat de meeste van de mensen hier met 17 inch er 205/40 onder hebben liggen......Maar heb zitten rekenen en daaruit blijkt, dat als je de minimale afwijking wilt hebben, je 215/35 eronder moet leggen....
Zijn wel hele platte bandjes hoor
Wat is de maat van die bandjes??
Weet dat de meeste van de mensen hier met 17 inch er 205/40 onder hebben liggen......Maar heb zitten rekenen en daaruit blijkt, dat als je de minimale afwijking wilt hebben, je 215/35 eronder moet leggen....
Zijn wel hele platte bandjes hoor
Laatst gewijzigd door Mista T op wo mar 24, 2004 5:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Dat is wel zo ja......nieuwe wielen maken de auto totaal anders....
Mijn broertje zei tegen mij: Heb je te veel NFS gespeeld ofzo....ik denk het
Ik heb maat banden 205/40 eronder....ik had een beetje afwijking op de teller. Als ik de naald tussen de 85 en 80 had rijd ik 80. En dai is volgens mij zo gebleven.
Voordat de wielen verwisseld werden heb ik de km stand met het daarbijhorende toerental + versnelling genoteerd.
Is dat een goed iets om mee te vergelijken? want die zijn toch hetzelfde gebleven toerental en km/h?
Mijn broertje zei tegen mij: Heb je te veel NFS gespeeld ofzo....ik denk het
Ik heb maat banden 205/40 eronder....ik had een beetje afwijking op de teller. Als ik de naald tussen de 85 en 80 had rijd ik 80. En dai is volgens mij zo gebleven.
Voordat de wielen verwisseld werden heb ik de km stand met het daarbijhorende toerental + versnelling genoteerd.
Is dat een goed iets om mee te vergelijken? want die zijn toch hetzelfde gebleven toerental en km/h?
Laatst gewijzigd door jan_dakpan op wo mar 24, 2004 9:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Heb nu het berichtje aangepast, moest 215/35 zijn ipv 215/40
Wie me nie gelooft, mag het narekenen:
Origineel 185/55 R 15
2*185 * .55 = 203.5
15 * 25.4mm= 381+
Rolomtrek in MM= 584.5
Vervang 215/35 R17
2 * 215 * .35 = 150.5
17 * 25.4MM = 431.8+
Rolomtrek in MM = 582.3
Optie 2:205/40 R17
2 * 205 * .40 = 164
17 * 25.4 = 431.8+
Rolomtrek in MM= 595.8
Het verschil is dus -2.2 MM of +11.3 MM
Dit wil ook wel zeggen -0.4 % of +1.9 % afwijking
Wie me nie gelooft, mag het narekenen:
Origineel 185/55 R 15
2*185 * .55 = 203.5
15 * 25.4mm= 381+
Rolomtrek in MM= 584.5
Vervang 215/35 R17
2 * 215 * .35 = 150.5
17 * 25.4MM = 431.8+
Rolomtrek in MM = 582.3
Optie 2:205/40 R17
2 * 205 * .40 = 164
17 * 25.4 = 431.8+
Rolomtrek in MM= 595.8
Het verschil is dus -2.2 MM of +11.3 MM
Dit wil ook wel zeggen -0.4 % of +1.9 % afwijking
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Als ik goed begrijp wat je bedoelt, werkt dat niet...als het opnemertje wat je snelheid meet, ergens op je versnellingsbak / as zit, dan rijd je dus bv. 80 op de teller bij een gegeven aantal omwentelingen per seconde. Als je nu de omtrek van je wielen verandert, en je laat het aantal omwentelingen per seconde hetzelfde, dan zal toch je snelheid anders zijn.jan_dakpan schreef: Voordat de wielen verwisseld werden heb ik de km stand met het daarbijhorende toerental + versnelling genoteerd.
Is dat een goed iets om mee te vergelijken? want die zijn toch hetzelfde gebleven toerental en km/h?
- RoverSterling
- MG-R Addict
- Berichten: 219
- Lid geworden op: za nov 22, 2003 5:43 pm
- Woonplaats: Arnhem
Het nadeel wat je dan krijg is dat je gat tussen wiel en auto iets groter wordt en dat vind ik met 40 nog steeds eigenlijk te hoog nadat ik hem 4 cm heb laten verlagen !!Mista T schreef:Maar heb zitten rekenen en daaruit blijkt, dat als je de minimale afwijking wilt hebben, je 215/35 eronder moet leggen....
Jah ok....ik dacht namelijk dat de snelheidsmeter ergens bij de wielen voor zat. Maar dat zit dus in de versnellingsbak. Ne dan gaat het hele verhaal niet op van wat ik hierboven genoemd heb. toch bedanktDennis schreef: Als ik goed begrijp wat je bedoelt, werkt dat niet...als het opnemertje wat je snelheid meet, ergens op je versnellingsbak / as zit, dan rijd je dus bv. 80 op de teller bij een gegeven aantal omwentelingen per seconde. Als je nu de omtrek van je wielen verandert, en je laat het aantal omwentelingen per seconde hetzelfde, dan zal toch je snelheid anders zijn.