Pagina 1 van 1
koppeling
Geplaatst: di mar 02, 2010 11:46 pm
door Scraby20
Een tijd geleden hebben ze bij mij in de garage koppeling vervangen en gelijk de koppelingsplaten gedaan maar ze hebben alleen de hulp cilinder gedaan en niet de master cilinder. Kan of moet ik die alsnog vervangen of kan ik het beter gewoon laten zitten zo?? Of is de kans dan groot dat die snel weer kapot gaat??
alvast bedankt
gr mark
Geplaatst: wo mar 03, 2010 10:28 am
door bam
Mark als deze stuk gaat is hij vrij gemakkelijk te vervangen.
Het is de slave die meestal stukgaat waardoor de koppeling ook vervangen moet worden.
Gaat de master stuk dan is dat lastig maar die is op zich goed te vervangen.
koppeling
Geplaatst: do mar 04, 2010 2:26 am
door Scraby20
bedankt.......... lijkt me duidelijk dan gewoon laten zitten.
nog een vraagje hoe merk ik dat de master kapot merk ik dat aan de druk of gaat die dan gewoon lekken?? en als die kapot gaat kan het niet zo zijn dat ik weer die slave cilinder moet laten vervangen... wat weer zon dure operatie is.
nogmaals bedankt...
gr mark
Geplaatst: do mar 04, 2010 10:49 am
door bam
Mogelijk zakt de druk weg als je hem indrukt of gaat hij lekken.
Maar je slave hoeft er niet uit.
Je master zit achter je dashboard boven je pedaal daar zit ook het vulpotje.
Geplaatst: do mar 04, 2010 11:15 pm
door bam
Victor schreef:bij mij zijn 2x beiden vervangen. Maar inderdaad, je kan de master gewoon laten want die vervangen is lang zo kostbaar niet als de slave. en je merkt vanzelf dat ie stuk is op het moment dat je slecht kan koppelen.
Wat heeft die operatie gekost?
Geplaatst: za mar 06, 2010 11:17 am
door bam
Ik weet niet of die van mij al gedaan is ik kocht hem met 140 dkm en staat nu op de 163 dkm.
Maar ik zag laatst in de uk een fotoreportage hoe je het zelf kan doen zonder brug.
Wel een bereklus maar goed te doen.