Pagina 1 van 1

Iemand ervaring met Janspeed spruitstuk

Geplaatst: zo feb 28, 2010 4:45 pm
door BarryBrm
Ik zit er mss aan te denken om x een janspeed spagetti spruitstuk te kopen, iemand ervaring ermee?
Of weet iemand de voordelen ervan?

Geplaatst: zo feb 28, 2010 5:06 pm
door Gerald-17
ik zou eens nachecken op www.rovertech.net , daar zijn er mensen met ervaring ;)

Geplaatst: zo feb 28, 2010 5:32 pm
door Frekkel
is een mooi stuk, maar met het spruitstuk alleen ben je niet veel

Geplaatst: ma mar 01, 2010 7:02 pm
door BarryBrm
Neej, dat weet ik maar heb al janspeed vanaf de cat...

Geplaatst: za mar 27, 2010 3:15 pm
door Game (R)over
Hallo Barry ,

Ik rij al 3 jaar met een compleet Jan Speed systeem inclusief sportkat .
Ik heb toen gelijk een piper gemodificeerde uitlaatnokkenas laten plaatsen bij mijn 200vi . Het spruitstuk geeft voornamelijk meer koppel en de uitstromingsweg voor de cylinders is gelijker dan bij het originele.
Ter indicatie : Std vvc 145pk 174Nm
: Met complete Jan Speed en uitluitnokkenas 52mm gasklep
en luchtfilter 163pk en 185Nm (bij vermogensrun voor
Bull Power Chiptuning )
: Na Chiptuning 181pk en 205Nm
Het spruitstuk wordt wel zeer warm en is lastig te plaatsen als er airco op de auto zit !

Mvg Rover2Rover

Geplaatst: za mar 27, 2010 5:36 pm
door 118GTR
Ik heb ook een Janspeed, maar dan wel onder mijn Rover 100.

Het is overigens spruistuk en voorpijp in 1 stuk, dat plaatst wat lastig, maar de flow is vervolgens wel beter.

Geplaatst: za mar 27, 2010 11:11 pm
door brendo
Game (R)over schreef: Het spruitstuk wordt wel zeer warm
Dat is op te lossen door het spruitstuk in te wikkelen met special spul
Dit verkopen ze bij ptp.ltd

Geplaatst: zo mar 28, 2010 11:41 am
door Game (R)over
Dat is idd op te lossen door speciale "tape" maar vergeet dan niet de tape ook waterdicht te "coaten" . Omdat het spruitstuk van mild steel is wordt het niet aanbevolen dit te doen ivm verhoogde slijtage van het spruitstuk .
Als je googled vind je diverse voor en tegenstanders van het "tapen" .

Zelf heb ik het niet gedaan en gekozen voor hitteschildjes van de MG ZR.
Ik heb voor mijn 200vi de EM997 van Jan Speed .
Voor de rover 100 is het de EM109 (wordt niet meer gemaakt , maar via ebay UK "Mufflerdoug" heb ik er nog een kunnen laten maken die heeft nl de mal van Jan Speed )

Geplaatst: zo mar 28, 2010 11:54 am
door Game (R)over
Oh ja , ik was nog een ZEER belangrijk deel vergeten !

ALS JE HET SPRUITSTUK PLAATST HEB JE EEN SPORTKAT VAN JAN SPEED NODIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het originele spruitstuk is korter en heeft een voorpijp , dus als je je originele kat wild houden moet je de hele boel aanpassen .
Ik heb gekozen voor een compleet systeem van voor tot achter voor de MG ZR .
Dit moest echter wel aangepast worden voor het plaatsen onder een rover 200.
Met name de eindemper die zat wel 5 cm lager dan de bumper .

Geplaatst: zo mar 28, 2010 7:02 pm
door p@p@zs
Die isolatie noemen ze volgens mij 'heat wrap', voor om het uitlaatspruitstuk ;)

Geplaatst: zo mar 28, 2010 7:18 pm
door Edgecrusher
Game (R)over schreef:Dat is idd op te lossen door speciale "tape" maar vergeet dan niet de tape ook waterdicht te "coaten" . Omdat het spruitstuk van mild steel is wordt het niet aanbevolen dit te doen ivm verhoogde slijtage van het spruitstuk .
Als je googled vind je diverse voor en tegenstanders van het "tapen" .
volgens mij was het tapen de oorzaak dat het spruitstuk van Gurt uiteindelijk gescheurd is. Door het strakke wikkelen kon het spruitstuk niet meer goed uitzetten...