koelvloeistof

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Florus_n

koelvloeistof

Bericht door Florus_n »

Heb ergens op het forum al gelezen dat de temperatuur meter van de 114 vaak op 2/3 staat maar van de week ging ie nog verder, leek me niet echt normaal. 2 maanden terug koelvloeistof vervangen (was toen echt zwart en zat er er een aantal jaren in) en zat nu ook nog gewoon op goeie peil. Maar is het normaal dat de koelvloeistof zwart wordt want dat is deze nu weer en het lijkt wel of deze ook dikker is geworden. Denk dat er iets mis mee is maarja wat...........?

Iemand een vermoede?

Thanx,

Florus
rovergti

Bericht door rovergti »

Ik zou de koppakking nakijken en kijken of er langs de dop van det koelvloeistofreservoir is ontlucht (strepen van vloeistof oid). Bij mij liep de temp tijdens het rijden in het rood. Toen ben ik gestopt, want het bleef zo. En er was ontlucht langs de dop van het reservoir, rondom zat allemaal koelvloeistof. Later bleek dat de koppakking lek was. Was maar goed dat ik zo vroeg gestopt was. Maar ik weet niet of de vloeistof bij mij zwart was, ik geloof het niet.

Groeten!

ps de meter staat trouwens bij mij altijd op 1/3 tot 1/2 en niet 2/3.
Florus_n

Bericht door Florus_n »

ziet er niet best uit!
De koppakking zal zeker kapot zijn, weet je nog wat het kost om die te vervangen? Garage kon niet zo snel zeggen hun dachten dat de pomp ook wel eens kapot kon zijn.

Maandag vrij dan zal ik maar eens even naar de dealer gaan!
rovergti

Bericht door rovergti »

Je hoeft niet langs de dealer. Ik ben ook naar een garagebedrijf in de buurt gegaan. Die was gelukkig niet zo duur, maar wel goed. Het kostte me ruim 400 euro. En das nog weinig schijnbaar.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

dat is idd niet duur.

een pakkingset is al gauw 150~200 euro, en dan moeten de rekbouten nog vervangen worden, ook rond de 100 euro.

100 euro arbeidsloon is niet veel denk ik.
Florus_n

Bericht door Florus_n »

tja 400 is zeker weinig ben net bij de garage geweest en ben zeker 550 kwijt met het vervangen van de termostaat erbij.

Helaas maar is niet anders!

Thanx,

Florus
rovergti

Bericht door rovergti »

118GTR schreef:dat is idd niet duur.

een pakkingset is al gauw 150~200 euro, en dan moeten de rekbouten nog vervangen worden, ook rond de 100 euro.

100 euro arbeidsloon is niet veel denk ik.
Hij is er 8 uur aan bezig geweest. En ja, we gaan er vanuit dat ie doet wat ie moet doen. Dat weet ik niet. Is nu een jaar geleden en hij rijdt nu nog steeds. En goed ook naar mijn mening.

Koppakking kostte 70 euro excl btw. Totaal was net geen 500 euro.

Groeten.
robert

koelvloeistof

Bericht door robert »

Hey Floris,

die zwarte koelvloeistof van je kan idd koppakking zijn maar is misschien ook wel een lek in de cilinder. Heb ik ook met mijn 114. Moet je dus even goed op letten. Anders heb je over tijdje weer problemen.

Robert
Plaats reactie