Pagina 1 van 1

Niet lachen!

Geplaatst: vr mar 19, 2004 10:47 pm
door Striker
Afbeelding

Bij nader inzien: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: vr mar 19, 2004 10:51 pm
door Dennis
euh...

2 luchtfilters :?:

Geplaatst: vr mar 19, 2004 10:52 pm
door Robert-220TC
zo
waar stond ie
www.eigenhuisentuin.nl of zo? :shock: :shock: :shock:

Ook een uitvinding toch ghe ghe ghe :)

Geplaatst: za mar 20, 2004 1:19 am
door 118GTR
oke het ziet er maf uit, maar zoooo ontzettend stom is het niet.

waarom levert een open-luchtfilter vermogen op?
=> omdat het minder weerstand oplevert in het aanzuig kanaal t.o.v. het std filter.

en 2 weerstanden paralel geschakeld, levert altijd een lagere weerstand op dan 1 van de 2 apart.


aan de andere kant, koop gewoon een groter open-luchtfilter.

Geplaatst: za mar 20, 2004 1:38 am
door bam
:oops:
En dan nog met ram-air druk vulling?

Geplaatst: za mar 20, 2004 10:09 am
door Mista T
Ziet er wel grappig uit, maar dat gaat niet passen op een wagen met ABS, daar zit dan namelijk de drukgroep/het verdeler huis................

Geplaatst: za mar 20, 2004 2:24 pm
door Dennis
118GTR schreef: waarom levert een open-luchtfilter vermogen op?
=> omdat het minder weerstand oplevert in het aanzuig kanaal t.o.v. het std filter.
Wat gebeurt er als je het hele luchtfilter eraf laat? :D

Geplaatst: za mar 20, 2004 2:31 pm
door Gerald-17
ach ik zeg maar zo, alles is beter als je langs de kant van de weg staat en je de ANWB belt, terwijl je benzinetank leeg is.. He, Sander? :lol:

Geplaatst: za mar 20, 2004 2:45 pm
door ironman
Gerald-17 schreef:ach ik zeg maar zo, alles is beter als je langs de kant van de weg staat en je de ANWB belt, terwijl je benzinetank leeg is.. He, Sander? :lol:
Alles?? Je kan ook echt kapot langs de weg staan en dat het dik geld gaat kosten!! Doe me dan maar een lege tank hoor!!

Geplaatst: za mar 20, 2004 3:39 pm
door 118GTR
Dennis schreef: Wat gebeurt er als je het hele luchtfilter eraf laat? :D
Dan is er nog meer vermogen, behalve als er warme lucht wordt aangezogen.

Wel eens naar een F1-auto gekeken? die luchtinlaat boven de coureur is direct verbonden met de airbox, waar de cilinders direct hun lucht vandaan zuigen. Geen filter niets zit er tussen.

Geplaatst: za mar 20, 2004 4:13 pm
door Dennis
gaaf!
Maar dat zal dan wel weer een paar belangrijke nadelen hebben -->verontreinigingen en zo :?

Geplaatst: za mar 20, 2004 5:30 pm
door 118GTR
paar kleine dingetjes natuurlijk:

a: een circuit is schoner dan mijn oprit
b: het aanzuigpunt van een f1 zit hoog, dan van mij zit bij de koplamp
c: een F1-motor molt zichzelf al(om wrijving te minimaliseren, zijn over het algemeen de toleranties hoger, slechts 1 zuigerveer bijvoorbeeld)
d: een F1-motor wordt om de paar honderd kilometer vervangen/opgelapt(vanaf dit seizoen is het een stuk meer, maar nog steeds geen 100.000'en kilometers.)

Geplaatst: za mar 20, 2004 6:20 pm
door Dennis
kleinigheidje blijf je houden, nietwaar? :lol:

Geplaatst: za mar 20, 2004 7:45 pm
door badkarma
Ziet er wel apart uit moet ik zeggen :shock: