Pagina 1 van 1
Niet lachen!
Geplaatst: vr mar 19, 2004 10:47 pm
door Striker
Geplaatst: vr mar 19, 2004 10:51 pm
door Dennis
euh...
2 luchtfilters

Geplaatst: vr mar 19, 2004 10:52 pm
door Robert-220TC
zo
waar stond ie
www.eigenhuisentuin.nl of zo?
Ook een uitvinding toch ghe ghe ghe

Geplaatst: za mar 20, 2004 1:19 am
door 118GTR
oke het ziet er maf uit, maar zoooo ontzettend stom is het niet.
waarom levert een open-luchtfilter vermogen op?
=> omdat het minder weerstand oplevert in het aanzuig kanaal t.o.v. het std filter.
en 2 weerstanden paralel geschakeld, levert altijd een lagere weerstand op dan 1 van de 2 apart.
aan de andere kant, koop gewoon een groter open-luchtfilter.
Geplaatst: za mar 20, 2004 1:38 am
door bam
En dan nog met ram-air druk vulling?
Geplaatst: za mar 20, 2004 10:09 am
door Mista T
Ziet er wel grappig uit, maar dat gaat niet passen op een wagen met ABS, daar zit dan namelijk de drukgroep/het verdeler huis................
Geplaatst: za mar 20, 2004 2:24 pm
door Dennis
118GTR schreef:
waarom levert een open-luchtfilter vermogen op?
=> omdat het minder weerstand oplevert in het aanzuig kanaal t.o.v. het std filter.
Wat gebeurt er als je het hele luchtfilter eraf laat?

Geplaatst: za mar 20, 2004 2:31 pm
door Gerald-17
ach ik zeg maar zo, alles is beter als je langs de kant van de weg staat en je de ANWB belt, terwijl je benzinetank leeg is.. He, Sander?

Geplaatst: za mar 20, 2004 2:45 pm
door ironman
Gerald-17 schreef:ach ik zeg maar zo, alles is beter als je langs de kant van de weg staat en je de ANWB belt, terwijl je benzinetank leeg is.. He, Sander?

Alles?? Je kan ook echt kapot langs de weg staan en dat het dik geld gaat kosten!! Doe me dan maar een lege tank hoor!!
Geplaatst: za mar 20, 2004 3:39 pm
door 118GTR
Dennis schreef:
Wat gebeurt er als je het hele luchtfilter eraf laat?

Dan is er nog meer vermogen, behalve als er warme lucht wordt aangezogen.
Wel eens naar een F1-auto gekeken? die luchtinlaat boven de coureur is direct verbonden met de airbox, waar de cilinders direct hun lucht vandaan zuigen. Geen filter niets zit er tussen.
Geplaatst: za mar 20, 2004 4:13 pm
door Dennis
gaaf!
Maar dat zal dan wel weer een paar belangrijke nadelen hebben -->verontreinigingen en zo

Geplaatst: za mar 20, 2004 5:30 pm
door 118GTR
paar kleine dingetjes natuurlijk:
a: een circuit is schoner dan mijn oprit
b: het aanzuigpunt van een f1 zit hoog, dan van mij zit bij de koplamp
c: een F1-motor molt zichzelf al(om wrijving te minimaliseren, zijn over het algemeen de toleranties hoger, slechts 1 zuigerveer bijvoorbeeld)
d: een F1-motor wordt om de paar honderd kilometer vervangen/opgelapt(vanaf dit seizoen is het een stuk meer, maar nog steeds geen 100.000'en kilometers.)
Geplaatst: za mar 20, 2004 6:20 pm
door Dennis
kleinigheidje blijf je houden, nietwaar?

Geplaatst: za mar 20, 2004 7:45 pm
door badkarma
Ziet er wel apart uit moet ik zeggen
