massa probleem?

Plaats reactie
OlafB

massa probleem?

Bericht door OlafB »

Bij een MGF uit 1999 doet zich het volgende probleem voor: als ik het linkerknipperlicht aan zet en gelijktijdig rem zie ik het mistachterlichtlampje licht gaan branden op het dashboard. Als je aan de achterkant van de auto kijkt dan lijkt het wel een lichtshow! Alles flikkert en knippert. Het probleem doet zich dus alleen voor in de combinatie rem en LINKERknipperlicht.

Ik heb de verlichtingsunit aan de achterkant er uit gehaald en alle contactpuntjes schoongemaakt. Ook heb ik de massakabel in de achterbak (links achter de bekleding) schoongemaakt. Dit heeft helaas niet geholpen.

Weet iemand wat ik moet doen om het probleem op te lossen?
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

heb je hem al uitgelezen?
en wat gebeurd er als je de computer reset ?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
OlafB

Bericht door OlafB »

Nee, hij is nog niet uitgelezen want dat kan ik zelf niet. Kan ik zelf de computer resetten of heb je daar ook speciale apparatuur voor nodig?
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

je accupolen ff lospakken voor een minuut of 10 dacht ik.
en daarna weer erop zetten.
let er wel op dat als je een radio met code hebt je deze opnieuw zult moeten invoeren ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
OlafB

Bericht door OlafB »

Toevallig heb ik de accupolen er vandaag al afgehaald om het SRS (airbag systeem) te deactiveren ivm het terugplaatsen van het stuur.

Dat heeft dus ook niet geholpen.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Toch echt een massa probleem

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Johan
MG-R Addict
Berichten: 358
Lid geworden op: di jan 22, 2008 10:56 pm
Woonplaats: Assen

Bericht door Johan »

Zit er niet iets mis in je zekeringbak?
Johan
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

toch even de overige bedrading van de knipperlichten controleren, ook zij en voor.
OlafB

Bericht door OlafB »

Vandaag ben ik aan de slag gegaan met jullie tips. Alle contactpunten en fittingen schoongemaakt (ook aan de voor en zijkant) en het zekeringkastje nagekeken. Daar bleek aan de zijkant ook nog een massapunt te zitten. Toen ik er mee klaar was werkte alles weer naar behoren.

Bedankt voor jullie hulp.

Groeten,
Olaf
Plaats reactie