Pagina 1 van 1

114 vraagje

Geplaatst: vr feb 07, 2003 9:47 pm
door rovergti
Bij mijn 114 GTi had ik net weer dat de motor inhield als ik gas gaf in de 2e versnelling. Dit niet iedere keer, maar iets van 2 a 3 keer. Nu valt het op dat het is bij een koude motor, hij heeft heel de dag stil gestaan. Wat zou dit kunnen zijn, filters vuil ofzo. Of evt die ECU kapot. Kan het ook zijn dat het natte weer negatief effect heeft. Ik heb dit al eens in een ander topic vermeld, maar zet het nu ff in een apart topic.

Groeten Robbert

Geplaatst: vr feb 07, 2003 10:04 pm
door rovergti
Is het een oplossing om die computer een keer uit te laten lezen als dat kan. En waar zou ik dat eventueel kunnen doen.

Geplaatst: vr feb 07, 2003 11:53 pm
door Mini Power
Heb je een open luchtfilter? Foam? Die is meer vatbaar voor het natte weer...
Misschien komt er meer water binnen...

Waar woon je ergens?

Re: 114 vraagje

Geplaatst: za feb 08, 2003 1:05 am
door Järv
rovergti schreef:...de motor inhield als ik gas gaf in de 2e versnelling. Dit niet iedere keer, maar iets van 2 a 3 keer. Nu valt het op dat het is bij een koude motor, hij heeft heel de dag stil gestaan. Of evt die ECU kapot.
Hya,

Ik weet niet precies wat het is .. ik had een 214 ipv een 114 .. maar bij die 214 had ik hetzelfde in 2 gevallen ...

1/
Die kondensator (blikje waar dikke zwarte draad opzit naar je verdeelkap) miste een rubber hoes .. hierdoor werden de kontakten vochtig en deed ie het niet meer zo goed.

2/
Vliegwiel sensor 'on his way out' .... als je je Roverdealer iets hoort zeggen over een vliegwielsensor of een crankshaftsensor of een krukassensor ... is alle drie hetzelfde .. en ik heb er hier nog een gloednieuw liggen (vele malen goedkoper dan de dealer).

Cheers,
Dennis

Geplaatst: za feb 08, 2003 12:42 pm
door rovergti
Ik woon in west brabant. Ik zal deze tips eens uitrpinten, dan kan ik vanmiddag eens kijken. Ik moet toch nog de radio afstellen :D
Bedankt voor de tips.

Als deze niet helpen, zal ik de roverdealer eens bellen.

Groeten Robbert

Geplaatst: zo feb 09, 2003 2:16 pm
door rovergti
Nu had iemand het er over om "W40"op de verdeelkap en de bougieaansluitingen te spuiten. Dit is tegen het vocht ofzo. Zou dit helpen denken jullie.

Net reed ik met de auto en toen had ik nergens last van, het was ook droog buiten. Dus!

Groeten Robbert

Geplaatst: zo feb 09, 2003 7:05 pm
door Järv
Hya,

WD40 ... niet W40 !! wezelijk verschil.

Cheers,
Dennis :)

Geplaatst: ma feb 10, 2003 1:35 pm
door rovergti
ah ok.

Re: 114 vraagje

Geplaatst: di feb 11, 2003 1:23 am
door Mark16v
Rover schreef: Hya,

Ik weet niet precies wat het is .. ik had een 214 ipv een 114 .. maar bij die 214 had ik hetzelfde in 2 gevallen ...

1/
Die kondensator (blikje waar dikke zwarte draad opzit naar je verdeelkap) miste een rubber hoes .. hierdoor werden de kontakten vochtig en deed ie het niet meer zo goed.

2/
Vliegwiel sensor 'on his way out' .... als je je Roverdealer iets hoort zeggen over een vliegwielsensor of een crankshaftsensor of een krukassensor ... is alle drie hetzelfde .. en ik heb er hier nog een gloednieuw liggen (vele malen goedkoper dan de dealer).

Cheers,
Dennis
Kweenie of die 214 dezelfde bak heeft als een 114 GTi maar als dat niet zo is krijg je dan geen probs met die sensor... aantal tandjes op je vliegwiel enzo...

BTW mijnes houd ook wel beetje in met koude motor af en toe, maar na 1 minuutje is dat weer over. :)

Geplaatst: di feb 11, 2003 10:27 pm
door rovergti
Er zijn veel auto's met wegrijproblemen bij koud en nat weer als ik dat zo hoor. Ik zal een sproberen of het helpt als ik het inspuit met dat WD40.

Geplaatst: za feb 22, 2003 5:48 pm
door FoZ
ik heb ook een probleempje met een rover 114 GTA

Alles trilt ik heb het na gevraagt en ik dacht een versleten motorrubber maar de motor ligt goed vast en weinig speling te bekennen.

waar zal het nog meer aan kunnen liggen ??

( ps : ik denk zelf dat het toch een motorrubber is maar dat moet ik eerst zeker weten . )

Geplaatst: za feb 22, 2003 10:01 pm
door rover220GTi
zijn de trillingen te voelen bij warm en koud weer?
heb je de laatste tijd een keertje hard moeten remmen? als dat zo is zo het kunnen dat een schijf scheef is geworden (warped) dat is schijnbaar redelijk veel gebeurd bij de gasten van de 220GTi mailinglijst? Ben niet echt technisch dus ik weet het eigenlijk ook niet echt...
Voel je trouwens de trilling bij een bepaalde snelheid of toerental? Als je me zo veel mogelijk info geef kan ik het bij de mailinlijst wel navragen, die hebben de problemen meestal wel gehad...

Erik

Geplaatst: zo feb 23, 2003 5:34 pm
door Mark16v
FoZ schreef:ik heb ook een probleempje met een rover 114 GTA

Alles trilt ik heb het na gevraagt en ik dacht een versleten motorrubber maar de motor ligt goed vast en weinig speling te bekennen.

waar zal het nog meer aan kunnen liggen ??

( ps : ik denk zelf dat het toch een motorrubber is maar dat moet ik eerst zeker weten . )
100% zeker de linker motorsteun. Heb ik zelf namelijk ook al 2x gehad, en aanstaande zaterdag gaat er weer een nieuwe in... :P

motorsteun

Geplaatst: za mar 01, 2003 11:38 am
door FoZ
De auto trilt het meest bij een koude motor en lage toeren ( 2000 ) als ik hem in z'n vrij zet en laat hem uitvieren heb ik er geen last van.

Ik denk zelf ook motorsteun maar van de ene hoor ik gewoon dat een plaatje los zit en de andere zegt ook motorsteun.

Dus daarom weet ik nog niet of ik er een andere motorsteun op laat zetten
want dat kost me weer 126 eurotjes:P

Greetz

Re: motorsteun

Geplaatst: za mar 01, 2003 1:30 pm
door Mark16v
FoZ schreef:De auto trilt het meest bij een koude motor en lage toeren ( 2000 ) als ik hem in z'n vrij zet en laat hem uitvieren heb ik er geen last van.

Ik denk zelf ook motorsteun maar van de ene hoor ik gewoon dat een plaatje los zit en de andere zegt ook motorsteun.

Dus daarom weet ik nog niet of ik er een andere motorsteun op laat zetten
want dat kost me weer 126 eurotjes:P

Greetz
Bij mij ook rond de 2000-2500 toeren. Dan trilt zowat alles mee, en inderdaad is het het ergst bij koude motor. En die motorsteun is zo duur niet, iets van 70 euro ex btw. bij de dealer. Ik heb er nu 1 in backorder staan want hij was moeilijk leverbaar oid.