Pagina 1 van 1

Motor kapot, distributieriem????????

Geplaatst: ma jan 25, 2010 10:17 am
door Cipi
Hoi,

Helaas heeft de motor van mijn 416 het begeven :cry: :cry:
Mijn vrouw belde mij enkele dagen geleden dat de motor een vreemd geluid maakte. Zij stopte onderweg bij een vriendin. Even later belde ze terug dat het geluid weg was. Enkele minuten later belde ze weer.
helaas, de motor deed niks meer.
Toen ik ben gaan kijken heb ik de kap van de distributie riem eraf gehaald om te kijken of deze misschien kapot was. Dus niet.
Echter toen ik de wagen in z'n 5de versnelling zette en wij hem probeerden te bewegen zag ik dat de motor volledig blokkeerde. Er bewoog niks meer. Alleen de volledige motor zette zich scheef in z'n rubbers.
Nu vertelde een vriend van mij dat het ook kan zijn dat de riem geen grip meer meer heeft en daardoor alles ik vast geslagen.
Wij zullen zien.
Echter mijn vraag nu. Ik heb een hele tijd gelden ergens een schema gezien over het los en vast draaien van de cylinderkop. Ik vind dit niet meer.
Wie weet waar ik dit kan vinden?

Groeten Dirk

Geplaatst: ma jan 25, 2010 6:23 pm
door Grade
dat van die riem klopt wat die vriend van je zegt dan zitten er geen ''tanden'' meer in kan je makkelijk visueel even checken

Geplaatst: ma jan 25, 2010 6:29 pm
door tomcat.t16
Als ik mijn auto op een helling met de neus naar beneden zet en hij staat enkel in zijn vijf dan beweegt hij ook niet denk ik :? of begrijp ik je verkeerd nu?






In het midden beginnen en kruislings naar buiten werken
zoals de onderstaande getallen, ik heb er geen idee van hoeveel bouten er bij jouw blok zitten maar dit is het principe...

10 5 1 3 7 12
11 8 4 2 6 9

VOORBEELD!

Geplaatst: ma jan 25, 2010 9:47 pm
door Cipi
peter.evers schreef:Als ik mijn auto op een helling met de neus naar beneden zet en hij staat enkel in zijn vijf dan beweegt hij ook niet denk ik :? of begrijp ik je verkeerd nu?

Ik denk dat wanneer jij je wagen in de 5de versnelling op een helling dat jij je wagen onder aan de helling bijeen kunt zoeken;-)))))))))
Normaal duw je de wagen door de versnelling heen, zoch zeker zoveel dat de de zuigers en nokkenassen bewegen.








In het midden beginnen en kruislings naar buiten werken
zoals de onderstaande getallen, ik heb er geen idee van hoeveel bouten er bij jouw blok zitten maar dit is het principe...

10 5 1 3 7 12
11 8 4 2 6 9

VOORBEELD!
;) ;) ;) ;)

Geplaatst: di jan 26, 2010 12:22 am
door 118GTR
Bij de k-serie zijn het 10 bouten, en bij het losdraaien geeft de volgorde niet zoveel zolang je het maar een beetje sprijt, en eerst allemaal een beetje los, dan allemaal helemaal los.
Dopje E12 = socket torq