ABS sensor vervangen lampje blijft nog branden.

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

ABS sensor vervangen lampje blijft nog branden.

Bericht door Eric27 »

ABS lampje brand en heb de computer uitgelezen.
Deze geeft aan dat de rechter sensor niet correct is.
Ik heb deze sensor vervangen en weer uitgelezen en foutcode gewist
na een stukje rijden daarna toch weer dezelfde fout melding en het lampje gaat weer branden
Het zou kunnen zijn dat de nieuwe sensor ook kapot is maar dat betwijfel ik.
Nog wel iets opvallends opgemerkt namelijk dat het lampje na het starten gewoon uitgaat. En deze gaat pas branden als je het stuur helemaal naar links uitdraait. Als je gewoon links of rechts afslaat en recht uit rijdt dan blijft het lampje uit.
Onlangs is wel de koppeling vervangen.
Kan iemand mij hier mee helpen dit probleem op te lossen.

Eric Timmerman.
Laatst gewijzigd door Eric27 op ma nov 30, 2009 12:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Zou je links en rechts kunnen omruilen?

Kijk of de klacht mee gaat.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Pim
MG-R Addict
Berichten: 496
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 6:27 am
Woonplaats: Heiloo

Bericht door Pim »

Hi,

Je zult er ongetwijfeld op gelet hebben, maar het is zaak dat de draad van de ABS sensor goed geleid wordt dwz langs / aan de remkabel.
Het wil nog wel eens voorkomen dat deze "los" hangt, dus op zichzelf, en op een gegeven moment doorschuurt als het stuur in de uiterste stand gedraaid wordt.

Groet, Pim
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Als het sturen invloed heeft dan zou je inderdaad verwachten dat er iets mis is met de bedrading. Maar het enige stukje draad dat meebeweegt met het sturen is het deel dat aan de sensor vastzit. Je zou de draden van de sensor naar de abs module (zit onder je accu) nog even kunnen controleren. Wat wel eens voorkomt is een defect wiellager. Hierin zit de ring voor je abs sensor. Als het wiellager een beetje beschadigt door het schoonmaken van het gat waar de sensor inzit of door 'hardhandige' montage van de aandrijfas dan wil dit wel eens storing geven. Het lampje gaat dan vrij snel branden als je gaat rijden.
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Bericht door Eric27 »

Ik zit zelf te denken aan het lager maar deze heb ik een half jaar geladen vervangen. Ik vind het ook zo raar dat het alleen maar gaat branden als
je het stuur helemaal naar links draait. En dan is het ook alleen nog als je vooruit rijd. rij je achteruit dan gaat het lampje niet branden.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Zal waarschijnlijk zijn omdat bij het achteruitrijden je abs systeem niet werkt..
Zit de aandrijfas wel goed vast? Deze houd het wiellager bij elkaar en als deze enigzins los zit dan zou het kunnen dat het wiellager beweegt ten opzichte van de naaf (en dus ten opzichte van de sensor) tijdens het sturen.
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Bericht door Eric27 »

arjen schreef:Zal waarschijnlijk zijn omdat bij het achteruitrijden je abs systeem niet werkt..
Zit de aandrijfas wel goed vast? Deze houd het wiellager bij elkaar en als deze enigzins los zit dan zou het kunnen dat het wiellager beweegt ten opzichte van de naaf (en dus ten opzichte van de sensor) tijdens het sturen.
Ik ga het dit weekend na kijken. Bedankt voor de tip.

Eric Timmerman.
Plaats reactie