Ik had 'm ook al zien staan op de HAN. Zo'n ding heeft mijn vader nog gehad toen ze nog "nieuw" en extravagant waren. Een witte met donkerbruine bekleding (as seen on pictures)... Die heeft ie ingeruild op een witte Jaguar XJ-S Coupé.
Hoe dan ook: iets over "niets dan ellende", losse stuurwielen, levensgevaarlijke capriolen en quotes betreft de auto als je vraagt aan herinneringen: "Het zal wel een maandagochtend auto zijn geweest!"
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Kort geleden op het terrein van circuit Zandvoort een fraai Belgisch exemplaar in de zelfde kleur zien staan trouwens, kenteken APC 550. Stond ook een rode SD1 Vitesse in heel goede staat, kenteken 65-PS-DZ.
MGF 1.8i, British Racing Green Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
De LN-91-ZK heeft jarenlang in een stoffige loods in Lekkerkerk gestaan, kennelijk toch een nieuwe eigenaar gevonden.
De 65-PS-DZ waaraan gerefereerd wordt en die gesignaleerd is op Zandvoort is van een hele goede vriend van me, was ik samen met hem daar en eveneens een half uurtje op het circuit ":D gereden ". Auto is helemaal gerestaureerd en hij bezit ook nog een 3500 VandenPlas in dezelfde kleur lichtblauw (Zircon Blue heet die kleur overigens), ook helemaal gerestaureerd.
Dat klopt dat er een lederen interieur is ingezet, origineel overigens en niet nagemaakt naar verluid. Bevestigen kan ik het niet maar zover ik weet is er destijds bij aflevering van dit type maar eentje ooit met zwart lederen bekleding afgeleverd en dat zou dus dan deze SD1 moeten zijn.