vibratie met nieuwe banden

Plaats reactie
peseta

vibratie met nieuwe banden

Bericht door peseta »

Onlangs heb ik mijn banden van mijn TF 120 Stepspeed laten vervangen bij Profile Tyrecenter.
Als "betaalbare en betrouwbare" keuze is het Toyo PXT1-R geworden.

Ik heb sindsdien duidelijk last van vibratie. Vanaf 80 km/u wordt het heel duidelijk met maximale overlast rond 110 km/u.
Uiteraard ben ik teruggegaan naar de Profile Tyrecenter vestiging.
Ze hebben opnieuw mijn wielen gebalanceerd en de bandenspanning aangepast (bleek voor te hoog).
Ik heb echter nog steeds hetzelfde problemen en krijg zelfs last van gevoelloze handen van de vibraties in het stuur.

Bij Profile Tyrecenter zeggen ze (na opnieuw controle), dat nu alles klopt en de oorzaak ligt in de vibraties die het profiel van de banden doorgeeft.
Dat schijnt voor te kunnen komen bij bepaalde type banden met "hard rubber", echter Toyo zou weer niet "hard rubber" hebben.
Ze weten dus niet hioe dit op te lossen.

Ik wil natuurlijk, dat dit door Profile Tyrecenter opgelost wordt (het is net alsof ik rijd met slecht geballanceerde wielen), maar dan moet er wel een oplossing bekend zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Wat is de oorzaak / oplossing ?
Welk merk/type band heeft dit probleem niet ?
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Gewoon weer nieuwe toyo's laten monteren door hun, dat ze daar zelf niet mee aankomen.

Neem anders zelf contact op met toyo en leg hun het probleem voor.

TOYO Tire Benelux B.V. | Kooldreef 2-6 | Postbus 1083 | 4700 BB Roosendaal | Tel: +31(0)165 556475 | Fax: +31(0)165 549843

Misschien dat hun contact met profil kunnen opnemen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Als er een merk is dat juist geen hard rubber gebruikt voor z'n banden, dan is 't Toyo wel.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

denk dat er een productiefoutje inzit.
k zou bij het bandencentrum om nieuwe vragen of hun een andere oplossing laten zoeken.
en als je je banden van voor naar achteren omruilt , is het dan minder?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
peseta

Bericht door peseta »

Dank voor de reacties.
Met Toyo contact opnemen logisch (waarom zelf niet aan gedacht?), ga ik zeker doen.

Betreffende tip voor- en achterbanden wisselen: is niet mogelijk vanwege verschillende maatvoering.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

peseta schreef:Betreffende tip voor- en achterbanden wisselen: is niet mogelijk vanwege verschillende maatvoering.
Maar misschien ff als test (om te voelen of je de vibraties dan in je stoel ipv in je stuur voelt) wel te doen toch?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

wat voor bandenmaat is er onder gekomen dan?, maar voor het zelfde geld ben je natuurlijk door een plas water gereden met hete remschijven en zijn die kromgetrokken.....
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Een tf is nogal gevoelig wat banden betreft. Wij monteren altijd goodyear eagle banden. Toyo ben ik zoiezo niet echt kapot van.. Slijten ook verreweg het snelst terwijl ze minder grip hebben dan een goodyear. Als je een beetje stevig rijd met de toyo's dan ben je binnen 10.000 kilometer weer aan nieuwe banden toe.
Plaats reactie