Pagina 1 van 1

Belangstelling voor ZR Turbodiesel (74Kw) uit 2002 ?

Geplaatst: zo okt 18, 2009 11:09 pm
door schmidt
Hallo, ik ben een MG newbie en heb de volgende vraag.
Via een Italiaanse kennis kan ik een ZR Turbodiesel uit dec. 2002 (74Kw) kopen. heel weinig kilometers (85000!). Alles d'rop en d'ran. Is er in Nederland belangstelling voor dit bijzondere type?

Geplaatst: ma okt 19, 2009 10:29 pm
door Bart-K
Door alle nieuwe belastingmaatregels is er binnenkort waarschijnlijk geen markt meer voor diesels in deze klasse.

Geplaatst: di okt 20, 2009 12:27 am
door tomcat.t16
Wat is heel goedkoop? Wat is jouw prijs...
Kan hem misschien wel exporteren naar Polen...

Is deze auto wel linksgestuurd want rechtsgestuurde auto's mogen niet op Pools kenteken...

Geplaatst: di okt 20, 2009 10:03 am
door schmidt
peter.evers schreef:Wat is heel goedkoop? Wat is jouw prijs...
Kan hem misschien wel exporteren naar Polen...

Is deze auto wel linksgestuurd want rechtsgestuurde auto's mogen niet op Pools kenteken...
De auto is linksgestuurd. Ik vraag er €5000 voor, op Italiaans kenteken.

Geplaatst: di okt 20, 2009 12:27 pm
door tomcat.t16
Waar staat de auto?

Geplaatst: di okt 20, 2009 12:48 pm
door schmidt
peter.evers schreef:Waar staat de auto?
Nu nog in Italië.

Geplaatst: di okt 20, 2009 1:11 pm
door tomcat.t16
En de auto komt sowieso naar Nederland, of alleen als iemand hem wil kopen?
En hoe zit het met de kentekenplaten, blijven die erop? Is de auto dan nog verzekerd of moet hij met een trailer vervoerd worden? Heb je foto's?

Geplaatst: di okt 20, 2009 2:18 pm
door schmidt
peter.evers schreef:En de auto komt sowieso naar Nederland, of alleen als iemand hem wil kopen?
En hoe zit het met de kentekenplaten, blijven die erop? Is de auto dan nog verzekerd of moet hij met een trailer vervoerd worden? Heb je foto's?
Ik heb al heel lang ervaring met het importeren van Italiaanse auto's, vroeger vooral klassieke Alfa's. De Italiaanse platen blijven daar, die moeten in Italië worden ingeleverd bij export. Ik neem altijd Nederlande keuringskentekenplaten mee en daar rijd ik mee terug. Nooit problemen gehad. Het originele Italiaanse kentekenbewijs blijft bij de auto, dat hoeft niet te worden ingeleverd zoals de platen. Op het kenteken zetten de Italianen dan een stempel "uitgeschreven vanwege export naar EU land" (maar dan in het Italiaans...). Ik aarzel om de auto naar Nederland te halen omdat hij vermoedelijk moeilijk te verkopen is. Maar export naar Polen is natuurlijk een ander verhaal. Hieronder een paar foto's van de MG.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: di okt 20, 2009 11:58 pm
door tomcat.t16
Hele nette auto... kreeg net mailtje uit Polen

Hi Peter - trudno jest obecnie w sprzedaży samochodów w Polska. Nie jestem zainteresowany, jeśli cena jest atrakcyjna. Jacek
Dat er op neerkomt dat het slecht gaat met de autohandel in Polen, hij geen interesse heeft tenzij de prijs aantrekkelijk is.

De prijs is aantrekkelijk maar met het vervoer en zo erbij wordt het een ander verhaal.

Maar ik denk dat het voor de Belgen onder ons een ander verhaal is... in Nederland is het fiscaal gezien niet aantrekkelijk.

Geplaatst: wo okt 21, 2009 12:02 am
door JeroenH
Wat kost het ongeveer om zoiets op NL kenteken te krijgen dan? Qua tijd en geld...

Geplaatst: wo okt 21, 2009 12:05 am
door Bart-K
@peter: spreek jij pools :shock:

@Jeroen: denk dat je dan beter een nederlandse ZR diesel kunt kopen, ben je goedkoper uit ;)
Of een ZS Diesel 8)

Geplaatst: wo okt 21, 2009 12:10 am
door tomcat.t16
Ik versta redelijk Pools
Ik kan me verstaanbaar maken in het Pools :lol:

... maar weet je dat Italiaanse motoren en auto's in veeel betere staat zijn dan NL? Minder regen, sneeuw en pekel. Mijn motor komt ook uit Italië...

Dobranoc!

Geplaatst: zo okt 25, 2009 12:56 am
door Grade
wel vaker (lichte) hagelschade, uitgedroogde rubbers... dat dan weer wel