Pagina 1 van 2
WTF?!! Schrik; ohoh...
Geplaatst: ma sep 28, 2009 5:51 pm
door 620di98
Was me laatste week opgevallen dat m'n 620di nogal wat vermogen lijkt te missen. Keek ik vandaag onder de kap. Was dat even schrikken...
Weet iemand wat dit precies is? Ik bedoel die slang die geëxplodeerd lijkt.. Ligt hier ook vermogenverlies aan? Dacht zelf dat 't iets van luchtinlaat was, maar ben maar een leek. Weet iemand wat dit me gaat kosten enzo?


Geplaatst: ma sep 28, 2009 6:01 pm
door 118GTR
Klopt luchtinlaat, dit is het gedeelte voor je luchtfilter. Als je hem volgt komt je gewoon de "ingang" tegen voor de lucht.
Het kan zijn dat je iets vermogen verlies voelt, omdat hij nu warmere lucht aanzuigt, dan wanneer de opening gewoon voor de radiateur zit.
Maar echt veel zou het niet uit moeten maken.
Ze vergaan wel vaker, zeker met turbo's omdat die er echt vrij hard aan zuigen. Misschien dat je op een sloop een slang kan vinden, maar je kunt ook zelf gaan hobby'en.
je kunt er in iedergeval rustig mee blijven rijden.
Geplaatst: ma sep 28, 2009 6:02 pm
door JD
Als ik het zo zie is het je koudeluchttoevoer.
Das je aanvoer van je luchtfilterhuis, zou niet echt tot vermogenverlies moeten lijden.
Geplaatst: ma sep 28, 2009 6:04 pm
door arjen
Dat is de luchtaanzuigslang voor het filter. Als deze bij elkaar wordt gezogen op het moment dat je volgas geeft dan zorgt dit ook voor je vermogensverlies. Deze slang kan je er gewoon af halen het enige nadeel daarvan is dat je dan iets meer motorlawaai hebt.
Geplaatst: ma sep 28, 2009 9:36 pm
door bam
Mogelijk dat je luchtfilter vervuild is door de restanten van de slang

Geplaatst: di sep 29, 2009 8:44 am
door Rover620tdi
Check de zwarte dwars liggende buis die van je intercooler naar je motor gaat. Die gaan wel eens vaker kapot.... Mocht daar een klein scheur in zitten is ie niet vooruit te branden... Klein scheurtje heb je ook vermogen verlies... Zo'n nieuwe buis kost 8 tientjes.
Geplaatst: di sep 29, 2009 10:07 am
door tomcat.t16
Rover620tdi schreef:Check de zwarte dwars liggende buis die van je intercooler naar je motor gaat. Die gaan wel eens vaker kapot.... Mocht daar een klein scheur in zitten is ie niet vooruit te branden... Klein scheurtje heb je ook vermogen verlies... Zo'n nieuwe buis kost 8 tientjes.
Dat moet dan wel een hele aparte buis zijn voor 80€, voor dat geld kan ik hem wel van RVS maken. Tenminste als het een buis is.
Geplaatst: di sep 29, 2009 11:14 am
door Rover620tdi
Kost echt veel geld ja.... Bij de dealer gehaald.
Heb zelf die toen vervangen en moest 78 euries betalen incl btw... Aangezien ik een jaar later de rubbere verbindingstuk van de turbo intercooler die op een metalenbuis overgaat moest ik voor die F***ing rubbere slangetje van 4cm 36 euro betaald. dan valt ie andere idd wel mee... Maar jou optie is ook wel mooi ja.. Chrome buis en betere aanzuiging. Zou beter lopen ook nog.
Geplaatst: di sep 29, 2009 11:16 am
door Rover620tdi
Rover620tdi schreef:Kost echt veel geld ja.... Bij de dealer gehaald.
Heb zelf die toen vervangen en moest 78 euries betalen incl btw... Aangezien ik een jaar later de rubbere verbindingstuk van de turbo intercooler die op een metalenbuis overgaat moest ik voor die F***ing rubbere slangetje van 4cm 36 euro betaald. dan valt ie andere idd wel mee... Maar jou optie is ook wel mooi ja.. Chrome buis en betere aanzuiging. Zou beter lopen ook nog.
Trouwens dat buis wat ik vervangen heb voor 78 euro is zichtbaar op de foto hierboven... Voorste dwars liggende rubberen buis die rechtsuit de intercooler komt en lings van de motor ingaat... ;
Geplaatst: di sep 29, 2009 11:18 am
door tomcat.t16
En degelijker, die zal niet snel scheuren

.
Heb zelf ook (bijna) alle buizen onder de motorkap van RVS. Roest tenminste niet.
Geplaatst: di sep 29, 2009 11:26 am
door Rover620tdi
mocht ie weer scheuren. zet ik dat er ook op... Klop ik bij je aan

Geplaatst: di sep 29, 2009 11:44 am
door bam
Weet ik zeker dat hij na 1 min volledig afgebroken is.
Je motor beweegt nl. en je intercooler niet.
En dit is de verbinding tussen je motor en de intercooler, en die andere is een klein verloopstukje van de turbo naar een pijp en dan van die pijp naar de intercooler is weer een slang vanwege het bewegen.
En die slangen gaan eens in de 6-10 jaar stuk dus als je er een vervangt zou je ze eigenlijk alle 3 moeten vervangen.
Het mooiste is als je ze vervangt voor siliconen slangen die gaan niet stuk en hebben een leuke kleur. (alleen ze kosten de helft meer)
Geplaatst: di sep 29, 2009 6:26 pm
door JD
kun je de doorsnee van die luchtfilterbuis eens opmeten?
Misschien dat ik hier nog een stuk heb liggen

Geplaatst: za okt 03, 2009 3:32 pm
door 620di98
Rover620tdi schreef:Check de zwarte dwars liggende buis die van je intercooler naar je motor gaat. Die gaan wel eens vaker kapot.... Mocht daar een klein scheur in zitten is ie niet vooruit te branden... Klein scheurtje heb je ook vermogen verlies... Zo'n nieuwe buis kost 8 tientjes.
Shit, inderdaad. een scheurtje net buiten 't normale zicht. Ducktape crossed my mind, maar zal er toch maar mee naar de garage gaan...
Geplaatst: zo okt 04, 2009 10:58 am
door Rover620tdi
Ducktape helpt ook niet. Zit zoveel zuighoeveelheid op dat ie door warmte weer loslaat...
gewoon een nieuwe erop klaarmee.... Is ie weer al nieuw....

Geplaatst: zo okt 04, 2009 8:02 pm
door tomcat.t16
Hmm ik dacht dat het over een andere buis ging. Slangen zijn wat anders dan buizen. Maar goed, RVS buizen met siliconen bochten worden ook vaak gebruikt als alternatief.