HELP HELP Rover 214si start niet

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Ger

HELP HELP Rover 214si start niet

Bericht door Ger »

Hallo Roverkenners,

Op prikbord rover.pagina heb ik ook deze vraag neer gezet, en helaas nog geen succes met het advies wat ik heb ontvangen.

Auto was vrijdag goed weggezet, en maadag wilde deze niet meer.
Wel was maandag de accuspanning laag waardoor de auto niet wilde starten. Heb deze in de ochten onder de acculader gezet en in de middag weer accu in auto gemonteerd. Motor draaide goed rond, maar wil niet starten.
Ik heb diverse dingen gecontroleerd.
Motor draait rond.
Distributiesnaar is goed.
Zitten nieuwe bougies in, heb er een gecontroleerd en deze geeft vonk.
Verdeelkap losgehaald en inwendig schoongemaakt. Rotor ziet er goed uit.
Als motor wil starten hoor ik de toevoerpomp benzine inkomen.
Wel opvallend is de heftige benzine lucht bij poging starten.
Slangen zitten allemaal vast.

Wie heeft de tip, Rover kon mij op afstand geen advies geven.
Met andere woorden kom maar langs €€€€.

Ik hoor graag van jullie!!

M.vr.gr. Ger
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Hmm,

Als ik het zo lees, zou het kunnen dat de motor een beetje verzopen is, verklaard de sterke benzine lucht...
Nu schrijf je dat je al nieuwe bougies hebt, maar heb je goed naar de kabels gekeken??? Zo nie, kijk deze dan na, kan goed zijn dat ze verweerd zijn, waardoor de vonk wel overslaat maar minimaal....
Nu zeg je ook dat je de rotorkap heb los gehaald, maar staat deze wel goed terug?? Ook dat de kabels naar de goede cilinders lopen??

mvg.

Roy
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Ger

Bericht door Ger »

Hallo Roy,

Bedank voor je reactie.
Ja alles is weer inorde teruggezet.
Nadat ik de eerste keer de boel had verzopen door lage accuspanning?, heb ik daarna een verse accu en bougies gemonteerd en weer een poging gedaan om te starrten. Ik had opnieuw het zelfde probleem.
Daarna heb ik gecontroleerd of de vonk helder en krachtig was.
Het antwoord daarop is ja. Ik snap er niets van Benzine en een vonk is voor mij knallen, dus gaan met die banaan.

Ik denk nu toch dat een of andere sensor iets niet goed doorgeeft aan de computer, waardoor er teveel benzine wordt aangeboden.
Of dat hij van tijd is , waarom weet ik niet.

M.vr.gr. Ger
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

.... ik dacht dat ik een antwoord voor je had ... maar je hebt dus én een vonk én benzine ??
Das vreemd :beuh:

'k zal 't morgen ff aan een collega vragen.

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
rover^metz

Bericht door rover^metz »

Ik heb ook zoiets meegemaakt alleen bij mij starte hij wel na heel lang door starten, bij had ik ook een vonk en benzine lucht. Het probleem was echter ik spanning verlies had, bij de bobine sloeg een vonk over die langs de kabel liep. je kan dit simpel controleren door de kabel die van de bobine naar de verdelerkap loopt en het chassis vast te pakken als je een schok krijgt heb je kans dat dat het is. Hopelijk hebt je er wat aan.

grtz Patrick
Ger

Alles weer inorde

Bericht door Ger »

Gelukkig hij doet het weer,

De Roverdealer in Hilversum ACS heeft de rotor in de verdeelkap vervangen. In eerste instantie gaf ook de dealer aan dat de rotor goed was, maar heeft deze toch maar vervangen. Na vervanging deed de auto het nog niet, maar dat kwam omdat de boel verzopen was. Ze hebben de boel gisteren op de testbank gezet en alles beproeft en getest en alles is weer inorde. Vrouwtje lief kan weer lekker karren.

Ik wil jullie bedanken voor de reacties.

M.vr.gr. Ger
Plaats reactie