Technici ! ! Please HELP

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Rover 25

Technici ! ! Please HELP

Bericht door Rover 25 »

Hallo mensen,

Even een vraagje. Onlangs (particulier/ handelaar) een Rovertje 25 gekocht (zoals jullie weten). Nu stotterde de motor af en toe in z'n 1e of 2e versnelling. Volgens de beste man kwam dit omdat de motor proffessioneel was gereinigd en er hierdoor wat vocht bij de bobine (wat het ook mag zijn???) was gekomen. Dit zou vanzelf wel opdrogen...

Nu een week of zes later doet ie het nog steeds!!! En vrij regelmatig (het weer misschien??)

Ben even langs m'n garage geweest (geen Rover dealer) en die zegt dat het NIET de bobine is. Wat het wel is kon ie zo één, twee, drie niet zeggen. Dan moest ie even wat uitgebreider kijken...

Hebben jullie enig idee?? Ik baal er flink van maar ben zelf helaas TOTAAL NIET TECHNISCH!! pfff...

Hoop dat jullie enig idee hebben...

THANX :D

Erik (erik275@hotmail.com)
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Punt 1:
Met dezelfde rot vaart terug naar de handelaar/verkoper voor die zegt: "Jammer joh, had je meteen moeten komen."
Punt 2:
Melden dat het dus niet de bobine is.
Punt 3:
Vragen/zeggen hoe dit dan wél op te lossen aangezien het dus niet het vocht van het schoonmaken is.
Punt 4:
Mocht je 'm particulier gekocht hebben, zoek een goeie garage die het voor je kan oplossen voor een leuk prijsje.

Succes ermee. ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Zowiezo terug gaan.....

Maar mocht het niet baten....
Wat is de KM stand van die wagen?? Misschien dat er wat met die bougies is.... Druk de kabels goed aan, zou kunnen dat deze misschien iets los zitten.....

In de rest van de versnellingen doet ie het wel goed??
Dus dat de wagen goed op pakt?
Hoe voelt je koppeling, stottert die een beetje af en toen, of gaat die heel soepel??
Hoor je misschien een gek geluid tijdens het overschakelen?
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
FoZ

Bericht door FoZ »

stotteren zoals Doodvallen in de toeren ? en dat alleen in 1ste en 2de vers. ?

Check Verdeler,Rotor,Bougiekabels,bougies.

rotor kun je zelf niet zien dat ie kapot is maar hij kan OP zijn. gewoon vervangen .kost een keertje 6 euro.
Rover 25

Bericht door Rover 25 »

Ik ga sowieso 'even' terug om e.e.a. na te vragen. Ben alleen bang dat ik weinig houvast heb. De auto is officieel zonder garantie gekocht en het is dus zijn woord tegen het mijne... nu weet ik wel het e.e.a. van rechtspraak e.d. maar toch is het niet gemakkelijk.

Aan de andere kant, ik heb de auto natuurlijk wel tegen een relatief scherpe prijs gekocht (lees: 1500 a 2000 euro goedkoper dan bij een dealer). Een 'kleine' reparatie van 300 euro (ik zeg maar wat), is nog altijd goedkoper. Als je begrijpt wat ik bedoel.. :?

Anayway, als het niet lukt via die handelaar dan heb ik weinig keus. En ik kan echt NIETS zelf (okee, ruitenwisservloeistof lukt nog wel)....

Een beetje jammer (toch maar liever naar de echte dealer...?)

PS: De auto heeft 103.250 kms gereden en is van 05/2000.


Erik
Rover 25

Bericht door Rover 25 »

Ow ja.

Inderdaad. Hij maakt 'gewoon' niet genoeg toeren... dus dan moet ik ff flink veel toeren maken (lijkt me ook niet bevorderlijk?) en dan flink gas geven en dan gaat het redelijk. Als ik langzaam optrek en 60 of 70 in z'n drie (of vier) ga rijden stottert 'ie ook wel eens. Als ik direct optrek naar snelwegsnelheid is er meestal niets aan de hand.

En met koude motor lijkt 'ie ook moeilijker te doen.

:?
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Als ik je laatste posting zo lees begin ik te denken aan een krukassensor die langzaam aan de geest aan het geven is .....

Want wat je in je laatste berichtje schreef lijkt verdomd veel op wat ik met m'n 214GSi gehad heb.

Is iemand het met me eens? of zou het ook wat anders kunnen wezen?

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Rover 25

Bericht door Rover 25 »

Ai, ai... is dat een dure grap? :(
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Die krukassensor ? Nâh, dat valt wel mee.
Is ook eenvoudig zelf tedoen ....eh... als je weet waar dat ie zit ;)
Maar bij de Roverdealer zouden ze er absoluut niet meer voor mogen vragen dan 35 eurie incl inzetten.
You can go fast ... but I can go anywhere.
makamba

Bericht door makamba »

en als je stil staat en je geeft gas wat gebeurt er dan want als hij dan gewoon op toeren komt is het denk ik je versnellings bak ander zit het in je motor en dan is het moeilijk zoeken

goetjes
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Zouden het niet je koppelingsplaten kunnen zijn????
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Rover 25

Bericht door Rover 25 »

Bedankt voor de adviezen alvast!!

Maar ik heb echt helemaal GEEN verstand van autos. Nu moet ik wel zeggen dat ik er (nadat ze iets op de bobines hebben gespoten) er nog maar 1 keer last van heb gehad...

En inderdaad, als ie inhield dan kon WEL toeren maken als ik niet in z'n versnelling stond... dusss??

:?
Plaats reactie