Pagina 1 van 1
620 sdi zelf opvoeren!!! Kan dat????
Geplaatst: do aug 13, 2009 12:10 am
door Rover620tdi
Hallo freaks...
Ik zit te denken hoe ik mijn 620sdi te kunnen opvoeren naar meer pktjes.
Heb een adresje gevonden voor 499 euries kan laten chippen. komt ie van 105 naar 135 en een koppel van 210 naar 260.
top komt van 185 naar 197.
Maar wat kunnen wij er aan veranderen zonder dat we door chippen aan pk kunnen komen.
Mischien een paar upgrades die we zelf kunnen aanpassen....
Weten jullie mischien een paar tips???
Geplaatst: do aug 13, 2009 8:33 am
door bam
Hij is niet te chippen!!
Mista T is op dit moment bezig met een Rover 45 idt die heeft dezelfde motor als die van jou.
Verder kun je op de site van Roverron in engeland veel info vinden over jou type diesel en hoe en wat (ff googlen)
Geplaatst: do aug 13, 2009 9:47 am
door Rover620tdi
En of die niet te chippen is...
Ik weet niet welke type motorcode jij bedoeld maar de
20 t2n is wel te chippen zo ver ik het weet en gezien heb.. Ik heb de turbo intercooler uitvoering.
Er zijn al paar van deze motortype al gechipt en heeft de bovenstaande specificaties gekregen...
Ga nu even googlen Bij de weg nog bedankt

Geplaatst: do aug 13, 2009 9:30 pm
door Rover620tdi
Ey Victor..
Thanx voor je reactie...
Ik ga even uitspitten dan horen jullie het wel.
Cheers
Geplaatst: do aug 13, 2009 9:46 pm
door Rover620tdi
Heb er net naar gekeken.
Die van de wastegate wist ik wel maar daar mag je niet zomaar aan zitten. straks blijft dat ding constant draaien en gaat eerder kaduuk.
Vandaar dat ik er nooit aan heb gezeten. Je moet wel weten op hoeveel druk je hem zet.
Mareeeuh...
heb de sites aandachtig bekeken maar die zonder intercooler wat je zei lijkt het zelfde systeem zijn...
Wat ik dan dus niet echt begrijp is waarom de diesel met een intercooler niet Gratis en zonder een intercooler we Gratis kanl.

Geplaatst: vr aug 14, 2009 2:32 pm
door Mista T
Die wastegate kan je eventueel verdraaien, alleen is het wel verstandig dat je dan een turbodruk meter plaatst, anders heb je kans dat je de boel gaat overboosten, dan houd het blokkie het ook niet uit....
Een betere optie om met de turbo druk te spelen is om er een GBE EVO boostcontroller tussen te plaatsen... Deze heb ik besteld, want zoals bam al zei, ben ik ook al met de diesels bezig om de te tunen.
Een aantal opties die je zeker kan doen:
EGR klep verwijderen
Turbodruk opschroeven,
eventueel intercoolerplaatsen,
Catalysator verwijderen, deze is toch niet nodig op een diesel...
eerst dit soort dingen doen, dan pas eventueel chippen.....
Met de 45 diesel is het doel om er ongeveer 140 150 pk uit te persen...
Dit is wel een long shot, maar in engeland is dat al dat al gedaan....
Leuke is dat er nog meer mogelijk is, maar dan moet ik naar een andere turbo....