Schroefset honda civic op r200 bj98
Schroefset honda civic op r200 bj98
Ik heb een tijdje terug iemand van het forum hier gesproken en hem ook een r200vi verkocht met defecte motor
deze kon mij vertellen dat een schroefset van een honda civic van een bepaald bouwjaar zo zouden passen op de r200 bj98
alleen de bovenplaten moesten overgezet worden en er moesten busjes bij de achterdempers geplaatst worden
ik wil dus een goedkoop schroefsetje kopen voor een civic maar wil wel ff weten welke ik precies moet hebben
mvg, chris
deze kon mij vertellen dat een schroefset van een honda civic van een bepaald bouwjaar zo zouden passen op de r200 bj98
alleen de bovenplaten moesten overgezet worden en er moesten busjes bij de achterdempers geplaatst worden
ik wil dus een goedkoop schroefsetje kopen voor een civic maar wil wel ff weten welke ik precies moet hebben
mvg, chris
- Dr Doggystyle
- Beheerder
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- The Big Boss
hoezo??
daar staat toch precies in welke types overeenkomen en welke niet
daar staat toch precies in welke types overeenkomen en welke niet

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Hoe ziet de achterwielophanging van een MK3 eruit? Is dat nog steeds een trailing arm?
Als dat zo is dan zou je achter denk ik wel civic/integra onderdelen kunnen gebruiken.
Voor gaat het sowieso niet, Honda gebruikt double wishbone en Rover McPherson.
Als dat zo is dan zou je achter denk ik wel civic/integra onderdelen kunnen gebruiken.
Voor gaat het sowieso niet, Honda gebruikt double wishbone en Rover McPherson.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
In die topics spreken mensen elkaar tegen en is dus niet duidelijk
ik heb idd Speadfreax gesproken
deze had een schroefset van een civic onder zijn r200 zitten en hij zij dat je de bovenste platen over moest zetten en achter moest er een busje bij de bevestiging tegen het schuiven van de schokdemper omdat deze van de rover breder zou zijn
dit is mij verteld maar ga het nog ff navragen
ik heb idd Speadfreax gesproken
deze had een schroefset van een civic onder zijn r200 zitten en hij zij dat je de bovenste platen over moest zetten en achter moest er een busje bij de bevestiging tegen het schuiven van de schokdemper omdat deze van de rover breder zou zijn
dit is mij verteld maar ga het nog ff navragen
Ja en die "engelse civic" is dan weer 99% gelijk aan een Rover 400 MK2. Dus als R400/ZS spul op een R200 past dan moet het kunnen, maar volgens mij is dat niet het geval. Ik weet niet hoe de ophanging van een 400/ZS eruit ziet, maar de "engelse civic" gebruikt iig nog steeds double wishbone.JeroenH schreef:Het zou dan gaan om een Engelse Civic, dus niet uit het verre oosten
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
hierbij even opheldering.
de civic EG van de USDM en JDM markt (amerikaans en japans) hebben achter identieke schokdempers. De europeese civic heeft een vorkbevestiging en de amerikaanse en japanse een oogbevestiging (zoals de rover 200 mk3. De hoogte is natuurlijk instelbaar bij een schroefset en de bevestiging is identiek. Enkel de voorkant geeft problemen. De integra en de civic hebben beide eenzelfde bevestiging aan de onderkant (inklemming) echter hebben ze bovenop de veerschotel maar 2 moeren ipv de 3 moeren op de rover. Hiervoor dien je dus de originele topmount over te zetten (als dit past). Anders levert k-sport, hsd, leda en motobuild leveren losse topmounts voor een zr. ze zijn alleen wel prijzig. (+- 200 pond) maar ze zijn dan natuurlijk wel instelbaar
(camber/castor)
van een rover200/rover25/mgzr

van een usdm/jdm civic

topmounts

de civic EG van de USDM en JDM markt (amerikaans en japans) hebben achter identieke schokdempers. De europeese civic heeft een vorkbevestiging en de amerikaanse en japanse een oogbevestiging (zoals de rover 200 mk3. De hoogte is natuurlijk instelbaar bij een schroefset en de bevestiging is identiek. Enkel de voorkant geeft problemen. De integra en de civic hebben beide eenzelfde bevestiging aan de onderkant (inklemming) echter hebben ze bovenop de veerschotel maar 2 moeren ipv de 3 moeren op de rover. Hiervoor dien je dus de originele topmount over te zetten (als dit past). Anders levert k-sport, hsd, leda en motobuild leveren losse topmounts voor een zr. ze zijn alleen wel prijzig. (+- 200 pond) maar ze zijn dan natuurlijk wel instelbaar

van een rover200/rover25/mgzr
van een usdm/jdm civic

topmounts

- Robbrm
- MG-R Fanatic
eey guys!
daarnet me Brm even uitgelijnd.. alleen me camber staat nog niet helemaal super.. linkerkant staat iets verkeerd.. had even geen tijd om van boven de schokdemper los te halen maar weet iemand toevallig of je daarboven met sleuven ofzo de camber af kan stellen bij een 200 Brm?? (standaard vering)
daarnet me Brm even uitgelijnd.. alleen me camber staat nog niet helemaal super.. linkerkant staat iets verkeerd.. had even geen tijd om van boven de schokdemper los te halen maar weet iemand toevallig of je daarboven met sleuven ofzo de camber af kan stellen bij een 200 Brm?? (standaard vering)
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today"