Pagina 1 van 1
linker vering lijkt wel los?
Geplaatst: ma jul 13, 2009 2:51 pm
door Scraby20
hallo allemaal,
links voor als je rijdt over drempels of iets dergelijks dan hoor je de vering geluiden maken nu kan als eraan trek dan lijkt het wel alsof die aan de bovenkant over iets heen schuift ofzo? misschien een rubber ofzo iemand enig idee wat dit kan zijn???
gr mark
Geplaatst: ma jul 13, 2009 3:44 pm
door Peter L
Mark,
Ik had met mijn R75 2.0 V6 enkele maanden geleden het zelfde euvel. Kort daana brak de veer. (Was overigens eind jaren 90 reden voor een terugroepactie van ROVER). Zaak is gefikst voor ca € 300,--.
Succes ermee!
Geplaatst: ma jul 13, 2009 3:45 pm
door Rvelleko
Kijk eens of die moer aan de bovenkant van de demper goed vast zit, als je de motorkap open doet kun je hem zien zitten.
Dit was bij mij ook het geval toen mijn dempers er weer onder gingen

verenm
Geplaatst: wo jul 15, 2009 7:47 am
door Scraby20
nou de moeren aan de bovenkant zaten loss maar na het vastdraaien is er nog steeds die herrie metaal dat op metaal klapt gebeurt alleen als je over oneven weg rijdt. rubber van me draagarm is dat dat ding waar ook die fuseekogel inzit want daar zit speling op volgens de keurmeester? of kan dat er mee te maken hebbben?
gr mark
Geplaatst: wo jul 15, 2009 12:27 pm
door Rvelleko
Is de veer niet gedraaid t.o.v. de veerschotels ?
vering
Geplaatst: wo jul 15, 2009 3:11 pm
door Scraby20
het is inderdaad goed gezet aan de onderkant van de vering in de schotel bovenkant niks aan gedaan en het geluid wordt alleen maar erger(kraak, piep, kreun, steunt als een oma met reuma)..........verkeersdrempels zijn het ergs ..........
alvast bedankt
Geplaatst: wo aug 04, 2010 6:06 pm
door Eric27
Dit zijn waarschijnlijk de veerpootlagers. Vervang deze maar eens.
Eric.
Geplaatst: wo aug 04, 2010 6:08 pm
door Eric27
Eric27 schreef:Dit zijn waarschijnlijk de veerpootlagers. Vervang deze maar eens.
Eric.
Sorry ik dacht dat het 15 juli 2010 was.
Eric.
Geplaatst: do aug 19, 2010 9:46 pm
door Eric27
Ja daT klopt dat zijn de lagers die op de link staan.
Je moet de hele veerpoot demonteren en dan met veerspanners de de veer samen drukken. (zou eerst proberen de grote moer een slag los te draaien voor je de veer samen drukt.)
Dan de grote moer er af en je kun het lager vervangen.
De veerpoot loshalen wil soms nog wel eens zwaar gaan maar met een hamer kun je hem los tikken.
Ook het monteren even met een potkrikje er onder en dan druk de veerpoot er zoweer in soms een beetje met een hamer wat bij tikken. Alles bij elkaar uurtje werk.
Eric.
Ps Hoe was het met je vacuum slangetje?