Ratel bij 1700-2000 toeren, daarboven is het stil.

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Jeroen.S

Ratel bij 1700-2000 toeren, daarboven is het stil.

Bericht door Jeroen.S »

Sinds een paar maanden heb ik hier dus last van bij mijn 75. Het klinkt ongeveer als: "ròòòòòòòòr" Voor zover ik het kan beschrijven. :P Ben er al voor naar de dealer geweest om het hun te laten horen. Maar toen werd murphy's law actief, en was hij muisstil. :evil:

Ik heb dus vrij vaak een ratel als hij 1700 t/m 2000 toeren maakt. Daarboven is het stil. Meestal steekt het de kop op als ik een bocht uit kom. Links of rechts maakt niet uit. In welke versnellig hij staat maakt ook niet uit. Heel af en toe hoor ik het ook stationair, maar als ik dan een beetje gas geef dan valt het weg! Het is een vrij luide (mechanische) ratel, je hoort het namelijk duidelijk als je het raampje open hebt. (ook binnen de auto) :P

Er zit volgens mij gewoon iets los, alleen ik weet dus niet waar. Het geluid komt volgens mij onder het blok weg, alleen weet ik dit niet zeker. Meerdere mensen hier last van? Op de engelse forums hebben enkele gebruikers het over een "Cat Shield" Alleen ik heb dus geen idee wat dat is. :)
Gebruikersavatar
Smurfing
MG-R Freak
Berichten: 1104
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 7:40 pm
Woonplaats: Meppel

Bericht door Smurfing »

Dat cat shield lijkt me het hitteschild wat om je katylisator heen zit.
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99


Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Idd ik zou het bij de uitlaat zoeken, kan een hitte schild zijn of een pakking die lekt.
Maar als hij het stationair ook soms doet gok ik op een hitte schild.
Een hitteschild is een plaat die tussen de uitlaat en de carrosserie zit om warmteoverdracht te voorkomen.
Meestal roest deze weg rondom een bevestigingsbout want Rover doet er geen ............ laat maar, in ieder geval even ombuigen of opnieuw bevestiggen.

Je kan je auto opkrikken en geef eens een schop tegen je uitlaat waarschijnlijk hoor je hem dan.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S »

Ok bedankt! Dat ga ik eens proberen!
Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S »

Nou ik heb wat lopen testen. Het is inderdaad het hitteschild! Tenminste dat is toch die grijsachtige plaat met nopjes erin? Heh, ook is mijn hele uitlaat bijna compleet verrot. :lol:
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9050
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

Jeroen.S schreef:Nou ik heb wat lopen testen. Het is inderdaad het hitteschild! Tenminste dat is toch die grijsachtige plaat met nopjes erin? Heh, ook is mijn hele uitlaat bijna compleet verrot. :lol:
:mrgreen: dat is hem inderdaad,voor een nieuwe uitlaat kan je het beste op ebay.co.uk kijken.
zijn vaak goedkoper dan hier incl verzenden
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

MARVON schreef: :mrgreen: dat is hem inderdaad,voor een nieuwe uitlaat kan je het beste op ebay.co.uk kijken.
zijn vaak goedkoper dan hier incl verzenden
Kijk ook even op ebay.de want Duitsland is ook erg goedkoop met uitlaten.
Bij mijn 827 scheelde het 100 euro op een demper en had ik hen binnen 48 uur thuis geleverd uit Duitsland.

Als we dan toch bezig zijn bij larkspeed.co.uk hebben ze ook een remus einddemper en waarschijnlijk ook een voorstuk voor mischien wel een leuke prijs.
Zij zijn ie ieder geval niet duur met verzenden.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S »

Dat van die uitlaat haal ik maar inderdaad van ebay af. Kan je een hoop knaken besparen!
Plaats reactie