net nieuwe rover 75 met problemen!!!
net nieuwe rover 75 met problemen!!!
Mijn ouwe rover 620 vorige week door me vriendin total loss gereden koop ik een rover 75...... leuk
tot vanmiddag trapte door de koppeling heen. koppeling kwam ook niet meer omhoog niks. heb iemand enig idee waar dit probleem kan liggen.
heb iemand al laten kijken maar die zei dat het aan een van de 2 cilinders moest liggen en hij zei dat het degene in de versnellingsbak moest zijn omdat er geen olie uit lekte of zichtbaar was??
Heeft iemand een idee????
gr mark
Kan zijn ja dat hij in de bak stuk is gebeurt bij nagenoeg iedere 75 bij ongeveer 210dkm.
Moet wel zeggen dat dit een dure reparatie wordt want de bak moet eraf.
En als de bak er toch af is dan meteen maar de frictie met drukgroep vervangen.
Werkt je koelfan wel als je je airco aanzet want dit zijn standaard kwalen van een 75 dat ook deze fan faalt.
Moet wel zeggen dat dit een dure reparatie wordt want de bak moet eraf.
En als de bak er toch af is dan meteen maar de frictie met drukgroep vervangen.
Werkt je koelfan wel als je je airco aanzet want dit zijn standaard kwalen van een 75 dat ook deze fan faalt.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Ik zou http://www.autobedrijfvannoort.nl/ eens bellen.
Deze is waarschijlijk een van de beste voor dit soort klussen.
Maar schrik niet.
Deze is waarschijlijk een van de beste voor dit soort klussen.
Maar schrik niet.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Als je bij een garagebedrijf / handelsbedrijf hebt gekocht kun je nog onderhandelen over de reparatiekosten. Zij zijn verplicht, ongeacht of je nu wel of niet garantie hebt, om jou tegemoet te komen. Hetzij met een kosteloze reparatie, danwel een goed aanbod, bijvoorbeeld sam-sam bij erg dure ingrepen.
Geneuzel over "ja de auto was al zo goedkoop aangeboden" en "je hebt geen garantie" of "wij zijn geen bovag bedrijf" enz bla bla behoren tot het land der fabelen.
Heb je particulier gekocht.... dan heb je denk ik pech.
Succes en sterkte!
Geneuzel over "ja de auto was al zo goedkoop aangeboden" en "je hebt geen garantie" of "wij zijn geen bovag bedrijf" enz bla bla behoren tot het land der fabelen.
Heb je particulier gekocht.... dan heb je denk ik pech.
Succes en sterkte!
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Bij mij ook gebeurd. Ik heb de 75 CDT al een paar jaar en ben er zeer tevreden over. Rij er regelmatig mee naar Frankrijk, is toch elke keer zo'n 2500 km bij elkaar. Teller inmiddels op 215K.
Nu gebeurde onlangs wat ik al langer vreesde, trapte door de koppeling heen. Eerst is de hoofdkoppelingscilinder vervangen, heb toen 2 weken gereden, vervolgens weer koppelingspedaal tot de bodem. Staat nu weer bij de garage voor de rest (slave cilinder, drukgroep en platen). Kosten: 1e reparatie 500 euro, rest waarschijnlijk zo'n 1300 euro.
Maar het blijft een fijne auto om in te rijden!
Nu gebeurde onlangs wat ik al langer vreesde, trapte door de koppeling heen. Eerst is de hoofdkoppelingscilinder vervangen, heb toen 2 weken gereden, vervolgens weer koppelingspedaal tot de bodem. Staat nu weer bij de garage voor de rest (slave cilinder, drukgroep en platen). Kosten: 1e reparatie 500 euro, rest waarschijnlijk zo'n 1300 euro.
Maar het blijft een fijne auto om in te rijden!
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Dat hebben alle 75's een keer, helaas ook iedere 100.000 km.
Het is een bekend punt, maar daar heb je het ook (bijna) mee gehad.
- de koelven en de koppeling zijn bekend.
- kleinigheidje; het branden van het airbaglampje (makkelijk te verhelpen)
Daarnaast staan ze om nog een ding berucht.......................
Ze rijden geweldig!
Het is een bekend punt, maar daar heb je het ook (bijna) mee gehad.
- de koelven en de koppeling zijn bekend.
- kleinigheidje; het branden van het airbaglampje (makkelijk te verhelpen)
Daarnaast staan ze om nog een ding berucht.......................
Ze rijden geweldig!
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)