Pagina 1 van 2
LPI of niet?
Geplaatst: di jun 09, 2009 3:50 pm
door littldevil
ik zou graag jullie mening weten...
ik heb dus een ZR 105 maar ik leg tijdens schooljaar een kleine 720km/ week af...
dus het benzine verbruik is er ook naar
nu is de vraag
doe ik er goed aan om een LPI installatie in mijn ZR te laten steken
hij heeft nu immers al +- 93000 km
en aleja mee de geruchten van vermogen verliezen bij lpi
kheb al zo weinig trekkracht naar mijn goesting kwil niet nog trager vooruit gaan
of ben ik beter af hem te verkopen en opzoek te gaan naar een zr diesel ?
Geplaatst: di jun 09, 2009 4:00 pm
door Rvelleko
Je moet even uitrekenen na hoeveel KM je de kosten van die installatie eruit hebt, daarna begint het pas geld te besparen
Geplaatst: di jun 09, 2009 4:04 pm
door littldevil
Rvelleko schreef:Je moet even uitrekenen na hoeveel KM je de kosten van die installatie eruit hebt, daarna begint het pas geld te besparen
hebben we gedaan en kwam ongeveer op 32 weken maar we twijfelen of het wel nog de moeite is mee dat gij al 93 Kkm heeft...
Geplaatst: di jun 09, 2009 4:44 pm
door Boarderken
720km per week

Waar rij jij naartoe vanuit Nokere voor je school?
Als je der zoveel aflegt zit je al rap boven de 20.000km dus heb je idd 2 keuzes:
- Je steekt LPG maar of de installatie zich gaat terugbetalen blijft vaag als je rekeing houdt met de levensduur van een benzine zonder reviseren.
- Een diesel zou wel lonen op zich maar of je dan voor een MG Zr moet kiezen, weet het niet. Mijn ervaringen met een Zr diesel zijn niet al te best. Ik zeg niet dat het een kwaal is bij de Zr diesels maar bij mijn Zr 100 TDI had ik steeds last van zakkende koelvloeistof. Garagebezoeken brachten niks op, geen watersporen aan waterpomp of andere verklaringen enzo.. Er is toen door omstandigheden een motorswap gebeurd waarbij er een motor van een Zr mk2 115 TDI inkwam en die had krek dezelfde problemen
Heb de oorzaak nooit geweten want er heeft zich 2 maand later een Pug 207 in men kont geboord...
Geplaatst: di jun 09, 2009 4:50 pm
door littldevil
Boarderken schreef:720km per week

Waar rij jij naartoe vanuit Nokere voor je school?
Als je der zoveel aflegt zit je al rap boven de 20.000km dus heb je idd 2 keuzes:
- Je steekt LPG maar of de installatie zich gaat terugbetalen blijft vaag als je rekeing houdt met de levensduur van een benzine zonder reviseren.
- Een diesel zou wel lonen op zich maar of je dan voor een MG Zr moet kiezen, weet het niet. Mijn ervaringen met een Zr diesel zijn niet al te best. Ik zeg niet dat het een kwaal is bij de Zr diesels maar bij mijn Zr 100 TDI had ik steeds last van zakkende koelvloeistof. Garagebezoeken brachten niks op, geen watersporen aan waterpomp of andere verkleringen enzo.. Er is toen door omstandigheden een motorswap gebeurd waarbij er een motor van een Zr mk2 115 TDI inkwam en die had krek dezelfde problemen
Heb de oorzaak nooit geweten want er heeft zich 2 maand later een Pug 207 in men kont geboord...
ik rijd van nokere naar hoboken (antwerpen) geen kot meer beschikbaar
het dalende koelvloeistof probleem heb ik nu bij mijn 105 :s
druk opgestoken en kleine lekkages gevonden aan de overgangen van rubberen slang naar blok...
was eventjes goed maar is nu terug en weer gezocht achter nieuwe iets los zittende overgangen en nu hopen
ik reed vroeger met een zr 100 en nooit dat probleem gehad eigenlijk
jammer genoeg geplooid rond een elektriciteitspaal
en dat is beetje wat mij zorgen maakt hoelang zal de motor het nog volhouden...
Geplaatst: di jun 09, 2009 4:58 pm
door Boarderken
littldevil schreef:
ik rijd van nokere naar hoboken (antwerpen) geen kot meer beschikbaar
Lol, dan zit jij op de KdG Hogeschool :P Autotechnologie?
Heb daar immers ook nog die afdeling gedaan, vorig jaar afgestudeerd
Ben naar de open deur geweest om de boel nog es te checken, mss heb je dan men Fiesta zien staan, die zwarte met dambord-strepen.
Over de lekkages, de overgangen zijn idd steeds een zwak punt maar zijn de slangen nog goed? Rubber kan ook verouderd geraken he en dan scheuren..
Zonde van de electriciteitspaal

Geplaatst: di jun 09, 2009 5:03 pm
door littldevil
Boarderken schreef:
Lol, dan zit jij op de KdG Hogeschool :P Autotechnologie?
Heb daar immers ook nog die afdeling gedaan, vorig jaar afgestudeerd
Ben naar de open deur geweest om de boel nog es te checken, mss heb je dan men Fiesta zien staan, die zwarte met dambord-strepen.
Over de lekkages, de overgangen zijn idd steeds een zwak punt maar zijn de slangen nog goed? Rubber kan ook verouderd geraken he en dan scheuren..
Zonde van de electriciteitspaal

jep eerste jaar auto
nee kan mij die fiesta niet herinneren...
zonde van die paal !!!
kvond mijn blauw zr100tje toch veel leuker dan diene dak nu heb mja
dat is natuurlijk ervaringen e
mee de 100 nooit problemen mee de 105 stopt het niet
en bij u bij de 100 problemen thangt een stuk van geluk af of je ne goeie of ne slechten van de band hebt e..
Geplaatst: di jun 09, 2009 5:19 pm
door tutuur
van de band

denk eerder van de vorige eigenaar

Geplaatst: di jun 09, 2009 5:24 pm
door littldevil
tutuur schreef:van de band

denk eerder van de vorige eigenaar

wat ik wil zeggen je moet geluk hebben bij uw aankoop ook wel wat gezond verstand maar geluk speelt toch ook een rol
Geplaatst: di jun 09, 2009 5:29 pm
door tutuur
had ik door, loop je een beetje te pesten :P
Geplaatst: di jun 09, 2009 5:30 pm
door littldevil
tutuur schreef:had ik door, loop je een beetje te pesten :P
pest mij nog wat meer
kvind al erg genoeg dat ik moet blokken nu
tis zo een perfect weertje om te driften e
Geplaatst: di jun 09, 2009 5:48 pm
door tutuur
driften met een zr

Geplaatst: di jun 09, 2009 5:50 pm
door littldevil
tutuur schreef:driften met een zr

da gaat op nat wegdek :P
kheb zo mijne eerste geplooid eignlijk
mooi dwars op sneeuw wegdek en plots controle kwijt en beginne tollen en blijven plakken bij de paal
Geplaatst: di jun 09, 2009 6:02 pm
door tutuur
wel met handrem erbij wss?
ik heb het ook wel gehad zonder handrem, iets te fanatiek een bocht inremmen maar toen was er ook een beetje ijssel op de weg
Geplaatst: di jun 09, 2009 6:16 pm
door littldevil
soms handrem soms op de manier zoals jij het zegt
eerst beetje draaien dan dan eens op de rem stampen eventjes
het gebeurd ook bij lange bochten dat niet nodig is voor te remmen gwn blijven gas geven en alles gebeurt vanzelf:D
we zijn eigenlijk enorm off topic aan het gaan e

Geplaatst: di jun 09, 2009 7:10 pm
door tutuur
boeie tis toch jou topic, als ik jou was zou ik dan toch is voor andere banden gaan kijken want dat is de enige keer dat ik het voor elkaar heb gekregen, nu kan ik zo hard door de bocht zeilen als ik wil maar de kont breekt nii uit hoor
