Hallo Rover rijders,
Op zaterdag 30 mei heb ik zelf de ventilator motor vervangen, het was wel een leuk klusje, en bij mooi weer prima te doen.
De motor had ik op internet besteld, en koste inc BTW 480 euro, maar ook had ik koolborstel in Duitsland besteld (13 euro) om de oude motor eventueel te reviseren, zie foto's
Het ziet er wel spannend uit maar het valt wel mee hoor, de motor waar de nieuwe koolborstel in zitten durf ik wel weer te gebruiken.
Groet van een Rover liefhebber.[/img]
Koel ventilator Rover 75 zelf vervangen
Ja het heeft mij 4 uur gekost, ma werd regelmatig onderbroken door nieuwsgierige buurmannen, en die zeiden dat komt nooit meer goed, ma echt wel, de motor koelt weer prima, en alle 2 standen doen het goed.bam schreef:Volgende week ga ik de borstels wisselen
Het ziet er indrukwekkend uit maar klopt het 3-4 uurtjes werk?
En wat is in hemelsnaam hier gebeurt?
ma jij succes.
Ik zag al dat jij een benzine motor had.
Ik heb een diesel met 3 standen fan en ga dus eerst de borstels doen,maar mocht het niet lukken wordt het waarschijnlijk een kenlowe of bosch fan en geen siemens meer.
Deze moeten alleen angepast worden want dat zijn 2 standen fan's die niet plug en play zijn.
Ik heb een diesel met 3 standen fan en ga dus eerst de borstels doen,maar mocht het niet lukken wordt het waarschijnlijk een kenlowe of bosch fan en geen siemens meer.
Deze moeten alleen angepast worden want dat zijn 2 standen fan's die niet plug en play zijn.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Hi,
let er wel op dat het anker niet te ver is ingesleten. Is dat wel zo dan loont het eigenlijk niet (meer) om de koolborstels te vervangen.
Bij mij begaf de ventilatormotor het voor het eerst bij ± 100.000 km; koolborstels vervangen maar daar het anker al redelijk was ingesleten was het al bij ± 135.000 km definitief over.
Om overigens de levensduur te verlengen rijd ik nu in de winter vaak ook in de stand ECON. Uiteraard laat ik elke week dan wel de airco minstens 1x minimaal ± een half uur draaien.
Vier uurtjes voor alles dwz inclusief bumper (de)montage en opnieuw afstelling van de koplampen ? En dan ook nog de foto's. Chapeau !
Groet, Pim
let er wel op dat het anker niet te ver is ingesleten. Is dat wel zo dan loont het eigenlijk niet (meer) om de koolborstels te vervangen.
Bij mij begaf de ventilatormotor het voor het eerst bij ± 100.000 km; koolborstels vervangen maar daar het anker al redelijk was ingesleten was het al bij ± 135.000 km definitief over.
Om overigens de levensduur te verlengen rijd ik nu in de winter vaak ook in de stand ECON. Uiteraard laat ik elke week dan wel de airco minstens 1x minimaal ± een half uur draaien.
Vier uurtjes voor alles dwz inclusief bumper (de)montage en opnieuw afstelling van de koplampen ? En dan ook nog de foto's. Chapeau !
Groet, Pim