Pagina 1 van 1
Tikkende kleppen ?
Geplaatst: za mei 30, 2009 5:56 pm
door Richie36
Ik heb een Rover 400 staan en daar is onlangs de motor van gereviseerd, na 15 km gereden te hebben zijn de krukas lagers er weer uitgelopen, motor terug gegeven aan revisie bedrijf, dit is ook weer hersteld.
Maar nu heb ik na 300 km rijden een tikkend geluid op de hydraulische klep stoters, deze heb ik alle 16 vervangen en het probleem leek opgelost. Auto `s morgens gestart en het tikken was weer even terug na 100 meter rijden was het geluid weg. klant laten rijden maar het tikken werd weer erger en gaat nu ook niet meer weg. Olie druk bij koude motor 5 bar stationair en 2 bar bij warme motor, zodra je gas geeft gaat de oliedruk meteen omhoog naar 7 bar.
Wie heeft dit ooit eerder meegemaakt en kan mij vertellen wat ik moet doen, ik heb al andere olie geprobeert 5w40 ipv 10w40 een ander oliefilter enz enz, ik weet het nu even niet meer.
GR Cliff Kuijpers
Geplaatst: di jun 09, 2009 4:53 pm
door tutuur
beetje laat en weet het ook niet zeker maar zo'n hoge oliedruk
miss zit er ergens een kanaal verstopt die naar de kop toe gaat

Geplaatst: wo jun 10, 2009 12:15 am
door 118GTR
gelukkig zijn er maar 4 totaal verschillende motoren voor de 400.
Geplaatst: di jun 16, 2009 5:03 am
door Richie36
118GTR schreef:gelukkig zijn er maar 4 totaal verschillende motoren voor de 400.
Volgens mij is het een 16k 16v motor van rover zelf.
Gr Cliff
Re: Tikkende kleppen ?
Geplaatst: ma okt 12, 2009 10:24 pm
door Richie36
Richie36 schreef:Ik heb een Rover 400 staan en daar is onlangs de motor van gereviseerd, na 15 km gereden te hebben zijn de krukas lagers er weer uitgelopen, motor terug gegeven aan revisie bedrijf, dit is ook weer hersteld.
Maar nu heb ik na 300 km rijden een tikkend geluid op de hydraulische klep stoters, deze heb ik alle 16 vervangen en het probleem leek opgelost. Auto `s morgens gestart en het tikken was weer even terug na 100 meter rijden was het geluid weg. klant laten rijden maar het tikken werd weer erger en gaat nu ook niet meer weg. Olie druk bij koude motor 5 bar stationair en 2 bar bij warme motor, zodra je gas geeft gaat de oliedruk meteen omhoog naar 7 bar.
Wie heeft dit ooit eerder meegemaakt en kan mij vertellen wat ik moet doen, ik heb al andere olie geprobeert 5w40 ipv 10w40 een ander oliefilter enz enz, ik weet het nu even niet meer.
GR Cliff Kuijpers
Beetje laat,maar het is opgelost
Het pijpje wat onder in de pomp zit,viel zo uit de pomp met losdraaien van de 2 boutjes. Nieuw pijpje met rubber besteld en erin gezet.
Na 5 minuten lopen was het tikken weg.
Gr Cliff
Geplaatst: di okt 13, 2009 12:03 am
door 118GTR
Als in de aanzuigleiding die je carter zit? Zwart platic met een verdikking met daarin een rooster?
Wist niet dat die stuk kon. Maar als dat echt je bron van getik is, dan is er dus echt een zwaar oliedruk probleem. Laten we er het beste van hopen voor je lagers.
Geplaatst: di okt 13, 2009 5:28 pm
door Richie36
118GTR schreef:Als in de aanzuigleiding die je carter zit? Zwart platic met een verdikking met daarin een rooster?
Wist niet dat die stuk kon. Maar als dat echt je bron van getik is, dan is er dus echt een zwaar oliedruk probleem. Laten we er het beste van hopen voor je lagers.
Ja het zwarte pijpje zit met een O-ring in de pomp geschoven.
We hebben op de pomp gemeten en daar hadden we wel gewoon de goede drukken,maar was toch niet genoeg om de olie boven te krijgen.
Gr Cliff