Pagina 1 van 2
Enorme TIK in 2.5 V6 met foto's pagina 2
Geplaatst: wo mei 27, 2009 12:44 pm
door Steven Rover
Sinds gisteren maakt onze ZT een heel beangstigend geluid.
Vorige week was het olie pijl veel te laag (moest 2.5 liter bij), daarvoor tikte de motor ook al iets. Na het bijvullen van de olie was deze tik weer weg. Maar nu is hij 10x zo erg weer terug!
Bij stationair lopen hoor je hem eigenlijk niet, geeft je iets gas dan is het niet om aan te horen. Olie pijl is nu nog steeds goed.
Iemand enig idee, ben bang dat het veel gaat kosten....
Durven nu eigenlijk niet meer met de auto te rijden....
Geplaatst: wo mei 27, 2009 3:29 pm
door Mark16v
Loopt de frequentie op met het toerental?
Geplaatst: wo mei 27, 2009 4:21 pm
door 118GTR
Dat moet eigenlijk wel, alles aan en op een motor draait met de krukas mee.
Persoonlijk denk ik dat er een lager overleden is, en dat is niet simpel te fixxen(drijfstanglager gaat nog wel, maar een krukaslager......)
Hoe dan ook direct met een ambulance naar een specialist.
Geplaatst: wo mei 27, 2009 6:53 pm
door Steven Rover
Klopt, de tik gaat met het toerental mee.
Het eerste wat mij te binnen schoot was iets met de klepstoters. Omdat er ook al een tik was met het olie te kort. Maar deze tik is veel heviger.
En niet simpel te fixen....

...enig idee wat dit gaat kosten, het zit de laaste tijd al niet mee. Van die @#!$!#% van de Portugese autoverhuur hebben we ook nog 1000 euro te goed....

Geplaatst: do mei 28, 2009 6:42 pm
door p kiewiet
zou het ook kunnen dat die klote inlaatspruitstuk met zn vlinderkleppen dit doet.
Ik heb hetzelfde verschijnsel eens gehad, bij de dealer geweest en moest er schone en iets dikkere olie erin doen, want het kan vuil in de stoters zijn.
Zo gezegd, zo gedaan.
Het tikkerde nog( lijkt echt op ratelen) !
Het bleek na lang gepuzzel de vlinderklep in het inlaat traject te zijn.
Zie mijn vorige bericht over dit euvel.
Ik hoop voor je dat de schade meevalt.
Geplaatst: wo jun 03, 2009 5:04 pm
door Steven Rover
volgens de dealer zijn het waarschijnlijk de Drijfstanglagers.
En dit gaat heeeeeel veel kosten

Geplaatst: wo jun 03, 2009 8:21 pm
door 118GTR
Drijfstanglagers valt nog wel mee, dacht ik, bij een gewone K-serie kan je die vervangen als je het carter en olieladder eraf pakt. Dan ligt de kop los, maar kan wel op zijn plaats blijven.(liefst met 100Kg balast erop)
Geplaatst: wo jun 03, 2009 8:46 pm
door Steven Rover
De garage rekent er 16 uur voor. Totaal tussen de 1500-2000 euro...
En het blok moest eruit volgens die jongens...
Geplaatst: wo jun 03, 2009 11:50 pm
door Bart-K
dan zou ik toch nog eens wat rondbellen naar bijv. andere mg-r dealers of natuurlijk van noort

Geplaatst: do jun 04, 2009 12:08 am
door 118GTR
Steven Rover schreef:
En het blok moest eruit volgens die jongens...
Krukaslager = mee eens
Drijfstanglagers = volgens mij niet
Duur klusje nog steeds, maar als het blok er niet uit hoeft scheelt het enorm.
Geplaatst: do jun 04, 2009 12:23 am
door Steven Rover
natuurlijk van noort
Beetje jammer dat hij dan naar de andere kant van het land moet... :P (op een ambulance....die wij niet hebben...)

Geplaatst: do jun 04, 2009 12:39 am
door 118GTR
maar van Noort wel,
Er is ook bv ook autobedrijf Terpstra in Kollum, maar die zitten dus aan der andere kant van de andere kant van het land.
Geplaatst: do jun 04, 2009 12:51 pm
door Bart-K
'andere kant van het land' valt ook best mee hoor, waarom denkt iedereen hier
toch dat het mooie Brabant zo ver weg ligt

Geplaatst: do jun 04, 2009 2:13 pm
door Mark16v
ik weet niet waar in Gelderland je woont maar volgens de routeplanner kan van Noort nooit meer dan 150km weg zijn.
Geplaatst: do jun 04, 2009 2:32 pm
door Steven Rover
Klopt, maar 2 keer op een naar knallen naar Amsterdam is ook geen pretje waarbij ik dan dus een ambulance zou moeten regelen. Hij staat nu bij de dealer, de auto is van pa en ik werk bij die dealer in Zutphen

Dus laat ik maar niet moeilijk gaan doen he

En de uren zijn gewoon gebaseerd op de boeken van Rover. We zullen het wel zien...

Geplaatst: do jun 04, 2009 3:13 pm
door MGF MPi
Onze 200 is door van Noort zelf opgehaald met een auto-ambulance toen hij daar naartoe ging voor een flinke motorrevisie. Dat kostte van Heiloo (Noord-Holland) naar Noord-Brabant ongeveer de kostprijs voor de rit. Daar woog de hoeveelheid geld die bespaard werd om het daar te laten doen dubbel en dwars tegenop in ieder geval.
