Enorme TIK in 2.5 V6 met foto's pagina 2

Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Enorme TIK in 2.5 V6 met foto's pagina 2

Bericht door Steven Rover »

Sinds gisteren maakt onze ZT een heel beangstigend geluid.
Vorige week was het olie pijl veel te laag (moest 2.5 liter bij), daarvoor tikte de motor ook al iets. Na het bijvullen van de olie was deze tik weer weg. Maar nu is hij 10x zo erg weer terug!

Bij stationair lopen hoor je hem eigenlijk niet, geeft je iets gas dan is het niet om aan te horen. Olie pijl is nu nog steeds goed.

Iemand enig idee, ben bang dat het veel gaat kosten.... :|
Durven nu eigenlijk niet meer met de auto te rijden....
Laatst gewijzigd door Steven Rover op di jun 30, 2009 6:36 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Loopt de frequentie op met het toerental?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat moet eigenlijk wel, alles aan en op een motor draait met de krukas mee.

Persoonlijk denk ik dat er een lager overleden is, en dat is niet simpel te fixxen(drijfstanglager gaat nog wel, maar een krukaslager......)

Hoe dan ook direct met een ambulance naar een specialist.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Klopt, de tik gaat met het toerental mee.

Het eerste wat mij te binnen schoot was iets met de klepstoters. Omdat er ook al een tik was met het olie te kort. Maar deze tik is veel heviger.

En niet simpel te fixen.... :| ...enig idee wat dit gaat kosten, het zit de laaste tijd al niet mee. Van die @#!$!#% van de Portugese autoverhuur hebben we ook nog 1000 euro te goed.... :(
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
p kiewiet

Bericht door p kiewiet »

zou het ook kunnen dat die klote inlaatspruitstuk met zn vlinderkleppen dit doet.

Ik heb hetzelfde verschijnsel eens gehad, bij de dealer geweest en moest er schone en iets dikkere olie erin doen, want het kan vuil in de stoters zijn.
Zo gezegd, zo gedaan.
Het tikkerde nog( lijkt echt op ratelen) !

Het bleek na lang gepuzzel de vlinderklep in het inlaat traject te zijn.
Zie mijn vorige bericht over dit euvel.

Ik hoop voor je dat de schade meevalt.
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

volgens de dealer zijn het waarschijnlijk de Drijfstanglagers.

En dit gaat heeeeeel veel kosten :shock: :cry:
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Drijfstanglagers valt nog wel mee, dacht ik, bij een gewone K-serie kan je die vervangen als je het carter en olieladder eraf pakt. Dan ligt de kop los, maar kan wel op zijn plaats blijven.(liefst met 100Kg balast erop)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

De garage rekent er 16 uur voor. Totaal tussen de 1500-2000 euro... :shock:

En het blok moest eruit volgens die jongens...
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

dan zou ik toch nog eens wat rondbellen naar bijv. andere mg-r dealers of natuurlijk van noort :mrgreen:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Steven Rover schreef: En het blok moest eruit volgens die jongens...
Krukaslager = mee eens
Drijfstanglagers = volgens mij niet

Duur klusje nog steeds, maar als het blok er niet uit hoeft scheelt het enorm.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

natuurlijk van noort
Beetje jammer dat hij dan naar de andere kant van het land moet... :P (op een ambulance....die wij niet hebben...) :mrgreen:
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

maar van Noort wel,

Er is ook bv ook autobedrijf Terpstra in Kollum, maar die zitten dus aan der andere kant van de andere kant van het land.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

'andere kant van het land' valt ook best mee hoor, waarom denkt iedereen hier
toch dat het mooie Brabant zo ver weg ligt :roll:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

ik weet niet waar in Gelderland je woont maar volgens de routeplanner kan van Noort nooit meer dan 150km weg zijn.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Klopt, maar 2 keer op een naar knallen naar Amsterdam is ook geen pretje waarbij ik dan dus een ambulance zou moeten regelen. Hij staat nu bij de dealer, de auto is van pa en ik werk bij die dealer in Zutphen :mrgreen: Dus laat ik maar niet moeilijk gaan doen he :mrgreen: En de uren zijn gewoon gebaseerd op de boeken van Rover. We zullen het wel zien... :|
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Onze 200 is door van Noort zelf opgehaald met een auto-ambulance toen hij daar naartoe ging voor een flinke motorrevisie. Dat kostte van Heiloo (Noord-Holland) naar Noord-Brabant ongeveer de kostprijs voor de rit. Daar woog de hoeveelheid geld die bespaard werd om het daar te laten doen dubbel en dwars tegenop in ieder geval. ;)
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Plaats reactie