Pagina 1 van 1

2 problemen

Geplaatst: zo mei 10, 2009 3:26 pm
door fabolousv
Ik heb 2 problemen met mijn rover :(

Als ik de motor start hoor ik vaak dit geluid soms kort soms heel lang:
http://www.youtube.com/watch?v=cvVN83DJBLA

en mijn motor loopt niet netjes stationair
http://www.youtube.com/watch?v=FYFIeGsfMkQ

weet iemand waar dit allemaal aan kan liggen?

Geplaatst: zo mei 10, 2009 3:30 pm
door Mark16v
Probleem 1 is een slippende v-snaar (of multiriem), die riem die je dynamo aandrijft. Strakker zetten of vervangen, afhankelijk van de staat (scheurtjes/uitdroging).

Probleem 2 is denk ik een klevende gasklep, enige oplossing daarvoor is vervangen van de klep voor een aluminium exemplaar maar ik heb te weinig ervaring met dat probleem om daar een goed oordeel over te geven.

Geplaatst: zo mei 10, 2009 3:33 pm
door fabolousv
kan het kwaad om zo rond te blijven rijden? of is het heel schadelijk voor de auto

Geplaatst: zo mei 10, 2009 3:35 pm
door Mark16v
neuh kan geen kwaad, is alleen heel irritant.

en als die riem piept omdat hij versleten is dan knapt hij er binnenkort (kan 1 dag of 10 jaar zijn ;)) een keer af en dan doet je dynamo het niet meer :P

Geplaatst: zo mei 10, 2009 4:20 pm
door Johnny_D
en je waterpomp. en das tog best wel lullig :mrgreen:

Geplaatst: zo mei 10, 2009 4:47 pm
door 118GTR
Johnny_D schreef:en je waterpomp. en das tog best wel lullig :mrgreen:
Heel lullig, en domweg niet waar.
Waterpomp wordt aangedreven door de distributieriem.

Geluid 1 is inderdaad een Multi(rib) riem, strakker zetten of vervangen.

Filmpje 2, kan geen gasklep zijn(als hij het uit zichzelf doet tenminste), wat dan zou de klep verder open gaan uit zichzelf, tegen de veer in.

Bij zo'n koude motor denk ik zelf aan de IACV op je inlaatspruitstuk, en de mapsensor, er loopt een zwart plasic buisje van je inlaatspruistuk naar een zwart luciverdoosje, en van dat doosje naar je computer, precies tussen de 2 grote stekkers in. Maak die buisjes eens schoon.

Geplaatst: zo mei 10, 2009 6:05 pm
door Mark16v
Als die boost van 1400 naar 1900 rpm komt doordat hij zelf op het gaspedaal drukt, kan het dan wel de gasklep zijn? Nogmaals, ik ken het probleem niet echt (Honda motor :P) maar ik kan me voorstellen dat dit het bekende verhaal is.

Geplaatst: zo mei 10, 2009 6:14 pm
door 118GTR
Dan wel uiteraard. De klep blijft gewoon openstaan bij een bepaalde stand, nadat je het gaspedaal los laat. Het is dus net alsof je stiekum het gas niet helemaal los laat.

Geplaatst: zo mei 10, 2009 6:32 pm
door fabolousv
ik raak het gaspedaal niet aan op het filmpje .
op dit filmpje raak ik het gaspedaal heel kort aan en dan zakt het toerental heel langzaam terug hij blijft dus hangen. en op een gegeven moment werkt het weer normaal...

http://www.youtube.com/watch?v=AfKh3SOn_80

Geplaatst: za mei 16, 2009 9:08 pm
door tomcat.t16
Bij mijn 200 heb ik de stappenmotor vervangen, dat was het probleem van de toeren. De toeren zakte niet terug naar 1000 maar bleven ergens hangen tussen de 1000 en de 2000.

En dat piepen, zorg maar dat het snel over is want het is slecht voor het imago van Rover :D

Geplaatst: wo jun 10, 2009 8:57 pm
door kernebeek
hey jongens die van mij doet het dus ook ,hoe kan ik testen of het aan de stappenmotor ligt of toch aan de gasklep en uiteraard wat kost zoiets
ow ja .ik heb een rover uit1999 kan iemand mij vertellen wat voor motor hier in ligt???

Geplaatst: wo jun 10, 2009 9:59 pm
door tomcat.t16
Uhh https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx en dan je kenteken invullen...

Geplaatst: do jun 11, 2009 10:08 pm
door kernebeek
hee dank je peter maar ik bedoel honda,bmw??????

Geplaatst: do jun 11, 2009 10:19 pm
door Bart-K
waarom honda of bmw, de meeste motoren zijn gewoon ROVER hoor :evil:

mss wel handig om ook te vermelden wat voor rover je hebt ;)

Geplaatst: do jun 11, 2009 10:27 pm
door kernebeek
je hebt gelijk ik heb een rover 400 met 1600 motor
vind het niet echt belangrijk ,de storing heb ik er liever uit.

Geplaatst: do jun 11, 2009 10:28 pm
door 118GTR
en dan nog 2 mogenlijkheden, maar hoogstwaarschijnlijk een Rover K-series motor.