Pagina 1 van 4

remmen ZR 160 op zr 105

Geplaatst: wo mei 06, 2009 11:03 pm
door littldevil
titel spreekt voor zichzelf

ik zou geperforeerde remmen steken op mijn 105 maar ik heb gelezen dat de klauw van de 105 daarvoor te klein is maar dat de klauw van de 160 wel past
heeft iemand ervaring met deze conversie?


ben van belgië dus val onder de strenge keuring :s

Geplaatst: do mei 07, 2009 12:30 am
door 118GTR
Als je zonodig wil dan zijn er best geperforeerde schijven die in de klauwen van een 105 passen.

De 105 gebruikt trouwens 262mm niet-geventileerde schijven
De 160 heeft 282mm WEL-geventileerd schijven.

Het tussenstapje is de 262mm wel geventileerde schijven, die vind je onder benzine rover 400's en snellere 200's. Dit zijn ook de goedkoopste(50~100 euro voor een setje klauwen) en zeer geschikt voor jouw auto.

Checkt een keurmeester of je wel of geen geventileerde schijven hebt? zoja dan heb je een probleem.

Geplaatst: do mei 07, 2009 12:38 am
door type3
ga je zeker niet mee door de keuring geraken in belgie, zelfs betere remmen mag je niet op je auto zetten

Geplaatst: do mei 07, 2009 1:02 am
door littldevil
type3 schreef:ga je zeker niet mee door de keuring geraken in belgie, zelfs betere remmen mag je niet op je auto zetten
kweet da de schijven mogen vervangen worden door andere en betere
maar van de klauwen ben ik niet zeker
moest ik weten dat de klauwen niet opvallend verschillen zou ik het nog durven riskeren....

Geplaatst: do mei 07, 2009 1:03 am
door littldevil
118GTR schreef:Als je zonodig wil dan zijn er best geperforeerde schijven die in de klauwen van een 105 passen.

De 105 gebruikt trouwens 262mm niet-geventileerde schijven
De 160 heeft 282mm WEL-geventileerd schijven.

Het tussenstapje is de 262mm wel geventileerde schijven, die vind je onder benzine rover 400's en snellere 200's. Dit zijn ook de goedkoopste(50~100 euro voor een setje klauwen) en zeer geschikt voor jouw auto.

Checkt een keurmeester of je wel of geen geventileerde schijven hebt? zoja dan heb je een probleem.
zijn er opvallende verschillen tussen de klauwen van een geventileerde en een niet geventileerde?

Geplaatst: do mei 07, 2009 1:14 am
door 118GTR
Nope amper, zelfs dezelfde zuiger. Alleen het gedeelte wat over de schijf heen gaat is iets langer zodat er een bredere schijf in past.

Maar de schijf zelf is veel dikker, en is "open" in het midden van de schijf. Dat valt nogal op, maar hij moet er wel naar kijken, de meeste auto's hebben tegenwoordig geventileerde schijven.

Geplaatst: do mei 07, 2009 8:55 am
door Mark16v
wel opvallend dat zoiets sportiefs als een ZR (ook al is het de 105) nog steeds op 262 solids staat :shock:

Geplaatst: do mei 07, 2009 11:47 am
door 118GTR
Tja dat hebben ze gewoon niet veranderd t.o.v. de even snelle 214's, en meestal voldoet het ook prima natuurlijk.

Geplaatst: do mei 07, 2009 5:35 pm
door tutuur
of je nou met 160pk 190 rijd of met 100pk 190 rijd zijn ze nogsteeds niet goed genoeg ;)

Geplaatst: do mei 07, 2009 6:25 pm
door Edgecrusher
bij 1-malig remmen, zal het nog wel meevallen, pas bij vaker achter elkaar remmen zullen de solids problemen geven t.o.v. de geventileerde 262's.

Geplaatst: do mei 07, 2009 6:25 pm
door littldevil
ja kvind ze ook niet genoeg al ne keer tekort gekomen op de otostrade
was geen leuke ervaring :s

Geplaatst: do mei 07, 2009 6:44 pm
door JD
neem aan dat die voor een rover 25 hetzelfde zijn?
€100,- voor een setje schijven

http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... 25-a&cat=r

Geplaatst: do mei 07, 2009 9:43 pm
door Frekkel
ik ben er in den tijd altijd mee door de keuring geraakt.

Geplaatst: vr mei 08, 2009 1:02 pm
door tutuur
Edgecrusher schreef:bij 1-malig remmen, zal het nog wel meevallen, pas bij vaker achter elkaar remmen zullen de solids problemen geven t.o.v. de geventileerde 262's.
ga maar is afremmen van de 190 naar 80 als zo'n idiote graftak opeens besluit toch maar wel die vrachtwagen voorbij te gaan als jij aan komt kachelen met 190 :evil:

Geplaatst: vr mei 08, 2009 1:06 pm
door Frekkel
tutuur schreef: ga maar is afremmen van de 190 naar 80 als zo'n idiote graftak opeens besluit toch maar wel die vrachtwagen voorbij te gaan als jij aan komt kachelen met 190 :evil:
zr 105 haalt geen 190 als het geen meewind is en bergaf gaat
en als je 190 rijdt op een baan met verkeer met onaangepast materiaal ben je gewoon een dommerik

Geplaatst: vr mei 08, 2009 2:31 pm
door Bart-K
idd, trouwens als je op de snelweg je snelheid gewoon aanpast aan de verkeersintensiteit dan hoef je bijna nooit langdurig hard te remmen 8)