Richting aanwijzer automatisch terug

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
JeroenH

Richting aanwijzer automatisch terug

Bericht door JeroenH »

Normaal gesproken gaat je richting aanwijzer automatisch terug als je het stuur weer recht draait. Heb van de week m'n stuur er af gehad en nu gebeurd dit dus niet altijd meer bij mij... Alleen bij scherpe bochten, waar je het stuur verder rond draait hoor je de klik en schiet ie terug. Bij ruime/flauwe bochten moet ik dit dus handmatig steeds doen.

Waarschijnlijk heb ik iets verkeerd gedaan bij het terug zetten van het stuur, maar ik kan nog niet bedenken wat :(
Iemand een idee?
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Lol ik heb dat probleem ook sinds ik mijn MG TF stuur erin heb.

Ik moet nu het stuur de andere kant opdraaien (als ik uit een bocht naar link kom en ik heb het stuur weer recht dan moet ik nog een tikje naar rechts geven) wil ik hem automatisch laten terugklikken.

Er zit zo'n klein dingetje achter het stuur op de kolom die dat regelt, daar vallen de nokjes uit je stuur in. Ik heb dat dingetje al in alle mogelijke standen gehad maar ik krijg het niet meer goed. :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
JeroenH

Bericht door JeroenH »

OK, ook maar eens proberen vanavond/morgen...
Klinkt iig wel logisch. Staat het niet op de RAVE beschreven hoe die moet zitten? :oops: Zelf ook niet naar gekeken, omdat ik wel wist hoe ik het stuur er op moest zetten...
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Toen ik een tf stuur had in mijn 45 werkte het ook niet.
Maar als je hetzelfde stuur weer monteert dan staat je nokje niet goed.
Als je het stuur weer demonteert zie je precies wat het probleem is.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie