Pagina 1 van 1

Remmen...

Geplaatst: wo apr 01, 2009 11:37 pm
door Silly CVT
Zo, aangezien ik er helemaal klaar mee ben, ben even aan het informeren voor een paar GOEDE remmen voor onder de tubby. Ik heb afgelopen weekend de hoofdremcyllinder vervangen en dat bleek dus al de helft van het probleem op te lossen. Die is dus gestorven bij het vervangen van de achterremklauwen, bleek nu. :roll:

Nu ben ik bezig om ook andere schijven en blokken eronder te zetten. Hier en daar aan het informeren geweest en de ene toko komt met National schijven icm EBC blokken. De volgende zegt dat EBC meuk is en dat ik dus Brembo schijven met DS 2500 blokken moet nemen... :?

Ik ga dus géén 282 upgrade doen maar gewoon een goeie rem-combi zoeken in de 262 range. Mijn vraag aan jullie: Wat ik kan ik nou het beste doen??
EBC blokken met National schijven
of moet ik de
Brembo schijven met DC 2500 blokken nemen?
Of hebben jullie zoiets van
Je moet de 'dat merk schijven met dinges blokken' nemen....?? :argh:

Bij beide ben ik rond de 500-600€ kwijt en krijg ik dus schijven, blokken, gevlochten leidingen, remvloeistof en montage voor die prijs. :mrgreen:

Wie o wie heeft er een goed advies voor Silly?? Ik weet het namelijk ff niet meer! :blink: :wall:

Geplaatst: do apr 02, 2009 12:06 am
door 118GTR
Kwa schijven kan ik 100% die verbouwde Mintex schijven aanraden die ik en Gerald eronder hebben.

Die trap je gewoon echt niet zomaar krom, zoals die troep die std onder coupe's zat. En Fading ben ik nog niet tegekomen ook niet op Zandvoort.
Het voelt allemaal een stukje strakker en directer.

De std blokken voldoen dan ook gewoon, eventueel ook de mintex exemplaren die erbij zitten, die zijn ook "gewoon".

Upgrade blokken hebben nog wat meer bite.
Slangen idem dito.

EBC is meuk idd, het gaat nog wel voor normale/lichte auto'tjes, en de yellow/red/blue afdeling is ook goed. Er is bv een hele goede reden waarom ze hun schijven niet helemaal doorboren, het staal is gewoon zo slecht dat het zou scheuren.

Geplaatst: do apr 02, 2009 9:11 am
door Mark16v
Waarom nou geen 282 dan? Je gaat met geen enkele 262 combi de bite van de 282s evenaren hoor...

Wat was er trouwens mis met je HRC?

Geplaatst: do apr 02, 2009 5:21 pm
door Silly CVT
Killed met ontluchten na het plaatsen van de nieuwe achterklauwen... Die trok dus lucht in het systeem. Gewoon meteen vol erop en flink diep intrappen hoor! Koeien!! :wall:

Maar goed, ik had nog een HRC van de vorige tubby en die was wel helemaal goed na deskundige inspectie dus die zit er nu in. Scheelt toch weer een zooi €€ !! :mrgreen:

Die 282 upgrade is weer mislukt, het blijkt namelijk een standaard 262 set te zijn en €1000 voor die 282 upgrade vind ik toch ff te gek. Aangezien ik iedere keer gestiffed word ben ik het nu zat om een 2nd hand te kopen! Het heeft me nu wel genoeg gekost denk... :roll:

Maar goed, om die reden zoek ik dus nu een goeie combi voor de 262 en neig ik toch stevig naar de Brembo & DS2500 combi... Tenzij iemand een betere optie heeft voor dat geld... :?

Geplaatst: do apr 02, 2009 5:51 pm
door 118GTR
Mark16v schreef:Waarom nou geen 282 dan? Je gaat met geen enkele 262 combi de bite van de 282s evenaren hoor...
Euh echt wel, zo gigantisch veel maakt die grotere diameter namelijk niet uit.
Wel veel, maar niet meer dan een goede set blokken of schijven t.o.v. de std exemplaren.

Vraag maar eens aan Striker wat beter remt, een Blackdiamond 262 set of een EBC 282.

Geplaatst: do apr 02, 2009 7:17 pm
door Mark16v
Ja dat is niet eerlijk, je moet dan wel Black Diamond 262 met Black Diamond 282 vergelijken.

En het is niet alleen de grotere diameter, de klauw heeft ook een grotere zuiger.

Geplaatst: do apr 02, 2009 9:09 pm
door bam
Nu heb ik er bij mij geperforeerde gegroefde schijven onder zitten en dat is nou ook geen succes.

In het begin remt het perfect maar na verloop van tijd ontstaat er roest in de groeven en gaten.
Deze roest wordt opgenomen door de blokken en na verloop van tijd lijkt het wel staal op staal.
Een voordeel de blokken slijten ook bijna niet meer. :|

Geplaatst: do apr 02, 2009 11:05 pm
door 118GTR
Mark16v schreef:Ja dat is niet eerlijk, je moet dan wel Black Diamond 262 met Black Diamond 282 vergelijken.

En het is niet alleen de grotere diameter, de klauw heeft ook een grotere zuiger.
A: Je zei "Je gaat met geen enkele 262 combi de bite van de 282s evenaren hoor", dat klinkt toch echt alsof je bedoelt dat geen enkele 262 combi de standaard 282's evenaard.
Als de merken/types ook nog eens hetzelfde zijn, dan is het nogal wiedus dat de grotere winnen.

B: 282 is er alleen std en EBC voor zover ik weet, dit is ook de reden dat Striker EBC kocht.

Geplaatst: vr apr 03, 2009 7:24 am
door Mark16v
ook in 282, inclusief blokken:

http://www.blackdiamondperformance.com/ ... ver_mg.htm

ZR160/ZS180

Ik heb trouwens wel standaard 282 schijven+blokken maar dat is alsnog een grote verbetering tegenover de 262 gegroefde schijven + Lucas Sport blokken die ik daarvoor had. Ik heb wel last van een enigszins zompig pedaal (bekend probleem met de 282 setup op MK2's) maar als je doorduwt dan sta je toch wel erg snel stil. :D

Geplaatst: vr apr 03, 2009 9:18 am
door Silly CVT
Maaaaaaaaaaaaar wat kan ik nou het beste doen (behalve de 282)...??? :?

Geplaatst: vr apr 03, 2009 9:37 am
door Mark16v
Ik zou sowieso DS2500 blokken nemen, daar hoor ik hele goed verhalen over. Die Brembo's zijn zeker OEM schijven of zit daar nog wat bijzonders aan?

Geplaatst: vr apr 03, 2009 11:07 am
door Striker
Inmiddels zijn er idd 282mm Black Diamonds te krijgen. Toen ik de ZR klauwen monteerde waren die er nog niet, vandaar dat ik voor EBC koos met Greenstuff blokken.
Het pedaal was ontzettend zompig en al met al remde het eigenlijk niet beter dan de 262mm Black Diamond setup die ik daarvoor had.

Wat mij betreft was het het geld in ieder geval niet waard. Maar waarschijnlijk dat 't met een setje Black Diamonds wel een stuk beter is, dat was bij de 262mm remmen tenslotte ook een grote verbetering.

Geplaatst: vr apr 03, 2009 5:15 pm
door Silly CVT
Vandaag de zooi mega goed ontlucht, ding bleef weer eens lucht trekken.. :roll:

Nu heb ik zowaar een hard pedaal! Ik ben helemaal heppy. Vanavond ga ik richting Bergeijk voort weekend en kan ik dus eens goed testen!! :mrgreen:

Vervolgens ASAP andere discs and pads erop met gevlochten leidingen, nogmaals mega ontluchten en dan denk ik/hoop ik dat voor het eerst in 7jr dat mijn rem problemen opgelost zijn!! 8)