Kwaliteit van de MG F
Kwaliteit van de MG F
Beste mensen,
Ten eerste ben ik weer eens terug op het forum na een aantal jaren afwezigheid en ik heb jullie hulp nodig.
Een goede vriendin van mij wil haar Mazda MX 5 inruilen voor een MG F. Ik zou zeggen helemaal top, gewoon doen!!!!
De Mazda begint erg veel kuren te vertonen, maar vooral het uiterlijk van de MG F doet het hem.
Nu wil ik graag van jullie MG F freaks weten: Wat zijn nou de nadelen van een MG F en is het echt kwaliteit==
Deze vriendin heeft een huisje gekocht en wil eigelijk niet dat er teveel stuk gaat aan zo´n MG F.
Zijn er bij de MG F ook zoveel problemen met de koppakking en de kop als bij een ZR??
Als jullie mij een antwoord zouden willen geven op deze vragen ben ik jullie erg dankbaar!!!!
Het gaat om de volgende auto: http://www.marktplaats.nl/
MG F grijs 2001 voor 9450 euro
Groeten,
Matroos
Ten eerste ben ik weer eens terug op het forum na een aantal jaren afwezigheid en ik heb jullie hulp nodig.
Een goede vriendin van mij wil haar Mazda MX 5 inruilen voor een MG F. Ik zou zeggen helemaal top, gewoon doen!!!!
De Mazda begint erg veel kuren te vertonen, maar vooral het uiterlijk van de MG F doet het hem.
Nu wil ik graag van jullie MG F freaks weten: Wat zijn nou de nadelen van een MG F en is het echt kwaliteit==
Deze vriendin heeft een huisje gekocht en wil eigelijk niet dat er teveel stuk gaat aan zo´n MG F.
Zijn er bij de MG F ook zoveel problemen met de koppakking en de kop als bij een ZR??
Als jullie mij een antwoord zouden willen geven op deze vragen ben ik jullie erg dankbaar!!!!
Het gaat om de volgende auto: http://www.marktplaats.nl/
MG F grijs 2001 voor 9450 euro
Groeten,
Matroos
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26466
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Ja, die bedoel ik. Ik ben er even ingedoken en het blijkt dat deze auto al 6 eigenaren heeft gehad. Vind ik een beetje dubbel!!!!! Waarom 6 eigenaren?? Is er iets mee aan de hand??
Maar mijn vraag blijft: Hoe zit het met de betrouwbaarheid/kwaliteit van de MG F??? Heeft de MG F ook last van de koppakkingsproblemen net zoals de ZR?? Heb er namelijk ervaring mee!!!!!
Groeten,
Matroos
Maar mijn vraag blijft: Hoe zit het met de betrouwbaarheid/kwaliteit van de MG F??? Heeft de MG F ook last van de koppakkingsproblemen net zoals de ZR?? Heb er namelijk ervaring mee!!!!!
Groeten,
Matroos
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Duidelijk een lange proefrit mee maken.
Maar ik kan me wel een beetje voorstellen met een MGF, dat mensen zich vergissen en na een vrij korte tijd toch iets practischer willen.
Koppakkingen zijn zelf nog iets meer een probleem bij MGF's dan bij ZR'en, vanwege het koelsysteem. Niets dramatisch, maar wel net ff een iets grotere kans.
Maar ik kan me wel een beetje voorstellen met een MGF, dat mensen zich vergissen en na een vrij korte tijd toch iets practischer willen.
Koppakkingen zijn zelf nog iets meer een probleem bij MGF's dan bij ZR'en, vanwege het koelsysteem. Niets dramatisch, maar wel net ff een iets grotere kans.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
De eigenaar van deze zaak heeft hem al zekers 2 jaar.
Staat al lang te koop, maar wordt ook gewoon privé gebruikt.
Ziet er zo zekers goed uit, ook in het echt.
Op zich lijkt het me een goede auto, maar doordat deze prive gebruikt wordt heeft de handelaar geen drukte om hem tegen een scherpe prijs weg te doen.
Hij staat vaak gewoon thuis, vlak bij Het Roessingh in Enschede.
Staat al lang te koop, maar wordt ook gewoon privé gebruikt.
Ziet er zo zekers goed uit, ook in het echt.
Op zich lijkt het me een goede auto, maar doordat deze prive gebruikt wordt heeft de handelaar geen drukte om hem tegen een scherpe prijs weg te doen.
Hij staat vaak gewoon thuis, vlak bij Het Roessingh in Enschede.
Hoi Matroos,
Omdat de F zijn warmte nogal moeilijk kwijt kan is er een verhoogd risico op koppakkingsproblemen. Zeker omdat de kwaliteit van dat ding niet echt te wensen overlaat. Uitzonderingen bevestigen echter de regel. Mijn F is 12jr oud en nog steeds de originele koppaking. Ga je voorzichtig met de auto om dan houd hij het lang vol. Tevens is er mij MG/Rovers een chronisch probleem met de koppeling. Die geeft na 10/12jr geheid een keer de geest. Zelf met een Rover 620Di gehad en nu met de F weer. :s
Toch is de F een auto die je zijn schoonheidsfoutjed vergeeft door het voortreffelijke rijgedrag. Let wel op de rijhoogte met deze auto's. Veel staan er te koop zonder druppel olie in de veerbollen!
Groet,
Ivo
Omdat de F zijn warmte nogal moeilijk kwijt kan is er een verhoogd risico op koppakkingsproblemen. Zeker omdat de kwaliteit van dat ding niet echt te wensen overlaat. Uitzonderingen bevestigen echter de regel. Mijn F is 12jr oud en nog steeds de originele koppaking. Ga je voorzichtig met de auto om dan houd hij het lang vol. Tevens is er mij MG/Rovers een chronisch probleem met de koppeling. Die geeft na 10/12jr geheid een keer de geest. Zelf met een Rover 620Di gehad en nu met de F weer. :s
Toch is de F een auto die je zijn schoonheidsfoutjed vergeeft door het voortreffelijke rijgedrag. Let wel op de rijhoogte met deze auto's. Veel staan er te koop zonder druppel olie in de veerbollen!
Groet,
Ivo
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
chronisch probleem met de koppeling?? nog nooit gehoord
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Een heeft zoals gemeld een iets hoger risico op een HGF dan een ZR of ZS. Dit komt door de afwijkende balans tussen koud en warm deel in het totale koelsysteem.
Het is derhalve altijd verstandig om bij een F of TF een Low Water Level kit te monteren. De kapotte koppakking is dan maar een relatief beperkte schadepost.
Het is derhalve altijd verstandig om bij een F of TF een Low Water Level kit te monteren. De kapotte koppakking is dan maar een relatief beperkte schadepost.