Navigatie

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Navigatie

Bericht door Eric27 »

In mijn rover 75 cdt uit 2000 is een navigatie systeem ingebouwd dat werkt op het kleine display tussen de toerenteller en de snelheidsmeter.
Als ik nu mijn radio omruil voor een highline navigatiescherm werkt dat?
Of is dat toch nog wel een hele ingreep om de boel aan de praat te krijgen?

Eric Timmerman.
rdemol

Bericht door rdemol »

Volgens mij moet dat niet veel problemen geven aangezien ik op mijn navigatie scherm ook de informatie kan zien die op dat display staat (gemiddelde snelheid en verbruik ed).

Heb jij dan ook de navigatie cd achterin zitten?
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

navigatie

Bericht door Eric27 »

Ja zeker en deze werkt ook goed maar vind een fullscreen beeld wel een stuk leuker en je heb meer details.

Als de aansluitingen maar het zelfde zijn?
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Dat is nog een hele ingreep.

De lowline heeft een Alpine radio met extra knopjes, en tussen je klokken in verschijnen de aanwijzigingen.

De HighLine is een heel ander systeem. Ik heb het toen ook in mijn 75 achteraf ingebouwd. Het is op zich niet zoveel werk (1-5 tot 2 uur, dan zit het er netjes in), maar je hebt wel behoorlijk wat onderdelen nodig.

1. Nieuwe kabelboom
2. 4:3 scherm van Rover of BMW E46
3. Navigatiemodule High geprogrammeerd
4. Radiomodule
5. Optioneel een TV-module (is niet persé nodig, maar het is de originele uitvoering)

En het is inderdaad veel mooier, leuker enz. Mooie optie, kost wel wat geld, maar je kunt de spullen ook los weer goed verkopen op E-bay. Ik heb onlangs alles weer op E_bay verkocht, en dit heeft me 800 euro opgeleverd. Toen ik alles heb aangeschaft was ik 950 euro kwijt, dus eigenlijk heb ik het voor 150 euro gehad.


Hier trouwens het topic over de navi; http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... light=navi
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Plaats reactie