ff vraagje over me radio

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
JannnHo

ff vraagje over me radio

Bericht door JannnHo »

hey ik heb een nieuwe dvd systeem gekocht maar die geeft 4x50watt uit maar me me front boxen zijn al 100watt betekend dit dat ze maar 50watt geven of toch die volle 100?
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Op speakers en versterkers staat een max wattage dus piek vermogen, ook staat er op de doos of de achterkant van het apparaat een RMS vermogen. Dit moet je altijd in de gaten houden, dat is wat er namelijk continue uit komt.

Voorbeeld: Versterker gekocht van 2000w max!!!! (RMS: 200w)
Het ziet er altijd leuk uit het max vermogen maar is erg misleidend. Je HU zal er ongeveer 4x20w continue (RMS) uitgooien en dat is redelijk normaal maar dat verschilt ook nog per merk.

Succes! ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
JannnHo

Bericht door JannnHo »

ok dus eigelijk hoor ik tussen de 20 en de 50 watt uit me boxen terwijl ze 100wat rms zijn
Slimboy

Bericht door Slimboy »

Eerder 13-17 W rms :) En is die 100W van die speakers max of rms?

EDIT: rms dus blijkbaar... Welk merk/type zijn de speakers?
JannnHo

Bericht door JannnHo »

Ephasher ECX100S4

100W RMS 4Ohms
Slimboy

Bericht door Slimboy »

Geen ervaring met dat merk...
Maar vind je zelf dat ze niet hard genoeg gaan? Want je moet niet altijd alleen naar de getalletjes kijken hé :)
JannnHo

Bericht door JannnHo »

ze zijn wel helder maar ze gaat niet echt SUPER hard snapje ze zijn wel heel duidelijk maarja zal dan wel aan me HU liggen want 20 watt is weinig natuurlijk maarja dan maar ff sparen voor me versterker en alles komt goed :D
Plaats reactie