Pagina 1 van 2
Rover 75/ MG ZT/ Landrover Freelander TD4E vanaf 2004
Geplaatst: ma feb 09, 2009 11:26 am
door Cipi
Hoi,
Ik wil mij komende maanden een van deze wagens aanschaffen, Rover 75/ MG ZT of een Landrover Freelander TD4E.
Alle dus in diesel.
Nu hoor ik af en toe mensen die dit mij ten zeerste af raden wegens veel technische en electronische problemen bij deze wagens die uitgerust zijn met 2ltr BMW motoren.
Ook zou de motor van de Landrover eigenlijk te ligt zijn voor deze wagen.
Er komt een sleurhut van 1150kg achter te hangen, wat denk ik geen probleem zal op leveren?
Wie kan mij hier mee over vertellen?
Alvast bedankt.
Groeten Dirk
Geplaatst: ma feb 09, 2009 12:21 pm
door MARTIN
de bmw motor is een zeer betouwbare motor die weinig problemen zal opleveren.
hetgeen je erachter wil hangen is ook geen probleem.
er zijn er hier zat die deze motor in de wagen heben en deze zijn tot nog toe tevreden,
dingen kunnen altijd stuk gaan ,niet meer of minder dan bij een ander merk.
Geplaatst: ma feb 09, 2009 12:30 pm
door Rvelleko
Als ik mocht kiezen zou ik de ZT nemen

Geplaatst: ma feb 09, 2009 3:11 pm
door Bart-K
75 2.0 CDTI en dan tunen naar 160 pk
zoveel problemen zijn er volgens mij niet met die diesel-75's, ik ken er verschillenden die zonder noemenswaardige problemen al richting de 800.000km zitten

Geplaatst: zo feb 15, 2009 1:35 pm
door Roverforever
de BMW diesel in de Rover 75 is één van de beste wagens in zijn klasse ooit op gebied van betrouwbaarheid. Dat je af en toe eens leest over een MAF-sensor,ventilatormotor,koppelling,injectoren noem ik slijtage ipv problemen.
Geplaatst: zo feb 15, 2009 3:06 pm
door Cipi
Dacht al zoiets.
Maar nog een vraagje over de bouw jaren van 75/ZT.
Ik dacht dat de ZT na de 75 gebouwd werd?
Ik vond nl op de Duitse site
www.mobile.de een Rover 75 uit 2005 en een MG ZT uit 2003. Kan dat kloppen?
Groeten Dirk
Geplaatst: zo feb 15, 2009 3:42 pm
door Striker
Het zijn 2 afzonderlijke modellen, die tegelijkertijd zijn gebouwd.
Geplaatst: zo feb 15, 2009 4:05 pm
door cde653
De Rover 75 werd in de UK gebouwd vanaf 1999. De MG-ZT(T) (Mark I) vanaf 2001. Vanaf medio 2004 t/m. mei 2005 de Mark II, te herkennen aan o.a. het enkele glas voor de groot- en dimlichten. De MG-ZT(T) is een sportieve versie van de Rover 75, iets meer PK's en een veel stuggere vering en wielophanging, ook wat minder chroom en geen hout.
Zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/MG_ZT
Ik ben in 2006 gevallen voor een Zwarte MG-ZT(MK II), ook via Mobile.de, wel een benzine uitvoering en heb daar tot nu toe nog geen dag spijt van gehad.
Groet,
Coen
Cipi schreef:Dacht al zoiets.
Maar nog een vraagje over de bouw jaren van 75/ZT.
Ik dacht dat de ZT na de 75 gebouwd werd?
Ik vond nl op de Duitse site
www.mobile.de een Rover 75 uit 2005 en een MG ZT uit 2003. Kan dat kloppen?
Groeten Dirk
Geplaatst: zo feb 15, 2009 5:43 pm
door Cipi
cde653 schreef:De Rover 75 werd in de UK gebouwd vanaf 1999. De MG-ZT(T) (Mark I) vanaf 2001. Vanaf medio 2004 t/m. mei 2005 de Mark II, te herkennen aan o.a. het enkele glas voor de groot- en dimlichten. De MG-ZT(T) is een sportieve versie van de Rover 75, iets meer PK's en een veel stuggere vering en wielophanging, ook wat minder chroom en geen hout.
Zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/MG_ZT
Ik ben in 2006 gevallen voor een Zwarte MG-ZT(MK II), ook via Mobile.de, wel een benzine uitvoering en heb daar tot nu toe nog geen dag spijt van gehad.
Groet,
Coen
Mij bevalt uiterlijk de ZT meer. Maar qua interieur de 75. Ziet er luxer uit.
Hoe zit het met het verbruikt van de benzine versie?
Dirk
Geplaatst: zo feb 15, 2009 5:45 pm
door Bart-K
de 1.8 doet ongeveer 1:12-14
de V6 (2.0/2.5) ongeveer 1:6-8
Geplaatst: zo feb 15, 2009 11:39 pm
door cde653
De rover 75 is een luxe comfortabele reisauto, met een klassieke britse uitstraling. Bij de duitstalige rover 75 club noemen ze hun R75 een "Gleiter" (Zweefvliegtuig). De MG-ZT heeft, ondanks dezelfde carrosserie, daar aantegen een veel sportievere wegligging, rijgedrag en uitstraling. Ook het exterieur en interieur is daaraan aangepast. Het is absoluut een kwestie van smaak en wat je van de auto verwacht. Proefrit kan uitkomst bieden.
Het gemiddeld verbruik van de 2004/2005 modellen, volgens de officiële opgaven is:
ZT160: 1:12,3 of 11,4l/100km. Benzine Handgesch. V4 1,8l Turbo
ZT190: 1:10,2 of 9.8/100km. Benzine Hand gesch.V6 2,5l
ZT180 1: 9,2 of 10,9/100km. Benzine Automaat V6 2,5l
ZT260 1: 7,6 of 13,2/100km. Benzine Handgesch. V8 4,6l
ZT135 CDTI 1: 17,2 of 5,8/100km. Diesel Handgesch. L4 2,0l
ZT135 CDTI 1: 14,4 of 6,9/100km. Diesel Automaat L4 2,0l
Dit is natuurlijk bij optimaal rijgedrag en en omstandigheden. Als je een wat zwaarder voetje hebt wordt het natuurlijk wat duurder. Kijk even voor alle info naar
www.auto week.nl/carbase.php (zonder spatie tussen auto en week, juiste URL werkt niet op deze site???)
Groet,
Coen
Cipi schreef:
Mij bevalt uiterlijk de ZT meer. Maar qua interieur de 75. Ziet er luxer uit.
Hoe zit het met het verbruikt van de benzine versie?
Dirk
Geplaatst: ma feb 16, 2009 8:49 am
door Cipi
[quote="cde653"]De rover 75 is een luxe comfortabele reisauto, met een klassieke britse uitstraling. Bij de duitstalige rover 75 club noemen ze hun R75 een "Gleiter" (Zweefvliegtuig). De MG-ZT heeft, ondanks dezelfde carrosserie, daar aantegen een veel sportievere wegligging, rijgedrag en uitstraling. Ook het exterieur en interieur is daaraan aangepast. Het is absoluut een kwestie van smaak en wat je van de auto verwacht. Proefrit kan uitkomst bieden.
Het gemiddeld verbruik van de 2004/2005 modellen, volgens de officiële opgaven is:
ZT160: 1:12,3 of 11,4l/100km. Benzine Handgesch. V4 1,8l Turbo
Dat zo een slee maar zo weinig verbruikt.
Ik zelf heb een 416SI en het verbruik ligt rond de 1 op 12/13.
Als ik veel autosnelweg rijdt nog iets lager.
Het maakt ook uit welk merk benzine ik tank.
Maar het zal toch een diesel worden. Zal iets vlotter gaan met een sleurhut van 1150kg erachter. (deze is trouwens ook van Engelse maakelij;-)))
Groet Dirk
Geplaatst: ma feb 16, 2009 8:54 pm
door kasper
Verbruik van de 135 pk CDTI is inderdaad gunstig, bij een niet al te gekke rijstijl is 1:16 best wel te halen. (handbak)
Bij de Mk2 rover heeft men ook de Ambition uitvoering gehad, deze uitvoering is een Rover (met zwart houten dash) geen Chrome lijsten op de flanken (zoals ZT), 17" 10 spaaks lichtmetaal en met sportieve stoelen.
ca 200.000 km veel plezier van gehad. 1x defecte fan.
Geplaatst: ma feb 16, 2009 9:12 pm
door Järv
't enige wat ik hier heb toe te voegen is dat ik nog steeds geen spijt heb van m'n TD4

Snelweg comfy op 140 continue .... verbruik valt me absoluut niet tegen ... en met een trailer erachter moet je echt opletten dat je niet vergeet dat je er nog wat achter hebt.
(De bult op bij Luik, met een autoambulance+auto erachter, autos inhalen

)
Geplaatst: di feb 17, 2009 12:02 am
door Cipi
NU zie ik af en toe van die Rover 75 met in de grill een Rover embleem met een roder achtergrond ipv een zwarte.
Zijn dit speciale versies?
Dirk
Geplaatst: di feb 17, 2009 2:07 pm
door Bart-K
bedoel je dit??
Dat is het nieuwe logo wat ze vanaf 2004 zijn gaan gebruiken