Pagina 1 van 3
Auto doet het weer!!
Geplaatst: vr jan 02, 2009 4:10 pm
door tomcat.t16
Wegens inbouw van de radio is heel de electronica naar de klote. Zoals jullie wel gelezen hebben heb ik een ader beschadigd van de knop van de airco. Vervolgens deden de airco en de ramen het niet meer en nu slaat mijn auto niet af als ik de sleutel eruit haal. Dus game over denk ik

Geplaatst: vr jan 02, 2009 4:27 pm
door Mark16v
waarschijnlijk nog meer aders beschadigd dus, misschien is het wel een enkele aarde draad die alles aard.
haal ff je middenconsole, zekeringpaneel en dashboardkastje eruit dan kan je al een groot gedeelte van de draadboom zien
Is er al uit.
Geplaatst: vr jan 02, 2009 4:48 pm
door tomcat.t16
Wat er allemaal niet meer werkt...
Alarm
Ramen
ABS
Airco
Controle lampje van de accu op het dashboard
EN DE MOTOR GAAT NIET MEER UIT (ja als ik het brandstofrelais eruit trek)
Dus kortom... jeweetwel
Geplaatst: vr jan 02, 2009 4:58 pm
door Johnny_D
alles stuk voor stuk na lopen en door meten.
of een andre kabelboom zien te vinde
Re: Is er al uit.
Geplaatst: vr jan 02, 2009 5:02 pm
door MARTIN
peter.evers schreef:Wat er allemaal niet meer werkt...
Alarm
Ramen
ABS
Airco
Controle lampje van de accu op het dashboard
EN DE MOTOR GAAT NIET MEER UIT (ja als ik het brandstofrelais eruit trek)
Dus kortom... jeweetwel
waarom heb je aan de bedrading gewerkt zonder de accu los te halen?
Geplaatst: vr jan 02, 2009 5:03 pm
door tomcat.t16
Nou... dat heb ik niet. Ik heb de radio erin geschoven en daarbij is een draad beschadigd. Accuklemmen erop contact aan en knetterdeknetter
Geplaatst: vr jan 02, 2009 5:10 pm
door MARTIN
peter.evers schreef:Nou... dat heb ik niet. Ik heb de radio erin geschoven en daarbij is een draad beschadigd. Accuklemmen erop contact aan en knetterdeknetter
beetje dom,maar daar heb je nu niks aan.
ik ben bang dat je de ecu beschadigt heb.
tip.vooral de kabelboom nu goed controleren op breuk en/of smelten
Geplaatst: vr jan 02, 2009 5:14 pm
door tomcat.t16
idd beetje dom
Maar dat is achteraf gelul
ps als we alles vantevoren weten is rijk worden geen kunst
Geplaatst: vr jan 02, 2009 5:15 pm
door MARTIN
mischien heb je geluk, en blijven er een paar relais plakken
heb je de zekeringen onder de motorkap ook gecontroleerd
Geplaatst: vr jan 02, 2009 5:40 pm
door tomcat.t16
Alle relais zijn goed. Heb nu de complete zekeringenkast eruit gehaald (dashboard) en ga die even inspecteren.
Geplaatst: vr jan 02, 2009 5:44 pm
door tomcat.t16
Kan iemand mij vertellen wat een MFU is. Heb ergens op internet gevonden dat die nogal gevoelig is en snel kapot kan gaan. Zit aan de achterkant van de zekeringenkast. YWC10003 is het typenummer.
Geplaatst: vr jan 02, 2009 5:49 pm
door Mark16v
multi function unit, stuurt een aantal dingen aan, wat weet ik niet precies :P
Geplaatst: vr jan 02, 2009 5:53 pm
door tomcat.t16
dat had ik al door

Maar wat precies weet ik ook niet, moet ik wel weten... damnn wat een k**jaar, nu al

Geplaatst: vr jan 02, 2009 5:56 pm
door MARTIN
ik ben nog wat aan het neuzen.
think the BCU (body control unit?) was fitted to the MkII ZS / 45 - no idea where this is!
Think the 400 & earlier 45 & ZS had a MFU (multi function unit) located behind the drivers fusebox - this controls things like courtesy light power down, wiper delay and rear wiper when reversing etc
Geplaatst: vr jan 02, 2009 6:03 pm
door MARTIN
The multi–function unit (MFU) is mounted on the
rear of the passenger compartment fusebox and has
an input to operation of the following:
Heated rear screen
Heated front screen
Courtesy lights
Side and headlights
Rear fog guard lamps
Headlamp power wash
Front wipers
Rear wash/wipe
jouw problemen staan niet in de lijst die de mfu aanstuurd
dus jou probleem zit ergens anders
Geplaatst: vr jan 02, 2009 6:08 pm
door tomcat.t16
Bedankt voor de info...
Maar goed, ik heb de zekeringenkast los. Alles lijkt in orde.
Denk ff met me mee...
Ik heb het contactslot al los gemaakt terwijl de motor draaide. Dan zou de motor toch moeten stoppen... right?
Waarom gebeurt dat dan niet. Zo erg is dit he... damnnnn