Wie gaat een NAC MG TF kopen?

Hadriaan

Wie gaat een NAC MG TF kopen?

Bericht door Hadriaan »

Zoals ik op een ander topic al heb gemeld heb ik het serieuze plan de herboren TF te kopen, als deze naar Nederland wordt geexporteerd in LHD. Natuurlijk moet ik een slag om de arm houden: wat zal de prijs uiteindelijk worden en hoe is de is de rijervaring? Hoe dan ook, op dit moment ben ik zo gecharmeerd van de gedachte aan die nieuwe TF dat ik er voor 75% zeker van ben één te gaan aanschaffen. Zijn er nog meer mensen op dit forum die dat plan hebben? Het is gewoon leuk om te weten en misschien levert het nog praktische voordelen op, al was het maar de uitwisseling van info.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Waarom niet gewoon een goede occasion aanschaffen?
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

De nieuwe TF vind ik zeer knap, maar dan wel in vergelijk met de andere TF'en. Als "nieuwe" wagen vind ik hem veel te gedateerd t.o.v. zijn concurrenten (je betaalt per slot van rekening immers wel het bedrag voor een nieuwe wagen). Immers, gaat het nog steeds over een face lift van een model uit '95. Alle onvolmaaktheden van de Tf ten opzichte van de F (wegens kostenbesparing) zijn op dit nieuwe model wel mooi recht gezet maar, hij zou niet zo vlot rijden wegens de recentere Euro norm waar deze wagen aan moest voldoen. Een lid van ons forum en tevens MG register bestuurslid, Adrian, heeft hem getest en was er niet wild van. Nu vel ik nooit een oordeel alvorens er zelf mee gereden te hebben, maar ik zou de nieuwe TF nooit of te nimmer inruilen voor mijn F, zelfs niet voor 2 nieuwe TF'en.
Sterker nog, als er ooit een ECHT nieuwe TF zou uitkomen, dan nog , gaat de F niet weg. Een nieuwe erbij dan, daarentegen... ;)
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Hadriaan

Bericht door Hadriaan »

Striker schreef:Waarom niet gewoon een goede occasion aanschaffen?
Daar heb ik natuurlijk ook over gedacht en mocht de NAC TF niet komen is dat een mogelijkheid. Mijn overwegingen tegen een occasion zijn dat ik de auto eigenlijk de komende jaren als eerste auto wil gebruiken en in 2009 een occasion al zo'n vijf jaar oud zou zijn. Bij een occasion is altijd moeilijk de juiste specificatie (bv kleur) te krjigen. Ik heb in mijn leven nogal wat auto's gekocht met een kleur van tweede keuze en dat wil een keer niet. Bovendien zal een echt goede occasion uit 2004/5 met weinig km's toch wel op zo'n kleine 15.000 Euro komen op dit moment. Ik verwacht dat na de komst van de relatief goedkope NAC TF de afschrijving ook flink zal zijn. Zie bijvoorbeeld Zomoto.nl Bovendien verwacht ik van de NAC TF een aantal kleine verbeteringen (onderstel; cylinderkop; fraaiere neus).

Ook heb ik nog over Engelse import gedacht: daar is een groot aanbod en zijn de prijzen laag. Ik weet echter niet of ik wel RHD wil; mijn vriendin zeker niet! Overigens houd ik de occasios sites wel in de gaten, voor het geval een auto opduikt die me in alle opzichten bevalt. Er is zelfs nog een voormalige dealer die een TF met 0 km's heeft staan. Die heeft echter minstens zo'n vijf jaar stilgestaan; hetgeen me geen voordeel lijkt. We zullen zien!
Hadriaan

Bericht door Hadriaan »

Bruno schreef:De nieuwe TF vind ik zeer knap, maar dan wel in vergelijk met de andere TF'en. Als "nieuwe" wagen vind ik hem veel te gedateerd t.o.v. zijn concurrenten (je betaalt per slot van rekening immers wel het bedrag voor een nieuwe wagen). Immers, gaat het nog steeds over een face lift van een model uit '95. Alle onvolmaaktheden van de Tf ten opzichte van de F (wegens kostenbesparing) zijn op dit nieuwe model wel mooi recht gezet maar, hij zou niet zo vlot rijden wegens de recentere Euro norm waar deze wagen aan moest voldoen. Een lid van ons forum en tevens MG register bestuurslid, Adrian, heeft hem getest en was er niet wild van. Nu vel ik nooit een oordeel alvorens er zelf mee gereden te hebben, maar ik zou de nieuwe TF nooit of te nimmer inruilen voor mijn F, zelfs niet voor 2 nieuwe TF'en.
Sterker nog, als er ooit een ECHT nieuwe TF zou uitkomen, dan nog , gaat de F niet weg. Een nieuwe erbij dan, daarentegen... ;)
Welke concurrenten denk je aan? De Mazda MX 5 is een nog ouder ontwerp, zij het daar meer geinvesteerd is in doorontwikkeling. Veel vergelijkbare roadsters in deze prijsklasse zijn er niet. De nieuwe Alfa Spider is schitterend om te zien, maar rijdt als een 159 cabrio. en is bijna twee keer zo duur. Audi TT is technisch superier, maar ook veel duurder dan een TF.

Verder vraag ik me af in hoeverre bederft het gedateerd zijn van de TF de fun? De rijeigenschappen - zeker met de laatste modificaties van het onderstel - zijn nog steeds van deze tijd. Over de tot N serie omgedoopte K serie heb ik in de Engelse pers geen klachten gelezen; je hebt natuurlijk gelijk: the proof of the pudding .........

136 pk houdt natuurlijk niet over, hoewel ik door de Nederlandse situatie en de brandstofprijzen (nu even niet) geen behoefte meer heb aan extreme vermogens zoals van een V8. Ik hoop echter dat ook de 1.8 turbo (deze doet het in mijn Rover 75 Tourer geweldig), waarover NAC in een 60 pk versie beschikt, ook in de TF gemonteerd gaat worden. IK ben te weinig technisch om te weten of dat op problemen stuit.

Part of the fun blijft natuurlijk het gevoel van de MG heritage die onvervangbaar is. De meeste efficiente weg van A naar B loopt natuurlijk niet via een MG, maar via bv een Volkswagen Eos of zo. Aanschaf van een roadster (ik heb er twee versleten - MG B en Alfa Spider) blijft nu eenmaal een irrationele beslissing.
Hadriaan

Bericht door Hadriaan »

Langzamerhand begin ik me een beetje eenzaam te voelen met mijn plannen een NAC TF te kopen. Als op dit forum het enthousiame als gering is, vrees ik dat daarbuiten de belangstelling niet veel groter zal zijn. Een dealer voor de Benelux is, vrees ik, voldoende voorlopig ................ :cry:
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9050
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

Hadriaan schreef:Langzamerhand begin ik me een beetje eenzaam te voelen met mijn plannen een NAC TF te kopen. Als op dit forum het enthousiame als gering is, vrees ik dat daarbuiten de belangstelling niet veel groter zal zijn. Een dealer voor de Benelux is, vrees ik, voldoende voorlopig ................ :cry:
:mrgreen: als ik het geld er voor had kocht ik er een.
ook een chineese.
Afbeelding
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

het blijft natuurlijk een auto die in een niche opereert, dus heel veel interesse zal er nooit komen.

denk dat er bij onze vrienden van www.mgtf.com meer mensen zijn die een NAC TF gaan kopen ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Hadriaan

Bericht door Hadriaan »

Bart-K schreef:het blijft natuurlijk een auto die in een niche opereert, dus heel veel interesse zal er nooit komen.

denk dat er bij onze vrienden van www.mgtf.com meer mensen zijn die een NAC TF gaan kopen ;)
Dank voor de tip; maar waar zijn die vrienden gebleven? Ik kreeg:

Mgtf.com - de beste bron van informatie over mgtf for sale. Deze website is te koop!
Laatst gewijzigd door Hadriaan op zo nov 16, 2008 5:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

euh foutje :oops:

deze moet het zijn: http://www.mgf-tf.com/
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Hadriaan

Bericht door Hadriaan »

Bart-K schreef:euh foutje :oops:

deze moet het zijn: http://www.mgf-tf.com/
Klopt helemaal! Overigens wist ik wel dat dit forum bestond, maar dacht dat het hoofdzaakelijk Belgisch was. Ik zie dat het ook een beetje voor Nederland bedoel is. Misschien moet ik me ook daar maar eens laten registeren. Bedankt anyway.
Hadriaan

Bericht door Hadriaan »

[b]MARVON[/b] schreef: :mrgreen: als ik het geld er voor had kocht ik er een.
ook een chineese.
Ja de credietcrisis is voor sommigen helaas niet van dit jaar! Overigens verwacht ik redelijke prijzen tussen E 25.000 en 30.000
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

NAC - SAIC hebben vuile spelletjes gespeeld bij het faillisement van mijn geliefde merken MG-Rover. Bijgevolg hoop ik dan ook dat ze zo spoedig mogelijk zelf het lootje leggen i p v de modellen verder uit te melken en een slechte naam te bezorgen. Evenzeer wens ik dan ook iedereen die overweegt om er één te kopen de builenpest toe. Ikzelve zou nog liever een bal uitknijpen dan er ooit een meter in te rijden.
Wil je een moderne roadster die fun geeft voor een schappelijke prijs koop dan een mx-5. Wil je een berline die dezelfde emotie losweekt dan rover dat kon koop dan een alfa of jag ofzo. Er zijn genoeg andere alternatieven op de markt.
Maar das mijn mening natuurlijk
MG ZR S1800
Hadriaan

Bericht door Hadriaan »

Frekkel schreef:NAC - SAIC hebben vuile spelletjes gespeeld bij het faillissement van mijn geliefde merken MG-Rover. Bijgevolg hoop ik dan ook dat ze zo spoedig mogelijk zelf het lootje leggen i p v de modellen verder uit te melken en een slechte naam te bezorgen. Evenzeer wens ik dan ook iedereen die overweegt om er één te kopen de builenpest toe. Ikzelve zou nog liever een bal uitknijpen dan er ooit een meter in te rijden.
Wil je een moderne roadster die fun geeft voor een schappelijke prijs koop dan een mx-5. Wil je een berline die dezelfde emotie losweekt dan rover dat kon koop dan een alfa of jag ofzo. Er zijn genoeg andere alternatieven op de markt.
Maar das mijn mening natuurlijk
Misschien dat je nog kunt uitleggen wat de rol van NAC-SAIC bij het faillissement is geweest; daar weet ik niets van af. Ik denk wel te weten dat de ondergang van Rover niets met NAC-SAIC te doen heeft. Wat rechtvaardigt een boycot van NAC TF?

Eveneens is me niet duidelijk waarom de voortzetting vam de produktie MG Rover een slechte naam bezorgt. Uiteraard lees ik niet alles, maar uit wat ik lees heb ik niet de indruk gekregen dat de kwaliteit slechter is dan deze voor 2005 was. Van de 75 was die goed, vam de TF toch minder. Heb je info waaruit blijkt dat de in China geproduceerde MG-Rowe's van inferieure kwaliteit zijn?

MX-5 is rationeel gezien misschien wel een betere keus, maar bij een roadster gaat het om de emoties die de heritage van MG nu eenmaal bij bepaalde mensen oproept.

Over emoties gesproken: hoewel een nieuwkomer op dit forum, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat bepaalde kwalificaties toch meer de sfeer van een ontwikkelingsland dan Britse stijl uitademen.
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

ik denk dat wij allemaal teleurgesteld waren na het faillisement van de door ons zo geliefde merken MG en Rover, maar om NAC en SAIC hier de schuld van te geven is een beetje kort door de bocht. Zij hebben puur en alleen gehandeld in hun eigen zakelijk belang. De MG Rover Group was toen toch al niet meer te redden.

Zelf ben ik veel wijzer geworden na het lezen van DIT BOEK
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

ze hebben geen schuld aan hoe het zover gekomen is, maar evengoed hebben ze een vuil spelletje gespeeld in het al dan niet geld schieten, dan al dan niet samenwerken, dan eventueel overnemen, en ga zo maar door
akkoord dat het een ziek bedrijf was, maar het kon anders.

en welke heritage heeft een chinese wagen dan wel?? dat er een mg badge ophangt heeft er niks mee te zien. het is een stuk chinese rommel die geschiedkundig dan wel een band mag hebben maar daar stopt het dan ook.
Geef mij dan maar de mx-5 die ondertussen ook mag gezien worden als een icoon in roadsterland. En dan nog een technisch hoogstaand.
MG ZR S1800
Plaats reactie